Την ώρα που οι πολιτικοί πραγματοποιούν συνάντηση με διάφορα μέλη της επιστημονικής κοινότητας στην Πολωνία συζητώντας τους τρόπους με τους οποίους θα μπει τέλος στην υπερθέρμανση του πλανήτη, οι περισσότερες βιομηχανίες εξακολουθούν να απειλούν με τα απορρίμματά τους το περιβάλλον.
Tα ορυκτά καύσιμα που εξορύσσονται από το φλοιό της γης μετατρέπονται σε διοξείδιο του άνθρακα που οδηγεί στην αύξηση της θερμοκρασίας με πολύ πιο γρήγορα βήματα απ′ ότι πίστευαν οι επιστήμονες πριν από λίγα χρόνια.
Οι καταστροφικές πυρκαγιές, οι ξηρασίες, οι πλημμύρες και οι τυφώνες που πλήττουν δεκάδες περιοχές του πλανήτη κυρίως τα τελευταία χρόνια ενέτειναν την ανάγκη για τη διεξαγωγή της διήμερης διάσκεψης στην πόλη Κατοβίτσε στην Πολωνία που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή.
Το αξιοσημείωτο είναι πως από το συνεδριακό κέντρο όπου πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη δεν απέχει πολύ ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια εξόρυξης λιγνίτη της Ευρώπης που βρίσκεται στην πόλη Μπελχάτοφ. Στη λίστα με τις 50 πιο μολυσμένες πόλεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην 36η θέση άλλωστε βρίσκεται η Πολωνία.
Οι διαπραγματευτές που παίρνουν μέρος στις συνομιλίες συζήτησαν επίσης και για την οικονομική στήριξη στις φτωχές χώρες, οι οποίες εξαιτίας της έλλειψης πόρων, βιώνουν έντονα τις συνέπειες της εκτεταμένης ξηρασίας και των πλημμυρών που σε κάποιες περιπτώσεις μεταφράζονται σε λιμούς, καταστροφές γεωργικών εκτάσεων αλλά και μαζικές μετατοπίσεις πληθυσμών.
Στην Αφρική αλλά και την Ασία, στις οποίες φτάνουν τα απορρίμματα των πλούσιων χωρών, είναι πλέον κοινή εικόνα οι φτωχοί να ψάχνουν μέσα σε χωματερές για ίχνη χαρτιού ή και άλλων ανακυκλώσιμων υλικών.
Η επιστημονική κοινότητα στο Κατοβίτσε προειδοποίησε εκ νέου πως ο χρόνος πιέζει και πρέπει άμεσα να αποφευχθεί η οικολογική καταστροφή που θα έχει καταστροφικές συνέπειες για όλους. Μήνυμα για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη στέλνουν μέσα από τη δουλειά τους και πολλοί καλλιτέχνες.
Ο Όλαφουρ Έλιασον έφερε στο Λονδίνο τριάντα μεγάλα κομμάτια πάγου από τα ανοιχτά της Γροιλανδίας, ενώ τα τοποθέτησε σε δύο σημεία της πόλης εις ένδειξη διαμαρτυρίας. Ο εικαστικός τοποθέτησε τα 24 κομμάτια μπροστά στην Tate Modern και τα άλλα έξι έξω από το «στρατηγείο» του Bloomberg στο Σίτι. Τα δεύτερα έλιωσαν γρήγορα, δεν άντεξαν πάνω από βδομάδα.
(Με πληροφορίες από Associated Press)