Όταν η Hyundai παρουσίασε το Bayon, απορήσαμε κάπως, διότι χρησιμοποίησε το πάτωμα του i20 και το εσωτερικό, προκειμένου να δημιουργήσει ένα –διαφορετικό εξωτερικά- νέο μοντέλο. Ωστόσο, τοποθετώντας το στην κατηγορία των Crossover, η απορία μας λύθηκε, διότι στην εποχή μας, με τα περίπου μισά αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι Crossover – SUV, όποια εταιρεία διαθέτει πλουραλισμό μοντέλων σε αυτή τη κατηγορία, έχει τη δυνατότητα να πάρει και καλύτερο μερίδιο αγοράς.
Και η Hyundai, διαθέτει τέτοια γκάμα, που ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ακόμα και σε σπορ εκδόσεις, όπως οι Ν.
Το Bayon, βέβαια, δεν δημιουργήθηκε για τους οδηγούς που έχουν υψηλές απαιτήσεις επιδόσεων, αλλά –κυρίως- για αυτούς που θέλουν ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, με φρέσκια εμφάνιση, καλό εξοπλισμό, και μέτριες έως καλές επιδόσεις, ώστε να μην καταναλώνει πολύ καύσιμο και να είναι οικονομικό στη κτήση και στη χρήση.
Η έκδοση δοκιμής, είναι η εισαγωγική στη γκάμα του μοντέλου, με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ, τετρακύλινδρο 1.2 lt, που αποδίδει 84 ίππους.
Η εμφάνιση του μοντέλου, ίσως να προδίδει ότι κάτω από το καπό φιλοξενείται ένα πιο ισχυρό μοτέρ, μολονότι υπάρχουν στη γκάμα του μοντέλου η turbo έκδοση 1.0 lt – 100 hp και η ακόμα πιο ισχυρή με 120 hp.
Ο Crossover χαρακτήρας του Byaon, έγκειται στις ποδιές εμπρός και πίσω, σε ασημί χρώμα, στα μαύρα περιμετρικά και στις ράγες οροφής, όντας ελαφρώς υπερυψωμένο από το i20. Τα περίτεχνα φωτιστικά LED και τα «φρύδια» φώτα ημέρας, τραβά εύκολα το βλέμμα, ενώ πίσω η πόρτα και το παρμπρίζ έχουν ιδιαίτερο κόψιμο, με την ψηλά τοποθετημένη αεροτομή να δημιουργεί ένα αξιοπρόσεκτο σύνολο, που φέρει και καλαίσθητες ζάντες.
Το κόκπιτ είναι ελαφρώς προσανατολισμένο στον οδηγό, και τα πλαστικά, σκληρά και σκούρα, προτιμήθηκαν για τη μείωση του κόστους, ώστε να λανσαριστεί και με προσιτή τιμή στην αγορά. Τη διάθεση σου φτιάχνει το τεσσάρων αχτίνων τιμόνι με τα χειριστήρια, η ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, οι πενταλιέρες αλουμινίου και τα καλοφτιαγμένα καθίσματα.
Η άνεση ανήκει στα ατού του μοντέλου, ειδικά πίσω που και τρίτος επιβάτης θα χωρέσει, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 411 λίτρων χωρά αρκετές αποσκευές.
Όπως επισήμανα, η έκδοση δοκιμής είναι η εισαγωγική του μοντέλου. Ένα πειθαρχημένο στην κατανάλωση μοτέρ, που με τους 84 ίππους δεν είναι για να σπινάρεις στις εκκινήσεις (13,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα). Αλλωστε και οι κάπως μακριές σχέσεις στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο, προς αυτή τη κατεύθυνση συμβάλλουν, δηλαδή να περιορίσουν την κατανάλωση, θυσιάζοντας τις όποιες επιδόσεις. Ετσι, με περίπου 7,5 λίτρα στα 100 χλμ., έχεις ένα μοντέλο που αν το οδηγήσεις φυσιολογικά, θα σε βγάλει από το άγχος του πρατηρίου καυσίμων.
Το μοτέρ δεν περνά εύκολα τον ήχο στην καμπίνα και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι υποδειγματική για ένα νέο ζευγάρι, ή μια οικογένεια.
Η Hyundai εξοπλίζει το Bayon με πλειάδα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού και το προσφέρει με μια τιμή από 16.190 ευρώ, που κάνει τον υποψήφιο αγοραστή να θέλει να το δει και να το οδηγήσει, βέβαια, πριν καταλήξει.