Οδηγούμε το Toyota Corolla Cross 2.0 Ηybrid AWD-i

Το μοντέλο έρχεται να τοποθετηθεί στο κενό που έχουν αφήσει το RAV4 και το C-HR και φαίνεται πως θα καταφέρει να αντεπεξέλθει
|
Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Κανείς δε θα περίμενε τα προηγούμενα χρόνια πως θα αντικρίζαμε κάποια στιγμή στο μέλλον ένα Corolla με χαρακτήρα SUV. Επειδή, όμως, η αγορά έχει αλλάξει και απαιτούνται λύσεις, από την Toyota φρόντισαν να εξελίξουν το μοντέλο και με το προσθετικό Cross, να το κάνουν να απευθυνθεί στο πολυπληθές κοινό της Ευρώπης, που θέλει ένα αυτοκίνητο με περισσότερες λύσεις.

Το αυτοκίνητο δεν μοιάζει με το C-HR που έχει περισσότερο νεανικούς φίλους και υποστηρικτές, αλλά με το RAV4. Έτσι εξηγείται το design του, που παραπέμπει σε αυτό. Άρα, τι έκαναν οι Ιάπωνες; Διατήρησαν κατά κάποιον τρόπο τον σχεδιασμό του RAV4 στο Cross και διαφοροποιήθηκαν οι χώροι και η πρακτικότητα. Ναι μεν το μεταξόνιο των 2,640μ. είναι το ίδιο με το C-HR, καθώς διαθέτουν την ίδια πλατφόρμα, αλλά οι διαστάσεις των 4,460μ. μήκους, 1,825μ. πλάτους και 1,620μ. ύψους, το τοποθετούν ανάμεσα στα δύο προαναφερθέντα μοντέλα. 

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης αγγίζουν τα 17(!) και μπορεί να μην θυμίζει σε πολλά Corolla, όμως, κανείς δεν μπορεί να μην παρατηρήσει πως υπάρχουν αρκετοί «σύνδεσμοι» με άλλα μοντέλα της οικογένειας. Απλά, υπάρχουν μερικές διαφορές και πρόκειται για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα πολυμέσων και τα πλαστικά υλικά στο ταμπλό.

Για πρώτη φορά λοιπόν, ένα Corolla εξοπλίζεται με πλήρως ψηφιακό πίνακα, οθόνης 12,3 ιντσών, με την αντίστοιχη του infotainment, να βρίσκεται στο κέντρο, με διαγώνιο 10,5 ιντσών. Όσον αφορά στα υλικά του ταμπλό, είναι σκληρά, αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει πως η ποιότητα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Κάθε άλλο, καθώς οι Ιάπωνες φημίζονται για αυτή. 

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Η θέση του οδηγού, μπορεί να μην είναι τόσο ψηλή σε σχέση με άλλα SUV της κατηγορίας, αλλά η ορατότητα παραμένει εξαιρετική, με τους διακόπτες να βρίσκονται στη σωστή απόσταση από το χέρι. Οι χώροι για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών είναι καλύτεροι από το πιο νεανικό C-HR, ενώ θα πρέπει να αναφερθεί πως το χαμηλό τούνελ βοηθά στη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη, κατά προτίμηση παιδιού. Ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 390 λίτρα και η θύρα διευκολύνει τη φόρτωση, όπως, άλλωστε και οι υπόλοιπες, που φιλοξενούν τους επιβάτες, χάρη στο μεγάλο άνοιγμά τους.

Το νέο Cross εγκαινιάζει την 5ης γενιάς υβριδική τεχνολογία του κατασκευαστή και είναι πιο ισχυρή, πιο compact και πιο οικονομική. Ό,τι καλύτερο δηλαδή για τον ενδιαφερόμενο, που τα έχει όλα, τρία σε ένα κατά κάποιον τρόπο. Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, είναι ατμοσφαιρικό δύο λίτρων και η ισχύς του ανέρχεται σε 152 ίππους με 190Nm ροπή. Έχει αρωγό τον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 111 ίππων με 206Nm ροπή και έναν δεύτερο ηλεκτρικό των 41 ίππων με 84Nm ροπή, που κινεί τους πίσω τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι μικρότερη σε διαστάσεις, ισχυρότερη κατά 14% και ελαφρύτερη κατά επίσης 14%, κάτι που συνεπάγεται στο γεγονός πως η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 197 άλογα. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 8,1δλ. και η τελική αγγίζει τα 180χλμ./ώρα.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Για τον χαρακτήρα του, το Toyota Corolla Cross 2.0 Ηybrid AWD-i διατηρεί την κατανάλωση σε πραγματικά πολύ χαμηλά επίπεδα, έχοντας, όμως, τη σπιρτάδα που απαιτείται για το βάρος των 1.510 κιλών. Στην πόλη, αξιοποιείς πλήρως τα ηλεκτρικά οφέλη, καθώς έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά έως τις ταχύτητες των 50χλμ./ώρα, που σπανίως ξεπερνώνται. Άρα, δεν χρειάζεσαι τη βοήθεια του συμβατικού κινητήρα και γλιτώνεις καύσιμο. Από την άλλη, ακόμα και αν το πατήσεις, τα πράγματα διατηρούνται σε καλό επίπεδο, άρα δεν θα χρειαστείς να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη για να γεμίσεις το ρεζερβουάρ. Σαφώς και το αυτοκίνητο δεν βάζει... φωτιά στην άσφαλτο, αλλά επιλέγοντας το προφίλ Power, το υβριδικό σύστημα αλλάζει χαρακτήρα και διαπιστώνεις πως το... λέει η καρδιά του.

 

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Στον τομέα της άνεσης και εκεί τα πράγματα είναι άριστα. Με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, απορροφώνται ομοιόμορφα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, απλά λόγω ύψους και βάρους, δεν θα πρέπει να ξεφύγει από τα πλαίσια στα οποία έχει κατασκευαστεί, καθώς σκοπός δεν είναι το... μπάσιμο στις στροφές, αλλά οι ήρεμες και άνετες διαδρομές. Κάτι που φανερώνεται στην ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση της καμπίνας, στην οποία θα εισέλθουν μερικοί θόρυβοι, εφόσον πιεστεί.

Εν κατακλείδι, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για τις άνετες βόλτες ενός οικογενειάρχη, που δεν θα χρειαστεί να πληρώσει αδρά για τις μετακινήσεις του, αφού η κατανάλωση παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Από εκεί και πέρα, το όχημα θα επιταχύνει αρκετά ικανοποιητικά όταν απαιτηθεί και σε καμία περίπτωση δεν θα πει «όχι» στις προσταγές σου. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε και την ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων της Toyota, που δίνει πολλά περισσότερα συν στο όλο σύνολο.