Οδηγούμε το Kia Stonic 1.0 T-GDi -100 hp

Η έκδοση GT-Line, η πιο πλούσια σε εξοπλισμό και εμφάνιση – 7 χρόνια εγγύηση
Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Είναι από τα μοντέλα που ορίζουν την κατηγορία των Crossover, η οποία διαφέρει από τα SUV, αλλά έτσι όπως είναι η κατάσταση, έχουν γίνει μια κατηγορία.

Το Kia Stonic, με το οποίο έχω καλές αναμνήσεις από το εξωτερικό, έχοντας πάρει το πρώτο βραβείο σε δοκιμές φρεναρίσματος, τότε, στην πρώτη του έκδοση, το 2018, τώρα παρουσιάζεται φρεσκαρισμένο και με περισσότερα χαρακτηριστικά.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

 

Με 4,140 μ. μήκος, το νέο Stonic διακρίνεται για το εξευγενισμένο του στυλ, με φουλ LED φωτιστικά μπροστά, νέα μάσκα, χρωμιωμένες ποδιές εμπρός και πίσω, χρωμιωμένες μπάρες οροφής, σπορ απολήξεις εξάτμισης, αεροτομή ψηλά και μαύρα περιμετρικά προστατευτικά.

Συνολικά πρόκειται για ένα αρεστό σύνολο, καθόλου εκκεντρικό, αλλά με σπορτίφ χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει, με 17άρες ζάντες και παράστημα που υποδηλώνουν και τα 18,3 εκ. απόστασης από το έδαφος, εξαιτίας των μεγάλης διαμέτρου ζαντών.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

 

Εξίσου καλοσχεδιασμένη είναι και η καμπίνα, με σπορτίφ τιμόνι (επίπεδο κάτω τμήμα), χρωμιωμένα στοιχεία (τιμόνι, κονσόλα, ταμπλό), πενταλιέρες αλουμινίου, απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό και σπορ καθίσματα.

Με αναλογικά όργανα ο πίνακας και 8άρα ψηφιακή οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από άνεση ακόμα και για πέμπτο επιβάτη, με τα 352 λίτρα όγκου αποσκευών να είναι ικανοποιητικά για το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Οδήγησα την έκδοση GT-Line, με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDi με τους 100 ίππους, ένα μοτέρ που ταιριάζει στο μοντέλο, αλλά και θα μπορούσε να έχει και περισσότερη ισχύ.

Αποδίδει ψηλά, μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., αλλά τα 172 ροπής έρχονται από τις 1.500 σ.α.λ. και φθάνουν στις 4.000 σ.α.λ.

Δεν είναι από τα μοτέρ με τη μεγάλη εκρηκτικότητα, καθώς επιταχύνει σε 10,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, όμως δεν προβληματίζει, ενώ και τα 183 χλμ./ώρα, της τελικής ταχύτητας, δεν τα χρειάζεσαι στην εθνική οδό.

Ένα χαρακτηριστικό είναι η σχετικά αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ, εκτός κι αν το πιέσεις πολύ ψηλά, και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο έχει καλά κουμπώματα στις σχέσεις. Θυμίζει, μάλιστα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στις αλλαγές των σχέσεων.

Οδηγώντας στρωτά, χωρίς εξάρσεις, θα κατεβάσεις την κατανάλωση κάτω από τα 7,5 λίτρα στα 100 χλμ. μικτής χρήσης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, με τη σταθερή ταχύτητα στα 120 – 130 χλμ./ώρα, η κατανάλωση πέφτει και κάτω από τα 6 λίτρα

Το στήσιμο της ανάρτησης είναι για ευρωπαϊκούς δρόμους και δη τους ελληνικούς. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, κάνει τη δουλειά του και απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ και στις στροφές θα μπει καλά, ακόμα κι αν έχεις πιέσει παραπάνω το πεντάλ του γκαζιού.

Με αποδοτικά φρένα, πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης και τη σημαντική 7ετή και μεταβιβάσιμη εγγύηση, συν τα 5 χρόνια δωρεάν σέρβις, το Kia Stonic παραμένει μια αξιόπιστη λύση στην αγορά και διακεκριμένη στην κατηγορία του μοντέλου.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής