Οι «άμυνες» της Blueground και οι πληγές της πανδημίας

Η εταιρεία μίσθωσης διαμερισμάτων ιδρύθηκε το 2013 και έχει αντλήσει αθροιστικά 78 εκατ. δολάρια έως σήμερα.
Open Image Modal
Eurokinissi

Άμυνα στις πιο ώριμες αγορές της – την Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη- εμφανίζει η εταιρεία Blueground, η οποία σχετίζεται με την μακροχρόνια μίσθωση διαμερισμάτων, καθώς στις συγκεκριμένες περιοχές διατηρεί ικανό πλήθος ακινήτων προς εκμετάλλευση.

Η εταιρεία διαχειρίζεται πλέον συνολικά 3.300 ακίνητα σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, σε αρκετές πόλεις των ΗΠΑ αλλά και από το 2019 σε Παρίσι και Λονδίνο. Η πανδημία σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, προφανώς έχει πλήξει το μέρος εκείνων των συμβάσεων που αφορά σε εταιρικές μισθώσεις για στελέχη, ωστόσο, σημαντικό μέρος υφιστάμενων συμβάσεων επεκτείνονται.

Παράλληλα, η διείσδυση της εταιρείας στη «λιανική» δηλαδή σε ιδιώτες ντόπιους μισθωτές κυρίως σε Αθήνα και Κωνσταντινούπολη δημιουργεί ένα βασικό επίπεδο πληρότητας. Παρά το γεγονός του ότι η εταιρεία δεν έδωσε αναλυτικά στοιχεία για τη δραστηριότητα της στο σύνολο των αγορών της, εν τούτοις αναφέρει πως στην Αθήνα, όπου το απόθεμα της μετρά σε 700 διαμερίσματα και στην Κωνσταντινούπολη όπου ανέρχεται 600 διαμερίσματα, ο μέσος όρος των συμβολαίων αγγίζει τους 6 μήνες. Επίσης στο Ντουμπάι διαχειρίζεται 500 ακίνητα – μισθωμένα σε σε ex patriots – με το μέσο όρο των συμβολαίων να κυμαίνεται στους 4 μήνες.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 2013 και έχει αντλήσει αθροιστικά 78 εκατ. δολάρια έως σήμερα στοχεύοντας σε ταχεία ανάπτυξη, διαφοροποιημένη από το μοντέλο AirBnB, καθώς στοχεύει πέραν της ολιγοήμερης τουριστικής διαμονής. Η πανδημία ωστόσο την υποχρέωσε τον Μάρτιο του 2020 να προβεί σε απολύσεις 130 εργαζομένων (που αποτελούσαν σε εκείνη τη φάση το ¼ του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού της.

Στη χρήση του 2019 πριν τις ανατροπές στα επαγγελματικά ταξίδια, την εγκατάσταση των ex-patriot στελεχών αλλά και το «πάγωμα» της ζήτησης εκ μέρους και των ντόπιων ανά αγορά, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 45%. Παρόλα αυτά το αυξημένο κόστος πωλήσεων (στα 5,8 εκατ. ευρώ από 3,7 εκατ. ευρώ το 2018) και τα αυξημένα έξοδα διοίκησης (8,4 εκατ. ευρώ), οδήγησαν σε καθαρές ζημιές ύψους 4,3 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία ωστόσο συνεχίζει να προσδοκά μελλοντική ανάπτυξη και προχωρά επίσης σε νέες συνεργασίες προκειμένου να αυξήσει το πακέτο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες μισθωτές της. Στο πλαίσιο αυτό πέρα από συνεργασίες που έχει συνάψει για προτεινόμενες υπηρεσίες καθαρισμού, ακόμη και delivery φαγητού και άλλων αγορών, η εταιρεία συνήψε συνεργασία με την επίσης ελληνική start up Welcome Pickups, η οποία ειδικεύεται στηn online κράτηση και μεταφορά πελατών από και προς τα αεροδρόμια.

Η συμφωνία αφορά στις πόλεις σε Αθήνα, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη και Ντουμπάι, με την Blueground να συστήνει στους πελάτες της την εν λόγω υπηρεσία Welcome Pickups, η οποία σημειώνεται ότι διαθέτει παρουσία ήδη σε 50 πόλεις του εξωτερικού και φυσικά στην Αθήνα.