Πέρασε αρκετός καιρός από τότε που το Yaris Cross βρίσκεται στην Ελλάδα, αλλά ίσως να μην βλέπετε να κυκλοφορούν πολλά, εξαιτίας της έλλειψης που υπάρχει σε ημιαγωγούς, που έχει καθυστερήσει τις παραδόσεις, αλλά και της αυξημένης ζήτησης, που έχει το μοντέλο.
Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος περίμενε το… υπερ-υψωμένο Yaris, γνωρίζοντας ότι θα εμπεριέχει πολλά από τα στοιχεία του δημοφιλούς supermini, αλλά με περισσότερο όγκο.
Υιοθετώντας την πλατφόρμα του Yaris, με νέα στιβαρή εμφάνιση, έφθασε τα 4,180 μ. μήκος, τα 1,765 μ. πλάτος και τα 1,560 μ. ύψος, αποκτώντας Crossover χαρακτήρα.
Το σχεδόν κάθετο εμπρός τμήμα, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, τα περιμετρικά
προστατευτικά που φέρουν και το λογότυπο στα πλάγια, τα κάθε φώτα ημέρας LED, οι ράγες οροφής και η διχρωμία, κάνουν το Yaris Cross να ξεχωρίζει στον δρόμο, ενώ τα 17 εκ. απόστασης από το έδαφος, αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του.
Στην καμπίνα, το ταμπλό έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Yaris, όπως και τα πλαϊνά, μπροστά είναι ευρύχωρο και με ικανοποιητικούς χώρους για κανονικού αναστήματος επιβάτες πίσω. Χάρη στο μεταξόνιο των 2,560 μ., δύο επιβάτες θα χωρέσουν πίσω, όμως τρίτος θα δυσκολευτεί.
Πάντως, τα 397 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ, επαρκούν για ταξίδι, ενώ και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται κατά 40:20:40 και αναδιπλώνουν, προκειμένου να αυξάνεται ο χώρος αποθήκευσης, σε περίπτωση ενός ή δύο επιβατών.
Η διαρρύθμιση είναι καλή, η ποιότητα των υλικών σεβαστή, όμως δεν αποφεύχθηκαν τα σκουρόχρωμα υλικά σε πλαστικά και ταπετσαρίες, κάτι που οι Ιάπωνες το συνηθίζουν.
Η οθόνη αφής 9 ιντσών ξεχωρίζει τοποθετημένη στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ ο πίνακας οργάνων διαθέτει ψηφιακά και αναλογικά στοιχεία. Αριστερά, μάλιστα, στη θέση του στροφόμετρου, θα βρούμε μια βελόνα που δείχνει την κατανάλωση, προς τα πάνω, και την ανάκτηση ενέργειας, προς τα κάτω, για να υποδηλώσει την υβριδική διάσταση.
Κι επειδή αναφέρθηκα σε αυτόν τον τομέα, η Toyota εφοδιάζεται το Yaris Cross με το γνωστό υβριδικό σύστημα του Yaris, το οποίο περιλαμβάνει τον κινητήρα βενζίνης 1.5 lt που αποδίδει 92 ίππους, και λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και μια μπαταρία 2,5 kWh.
Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 116 ίπποι και η ροπή 120 Nm στις 3.800 σ.α.λ., νούμερα που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, ωστόσο κινούν επαρκώς το 1.170 κιλών αμάξωμα.
Μη περιμένετε επιδόσεις που να συναρπάζουν, με 11,2 δευτ. επιτάχυνση και 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, την οποία δεν χρειάζεται να πλησιάσεις και για λόγους ΚΟΚ, πρωτίστως, αλλά και για λόγους κατανάλωσης – θορύβου.
Το επισημαίνω το τελευταίο, καθώς το Yaris Cross κινείται στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες σχεδόν αθόρυβα, με τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ, κρατώντας αμηλά την κατανάλωση, ενώ ανεβάζοντας στροφές αυξάνεται ο θόρυβος του κινητήρα αλλά και του eCVT, του αυτόματου συστήματος μετάδοσης, όπως και η κατανάλωση, της οποίας μετρήσαμε μέση τιμή στα 5,5 λίτρα.
Για να την κατεβάσεις στα όρια του 4,3 λίτρα στα 100 χλμ., που δίνει η Toyota, θα πρέπει να οδηγείς πολύ μέτρια, και με το Eco πρόγραμμα. Στο κιβώτιο υπάρχει και η επιλογή B, για πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας, από το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο έντονη ώστε να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, δηλαδή δεν φρενάρει το αυτοκίνητο.
Στιβαρό στον δρόμο, με πολύ καλό πάτημα, οδηγείς ευχάριστα ένα σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο στον δρόμο, εξοπλισμένο με ένα φουλ πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Toyota Safety Sense και με τιμές που είναι λίγο πάνω από τις 22.000 ευρώ.