Οι άνθρωποί σας είναι η διαφήμισή σας!

Είναι οι άνθρωποί σας, που μπορούν και πρέπει να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές σας.
Open Image Modal
Hundreds of social media portraits are superimposed over a target.
John Lund via Getty Images

Σαν επιχειρηματίας, επιθυμείτε διακαώς να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και φυσικά ονειρεύεστε τους brand ambassadors που θα ταίριαζαν στο προϊόν ή την υπηρεσία σας. Φαντάζεστε την Κατερίνα Στικούδη για το κομμωτήριό σας, τον Γιάννη Αντετοκούνμπο για το κατάστημα αθλητικών ειδών σας ή τον Άκη Πετρετζίκη για τον χώρο εστίασής σας. 

Όμως, σας έχω νέα! Δεν χρειάζεται να πάτε τόσο μακριά για να βρείτε τους καλύτερους διαφημιστές για την επιχείρησή σας. Τους έχετε δίπλα σας και τους βλέπετε (και -κυρίως- σας βλέπουν) κάθε μέρα. Είναι οι άνθρωποί σας, που μπορούν και πρέπει να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές σας. Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί το γιατί και το πώς. 

Γυαλίζοντας τον καθρέπτη 

Υπάρχει μία ιστορία, μεταξύ πραγματικότητας και μύθου, για τον υπάλληλο μεγάλης ιαπωνικής εταιρείας αυτοκινήτων που σχολώντας από τη δουλειά κουβαλούσε πάντα μαζί του ένα πανί. Γιατί; Μα για να γυαλίζει τους καθρέφτες των παρκαρισμένων αυτοκινήτων της εταιρείας του στο δρόμο που δεν άντεχε να τους βλέπει σκονισμένους. 

Το “ηθικό δίδαγμα” από την παραπάνω ιστορία είναι ότι οι άνθρωποί σας θα έχουν πάντοτε μεγαλύτερη πίστη και αφοσίωση στις αρχές, τις αξίες και τα ιδανικά της εταιρείας σας από οποιονδήποτε πελάτη. Διότι, παραδεχθείτε το, σκεπτόμενοι και εσείς οι ίδιοι ως καταναλωτές: είναι πολύ πιο εύκολο να αλλάξεις μάρκα (άλλωστε πολλοί από εμάς το κάνουμε σχεδόν καθημερινά) από το να αλλάξεις εργασία. 

Ένα email δεν φτάνει 

Πολύ ωραία. Το αποφασίσατε ότι οι άνθρωποί σας θα είναι και οι σταυροφόροι σας. Πώς όμως θα διασπείρουν το μήνυμά σας στα πέρατα της Ελλάδας, και μέσω των σύγχρονων μέσων δικτύωσης στα πέρατα του κόσμου; Ένα email κάποια Δευτέρα από εσάς με θέμα “Ας είμαστε εμείς οι διαφημιστές μας!” δεν φτάνει. 

Για να δείτε τη “λάμψη στα μάτια τους” πρέπει να τους εμπνεύσετε. Πρέπει να τους μιλήσετε, σε ομάδες, αλλά και στον καθένα προσωπικά. Πρέπει να τους δώσετε να καταλάβουν ότι για εσάς είναι πολυτιμότεροι από τον οποιοδήποτε celebrity brand ambassador. Και μόλις το κάνετε, θα εκπλαγείτε από το πόσο ζηλωτές μπορεί να γίνουν, και πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν για εσάς και την επιχείρηση. 

Η γνώμη τους μετράει 

Μη σταματήσετε όμως σε μία face to face συνάντηση και στα εμψυχωτικά λόγια. Δείξτε στους ανθρώπους σας ότι η γνώμη τους μετράει, ασχέτως της θέσης τους. Μοιραστείτε μαζί τους τα καινούρια σας post για το Instagram. Ρωτήστε τους πώς τους φαίνεται το νέο λογότυπο ή η νέα καμπάνια στο τοπικό ραδιόφωνο. 

Θα με ρωτήσετε “είναι σωστό να έχουν άποψη για το marketing μου όλοι μέσα στην εταιρεία;”. Πρώτα από όλα, κανείς, ούτε και εσείς φυσικά, δεν γνωρίζει τις δυνατότητες και το ταβάνι των ανθρώπων σας. Ο Marion Harper Jr. που έκτισε τον παγκόσμιο διαφημιστικό κολοσσό της McCann Erickson ξεκίνησε την καριέρα του το 1940 στην εταιρεία, ως απλός courier

Από εκεί και πέρα, είναι σίγουρο ότι δεν θα πάρετε σωστές ή ψαγμένες απόψεις από όλους. Όμως, δεν χρειάζεται! Ο σκοπός της άσκησης δεν είναι αυτός. Παίρνοντας τη γνώμη των ανθρώπων σας και δείχνοντάς τους πόσο σημαντική είναι για εσάς, η δουλειά σας έχει ήδη γίνει. 

Αποδώστε τους τα εύσημα 

Έχετε κάνει τα 2 παραπάνω σωστά; Τότε, σας εφιστώ την προσοχή στο τρίτο: μην “την πατήσετε” όταν έρθει η στιγμή για την αναγνώριση της προσπάθειας! Όταν ένας άνθρωπός σας φέρνει έναν ή περισσότερους πελάτες, όταν λειτουργεί για εσάς σαν ένας εξαίρετος brand ambassador στο… ένα χιλιοστό του κόστους του Γιάννη Αντετοκούμπο, αποδώστε του και εσείς τα εύσημα. 

Αυτό μπορεί να συμβεί, πρώτα από όλα, μέσα από ένα καλό λόγο, μια καλή κουβέντα, μία βράβευση, ενώπιων όλων. Για δε τις εξαιρετικές περιπτώσεις, για τους ανθρώπους σας εκείνους που είναι γεννημένοι διαφημιστές και προωθούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας με σημαντικά μετρήσιμα στοιχεία, σκεφθείτε και επιβραβεύστε και σε υλική βάση. 

Καλή επιτυχία!

 

Θέμης Σαρανταένας

σύμβουλος μάρκετινγκ