Οδηγούμε το Hyundai i30 1.0 T-GDi 7DCT 48V Hybrid

Την ώρα που η αγορά έχει κατακλυστεί από κάθε είδους SUV, η Hyundai εμμένει σε άλλου είδους αμαξώματα με αρκετά μεγάλη επιτυχία.
Open Image Modal
D.Balis

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια σε καμία περίπτωση πως δεν διαθέτει κι αυτή SUV στην γκάμα της. Κάθε άλλο. Ακολουθεί τα «θέλω» των πελατών, απλά υπάρχουν αρκετοί που δεν χρειάζονται μεγάλα αμαξώματα, αλλά τύπου hatch. Ένα από αυτά είναι το i30 1.0 T-GDi 7DCT 48V Hybrid, με τις σύγχρονες τεχνολογίες του, τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα, την ήπια υβριδική τεχνολογία και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Open Image Modal
D.Balis

Κοιτώντας το, δεν μπορείς να κλείσεις τα μάτια στο εμπρός μέρος με τα φωτιστικά σώματα σχήματος V, με τις ζάντες από την άλλη - παρατηρώντας το στο προφίλ - να ξεχωρίζουν. Οι διαστάσεις του είναι 4,340μ. x 1,795μ. x 1,455μ. (μήκος-πλάτος-ύψος, αντίστοιχα) και λόγω του μεταξονίου του επίσης, προσφέρει αρκετούς χώρους για τους επιβαίνοντες. Μάλιστα, το πίσω τρίτο παράθυρο ενισχύει ακόμα περισσότερο αυτό το χαρακτηριστικό. Πίσω, ο προφυλακτήρας βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση, με τα φώτα να υιοθετούν την τεχνολογία LED.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Εισερχόμενοι εντός καμπίνας, παρατηρούμε αμέσως τα αφράτα και μαλακά υλικά σε σχέση με το παρελθόν, ενώ σε κάποια άλλα σημεία είναι σκληρά, δίχως να αφαιρούν κάτι από την ποιότητα. Ο πίνακας οργάνων των επτά ιντσών προβάλλει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, όπως πλοήγηση, δείκτη καυσίμου κ.α., ενώ η κεντρική κονσόλα είναι οκτώ ιντσών και ασχολείται κυρίως με τα πολυμέσα. Τα καθίσματα είναι χαμηλά στο έδαφος, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την ορατότητα του οδηγού, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το τιμόνι σε όλες τις κατευθύνσεις. Τρεις επιβάτες θα καθίσουν σχετικά άνετα πίσω, έστω και αν η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ανέρχεται στα 357 λίτρα, ελέω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος των 48V που αφαίρεσε μερικά.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Ο κινητήρας είναι ο πασίγνωστος 3κύλινδρος, 1.000άρης, turbo των 120 ίππων με 172Nm ροπή. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10,1δευτ. και η τελική σταματά στα 196χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με το σύστημα να ολοκληρώνεται από ένα άλλο των 48V 16 ίππων, βοηθώντας το συμβατικό μοτέρ.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Το αυτοκίνητο δεν κουράζει σε καμία περίπτωση τους επιβάτες. Η ανάρτησή του έχει προσανατολισμό την άνεση και τα φρένα του είναι δυνατά και αποτελεσματικά. Η καθημερινή οδήγηση δεν είναι κάτι δύσκολο. Τουναντίον. Είναι ευχάριστη και διασκεδαστική και η ορατότητα αποτελεί σύμμαχο του οδηγού. Όσον αφορά στις μεγαλύτερες ταχύτητες, ακόμα και φορτωμένο να είναι, διατηρεί την πορεία του, δεν ακούς διάφορους θορύβους μέσα στην καμπίνα και το ταξίδι θεωρείται ήσυχο.

Συμπερασματικά το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του χρήστη. Δεν είναι σπορ, αρκείται στο να κάνει τη δουλειά του μια χαρά, είναι άνετο, ευκολοδήγητο και ασφαλές και μπορεί να μην είναι SUV, όμως, περνά με επιτυχία όλα τα τεστ που θα του βάλεις.