Η κατηγορία των crossover κερδίζει κι αυτή έδαφος, ιδιαίτερα στο ευρωπαϊκό κοινό, το οποίο έχει στη διάθεσή του πάρα πολλές προτάσεις και ιδέες προκειμένου να αποκτήσει το δικό του όχημα. Η Volkswagen, από την πλευρά της, είναι μια φίρμα με πλούσια γκάμα, στην οποία έχει εναποθέσει μεταξύ άλλων τις «ελπίδες» της στο T-Cross. Όπως φανερώνει και το όνομά του, είναι ένα crossover, πολύπλευρο, ιδιαίτερο αυτοκίνητο και compact.
Εξωτερικά κερδίζει πολλά στην εικόνα του χάρη στη συνεχόμενη γραμμή από το καπό έως το πίσω άκρο, που συνδέεται με τη λωρίδα ανάκλασης και τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Ως εκ τούτου, διαθέτει μια δυναμική όψη στο πίσω μέρος που το κάνει να ξεχωρίζει. Και στο εμπρόσθιο τμήμα, πάντως, τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως θελκτικά. Έντονες γραμμές, φαρδιά μάσκα ψυγείου και αυξημένη απόσταση από το έδαφος του χαρίζουν μια ταυτότητα που συνεπάγεται στο γεγονός πως μπορεί να ακολουθήσει off-road μονοπάτια. Επιπλέον, οι μαύρες επενδύσεις στα τόξα των τροχών και στα πλευρικά προστατευτικά υπογραμμίζουν το design του.
Εντός θαλάμου επιβατών, αμέσως προσέχει κάποιος τα καλής ποιότητας υλικά και τη συναρμογή τους, αλλά αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη αίσθηση είναι η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων. Ως επακόλουθο, προσφέρουν καλύτερη ορατότητα σε όλους, αλλά και αίσθημα ελευθερίας. Οι χώροι είναι άφθονοι, με πάρα πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, με εκείνον της φόρτωσης να φτάνει τα 455 λίτρα. Αν, όμως, αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, φτάνει τα 1.281, υπεραρκετός για τις εξορμήσεις μιας οικογένειας.
Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, έχει ενσωματωθεί το IQ.DRIVE, το οποίο περιλαμβάνει τις λειτουργίες υποβοήθησης, που στο μέλλον θα μεταφέρουν τον οδηγό στην πλήρως αυτόνομη πορεία. Διατήρηση λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερες, αισθητήρες και όλα τα συναφή, συνοδεύουν την τεχνολογική εξέλιξη του μοντέλου, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα επάνω σε αυτόν τον τομέα.
Όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο, αποτελείται από έναν 1.000άρη, turbo, 3κύλινδρο κινητήρα με ροπή 200Nm. Το κιβώτιο είναι μηχανικό έξι σχέσεων και το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10,8 δευτ. Η τελική φτάνει τα 189 χλμ./ώρα, ενώ όσον αφορά στην ισχύ, αυτή ανέρχεται στους 110 ίππους.
Στον δρόμο το αυτοκίνητο διακρίνεται για τη σταθερότητά του και την αμεσότητα της διεύθυνσης, όπως επίσης για τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Λίγοι θόρυβοι θα καταφέρουν να εισέλθουν στην καμπίνα εφόσον δεν το παρακάνει ο οδηγός και οι compact διαστάσεις του θα το κάνουν έναν έμπιστο φίλο σε περίπτωση που η πορεία είναι προγραμματισμένη εντός αστικών κέντρων.
Στον αυτοκινητόδρομο, θα «ανοίξει» ικανοποιητικά όταν πατηθεί το γκάζι και θα φτάσει εύκολα τις υψηλές ταχύτητες. Στις ανωφέρειες, το κινητήριο σύνολο δεν θα κουραστεί ιδιαίτερα και εκεί που θα πρέπει να προσέξει κάποιος, είναι στις στροφές, όπου κάθε αυτοκίνητο έχει τη δική του συμπεριφορά και τα όριά του. Ως εκ τούτου, το T-Cross, λόγω και των διαστάσεών του, θα τις περάσει δίχως πρόβλημα, εκτός κι αν ο οδηγός θελήσει να μετατρέψει τη διαδρομή σε... ειδική.
Σε γενικές γραμμές, το T-Cross με το χειροκίνητο κιβώτιο και την ισχύ των 110 ίππων είναι προγραμματισμένο για να μετατρέπει τις διαδρομές σε μια ευχάριστη εμπειρία. Το καταφέρνει μια χαρά τόσο εντός πόλης όσο και εκτός αυτής και δεν εμφανίζει κανένα πρόβλημα όταν οι απαιτήσεις έχουν να κάνουν με τη μεταφορά μιας οικογένειας με τις αποσκευές τις. Οι χώροι είναι πολλοί και πλούσιοι και το κινητήριο σύνολο δεν θα αρνηθεί να πάει εκεί όπου τα όρια είναι επιτρεπτά.