Οδηγούμε το Toyota Yaris Hybrid

Οικονομικό στη χρήση, θελκτικό σε εμφάνιση, πλούσια εξοπλισμένο
Open Image Modal
D.Ballis

Εχει μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα στα 100 χλμ. Θα μπορούσα να ξεκινήσω από αυτό και να τελειώσω το κείμενο με αυτό, ωστόσο ίσως αδικήσω, τελικά, το νέο Toyota Yaris.

Πάντως, λόγω της εποχής, με την τιμή των καυσίμων –και ειδικά της βενζίνης- στα ύψη, το να έχει ένα αυτοκίνητο χαμηλή κατανάλωση, είναι προσόν. Και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε στην Toyota, η οποία επέμενε σε μια μέση υβριδική λύση, σύμμικτη, αυτοφορτιζόμενη, όταν στην αγορά κυριαρχούν ήπιες επιλογές με μπαταρίες 12v και 48v και μίζες / γεννήτριες.

Βέβαια, και η ίδια προχώρησε σε plug-in hybrid εκδόσεις, όπως και στο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό, όμως η τεχνολογία που εφαρμόζει και στο Yaris, είναι εντυπωσιακή.

Στην τέταρτη γενιά του, το σουπερμίνι της ιαπωνικής μάρκας έγινε πιο θελκτικό, και μολονότι μόλις μισό εκατοστό πιο μικρό από το προηγούμενο, στα 3,94 μ., έχει 5 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, που ευνοεί τους εσωτερικούς χώρους. Οντας 4 εκ. κοντύτερο, έγινε και πιο σπορτίφ, διατηρώντας ένα look που «φωνάζει» Yaris.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Χρησιμοποιώντας μια νέα πλατφόρμα, έγινε πιο άκαμπτο και ουσιαστικά τροποποιήθηκαν οι εσωτερικοί χώροι, καθώς το κάθισμα του οδηγού τοποθετήθηκε 6 εκ. πιο πίσω, προκειμένου να έχει περισσότερη άνεση. Ομως πίσω, οι δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος, δεν έχουν πολύ χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια. Ο οδηγός επωφελείται και από την καλύτερη ρύθμιση σε ύψος και βάθος του τιμονιού, ώστε να το φέρνει στα μέτρα του.

Θα πρέπει να συνηθίσεις τη λειτουργία των χειριστηρίων, όπως και τη χρήση της 8 ιντσών οθόνης αφής, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. Γενικά είναι εύχρηστη και με πλήρη συνδεσιμότητα το σύστημα.

Η Toyota δεν απέφυγε τα σκουρόχρωμα στοιχεία στην καμπίνα και τα κάπως σκληρά πλαστικά, όμως η γενική αίσθηση είναι σε καλό επίπεδο, όπως και η εργονομία. Στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν αποσκευές 286 λίτρων όγκου, αλλά όταν αναδιπλώνεις τις πλάτες των καθισμάτων δεν δημιουργείται επίπεδο πάτωμα, που θα διευκόλυνε τη φόρτωση.

Για να επιτρέψω εκεί που ξεκίνησα, δηλαδή στο θέμα της κατανάλωσης, όλη τη δουλειά την κάνει το υβριδικό σύστημα. Aποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.5lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, μια πολύ ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου 4,3 kWh, που έχει μεγαλύτερη τάση, και ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Η συνδυαστική ισχύς δεν εντυπωσιάζει σε νούμερο, με τους 116 ίππους, όταν turbo χιλιάρια σύνολα, με ήπια υβριδική τεχνολογία αποδίδουν ακόμα και 140 ίππους. Πάντως, ο σκοπός να κρατηθεί χαμηλά η κατανάλωση και να είναι αξιοπρεπές σε επιδόσεις, επιτεύχθηκε.

Αν οδηγούσα με πιο νορμάλ τρόπο, ίσως και να κατέβαζα τη μέση κατανάλωση κάτω και από τα 4,3 λίτρα, όμως αν κινείσαι στα όρια ταχύτητας του αυτοκινητοδρόμου και σκαρφαλώνεις σε ορεινά μέρη, αυτό δεν είναι εύκολο. 

Η συνεργασία με το κιβώτιο CVT, μεταβαλλόμενων σχέσεων είναι πολύ καλή και θόρυβο θα ακούσεις στο πολύ ζόρισμα και στις απότομες, όσο γίνεται, επιταχύνσεις.

Πάντως, όταν ξεκινάς ούτε που το καταλαβαίνεις, καθώς πατώντας τον διακόπτη δεν ακούς τίποτα, ενώ σε χαμηλές ταχύτητες κινείσαι αθόρυβα. Μάλιστα, το υβριδικό σύστημα της Toyota δίνει τη δυνατότητα και για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ακόμα και με ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα, όμως για λίγο, δηλαδή όσο παραμένει φορτισμένη η μπαταρία, η οποία αυτοτροφοδοτείται μέσω δυναμό και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

 

Η ανάρτηση είναι καλή, η απορρόφηση των ανωμαλιών σε καλό επίπεδο και τα φρένα αποτελεσματικά.

Η Toyota έχει εμπλουτίσει το Yaris με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, καθιστώντας το ως ένα από τα πιο πλήρη αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με το ανάλογο τίμημα, βέβαια.