Οι προοπτικές επενδύσεων της Everty σε ξενοδοχεία και real estate στην Ελλάδα

Ο Νικόλαος Ρούπακας, Country Manager της Everty για την Ελλάδα, μιλά για τασχέδια της εταιρείας.
Open Image Modal
.
.

Η Everty, ένας βραχίονας της πολυεθνικής YVN με έδρα την Κύπρο. Το χαρτοφυλάκιό της απαρτίζεται από εμπορικά, βιομηχανικά και μοναδικά τουριστικά ακίνητα. Στην Ελλάδα επενδύει σε ξενοδοχεία και real estate. Από το 2020 διαθέτει, αναπτύσσει και λειτουργεί τα: Adytum Villas στο Πόρτο Χέλι, τέσσερα boutique θέρετρα (Iconic Santorini Hotel στη Σαντορίνη, Elounda Gulf Villas στην Ελούντα της Κρήτης, Ydor Hotel & Spa και Porto Kea Hotel Suites & Spa στην Κέα), τρία κτήρια γραφείων (ART1, AP10 στο Μαρούσι και το Metamorfosi Office Building στη Μεταμόρφωση) και δύο κέντρα logistics στον Ασπρόπυργο (Κέντρο Μέλισσα και Κέντρο Μαύρο Λιθάρι).

Με αφορμή την εξαγορά δύο ξενοδοχείων στην Κέα, ζήτησα από τον Νικόλαο Ρούπακα, Country Manager της Everty για την Ελλάδα, να μας μιλήσει για τους στόχους και τις προοπτικές της εταιρείας.

Open Image Modal
.
.

Κύριε Ρούπακα η Everty εισήλθε δυναμικά στην Ελλάδα σε real estate και τουρισμό. Ποια είναι η στρατηγική της;

Το group δραστηριοποιείται στην Ελλάδα τα τελευταία 4 χρόνια. Ξεκινήσαμε ένας άνθρωπος τον Σεπτέμβριο του 2020 και πλέον είμαστε 15 άνθρωποι στα κεντρικά γραφεία στο Χαλάνδρι και 130 περίπου συνολικά οι οποίοι εργάζονται στα ξενοδοχεία. Αυτά τα τέσσερα χρόνια έχουμε επενδύσει 100 εκατομμύρια συνολικά, εκ των οποίων τα μισά έχουν επενδυθεί σε εμπορικά ακίνητα, κτήρια γραφείων και αποθήκες logistics. Το άλλο 50% έχει επενδυθεί σε ξενοδοχεία, στην Κρήτη, στη Σαντορίνη, στην Κέα και στο Πόρτο Χέλι. Άρα, λοιπόν, η στρατηγική είναι εμπορικά ακίνητα και luxury hospitality. Συγκεκριμένα επενδύουμε σε πεντάστερα boutique resort ξενοδοχεία με λίγα κλειδιά, 30 40 κλειδιά, σε μοναδικά σημεία που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό στον επισκέπτη, με προσωποιημένο customer service υψηλού επίπεδου και αυτή θα είναι η στρατηγική μας για τα επόμενα χρόνια. Θεωρούμε ότι τα ξενοδοχεία με λίγα κλειδιά είναι αυτά που μπορούν να φέρουν τον επισκέπτη κοντά στο ελληνικό καλοκαίρι, πάντα σε μοναδικές τοποθεσίες. Το brand sandglass το οποίο αναπτύσσουμε και είναι ο operating βραχίονας του hospitality, θα συνεχίσει να συλλέγει μικρά διαμαντάκια, όπως αυτά τα τέσσερα που έχουμε επενδύσει μέχρι στιγμής και ευελπιστούμε να επεκταθούμε και σε άλλες τοποθεσίες στην Eλλάδα. Είναι μία χώρα που έχει πάρα πολλά όμορφα μέρη τα οποία δεν τα έχουν ανακαλύψει οι επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Eπειδή μιλήσατε και για άλλες περιοχές, ενδιαφέρεστε και για την ηπειρωτική Ελλάδα, τη λεγόμενη ξεχασμένη Ελλάδα ή και θα πάτε μόνο σε προβεβλημένες περιοχές;

Όσον αφορά στις τοποθεσίες, θέλουμε και τις περιοχές όπως η Σαντορίνη και η Κρήτη, αλλά έχουμε αποδείξει ότι βλέπουμε και περιοχές που είναι λίγο πιο εναλλακτικές και έχουν προοπτική τα επόμενα χρόνια να φανούν περισσότερο, όπως είναι η Κέα. Ιδανικά θα θέλαμε να επενδύσουμε και σε χειμερινούς προορισμούς, το οποίο λειτουργικά σου προσφέρει και πολλά οφέλη. Προς το παρόν δεν έχουμε εντοπίσει κάτι το οποίο θα έχει ενδιαφέρον. Ναι, θα κοιτούσαμε και ηπειρωτική Ελλάδα.

 

Open Image Modal
.
.

 

Θα επενδύσετε σε υπάρχοντα ξενοδοχεία ή θα προχωρήσετε και στην δημιουργία καινούργιων μονάδων;

Τα πρώτα χρόνια επικεντρωθήκαμε στα υπάρχοντα ξενοδοχεία. Δηλαδή εντοπίσαμε ξενοδοχεία τα οποία μπορούσαμε να τα λειτουργήσουμε την επόμενη μέρα μετά την εξαγορά και είχαν περιθώριο να βελτιωθούν, είτε στη λειτουργία τους είτε με κάποια μικρή ανακαίνιση. Αυτή ήταν η στρατηγική μέχρι σήμερα και αυτή παραμένει. Όμως, πλέον, έχοντας την εμπειρία αυτών των ετών στην Ελλάδα έχουμε την αυτοπεποίθηση να κοιτάξουμε και greenfield projects, δηλαδή από την αρχή κατασκευή. Έχουμε ξεκινήσει και κοιτάμε οικόπεδα με τη λογική να χτίσουμε ένα ξενοδοχείο ακριβώς όπως το οραματιζόμαστε.

Όσον αφορά το real estate, επειδή το 50% των επενδύσεων της εταιρείας σας είναι αυτό, τι θα κάνετε;

Τα εμπορικά κτήρια που έχουμε αποκτήσει μέχρι στιγμής είναι κτήρια με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, βρίσκονται σε εξαιρετικό σημείο, έχουν πολύ υψηλά standards κατασκευής, είναι ανακαινισμένα, με υψηλή ενεργειακή απόδοση και έχουν πολύ καλή ποιότητα μισθωτών. Άρα το τρίπτυχο στα εμπορικά είναι η τοποθεσία, δηλαδή εάν κάποια στιγμή χρειαστεί να αντικατασταθεί ένας μισθωτής να υπάρχει ζήτηση, η ποιότητα της κατασκευής του κτηρίου και η ποιότητα του μισθωτή. Συνεχίζουμε να κοιτάμε εμπορικά ακίνητα είτε να αποθήκες είτε γραφείων και ναι ιδανικά θα θέλαμε αυτή η ισορροπία να παραμείνει.

Πόσο αισιόδοξοι είστε για τη χώρα, τόσο στον τουρισμό όσο και στο real estate;

Είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Στον τουρισμό βλέπουμε ότι αφίξεις βελτιώνονται συνεχώς, ο κόσμος ταξιδεύει, βλέπουμε ότι η κυβέρνηση επενδύει στον τουρισμό, άρα όσο βελτιώνονται οι υποδομές αυτό δημιουργεί τις συνθήκες για ποιοτικότερο τουρισμό. Γενικότερα είμαστε αισιόδοξοι και για την οικονομία της Ελλάδας η οποία πλέον έχει σταθεροποιηθεί και βλέπουμε ότι προσελκύει με μεγαλύτερη ευκολία ξένα κεφάλαια. Όσον αφορά στο real estate παραδοσιακά κάνει κύκλους. Παράλληλα είναι αντιστάθμισμα στον πληθωρισμό. Εμείς είμαστε long term investors, επενδύουμε με ορίζοντας 15ετίας και γνωρίζουμε πώς πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες τοποθετήσεις στο real estate.

Κύριε Ρούπακα ευχαριστώ πολύ.