Οι πρωτιές του ομίλου Σκλαβενίτη

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας, με απασχολούμενο προσωπικό 30.000 ανθρώπων.
Open Image Modal

Με μερίδιο αγοράς που θα ζήλευε και η Walmart, αλλά κυρίως το «παράσημο» της πλέον επιτυχημένης προσπάθειας εξυγίανσης στην Ελλάδα, έκλεισε το 2019 ο όμιλος Σκλαβενίτη.

Μέσα σε τρία χρόνια, από μια πετυχημένη αλυσίδα με επιρροή ωστόσο κυρίως στην Αττική, μετά την ανάληψη της τύχης της χρεοκοπημένης Μαρινόπουλος, κατέστη ο ηγέτης της ελληνικής αγοράς λιανεμπορίου με μερίδιο της τάξης του 30% (η Walmart στις ΗΠΑ έχει το 8,9% της αγοράς και το 2,9% του συνόλου του αμερικανικού λιανεμπορίου).

Το 2019 πέρασε δε στην κερδοφορία παρά τις μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις που ανέλαβε εξαιτίας της Μαρινόπουλος, αλλά και τις επενδύσεις ύψους 185 εκατ.ευρώ που πραγματοποίησε από το 2017 έως και τη λήξη του 2019.
Ο όμιλος, ο οποίος πέρα από τον ομώνυμο δίκτυο ελέγχει και το δίκτυο Χαλκιαδάκης (με ισχυρή παρουσία στην Κρήτη) αλλά και το δίκτυο Cash&Carry (απευθύνεται κυρίως στους επαγγελματίες και στην αγορά HORECA), TheMART, εμφάνισε πωλήσεις ύψους 3,28 δις.ευρώ αυξημένο κατά 9% σε σχέση με το 2018. Για το μεγάλο δίκτυο των σούπερ μάρκετ ωστόσο ο τζίρος σημείωσε αύξηση κατά 11%, πολύ πάνω από το μέσο όρο της αγοράς το 2019.


Πέρα από τις παραπάνω πρωτιές όμως ο όμιλος Σκλαβενίτη κατέχει ακόμη μία, που αφορά στην απασχόληση. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας, με απασχολούμενο προσωπικό 30.000 ανθρώπων (πάνω και από τη ΔΕΗ), το οποίο συνεχίζει να αυξάνει αφού το 2020, προσέλαβε επιπλέον 1.500 εργαζόμενους.


Φέτος, που ο μέσος όρος της αγοράς σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούνιο με ρυθμό αύξησης 11%, ο όμιλος Σκλαβενίτη αναπτύσσεται επίσης με διψήφιο αριθμό όσον αφορά τις πωλήσεις του έως και το Σεπτέμβριο.


Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης του ομίλου οι επενδύσεις της χρονιάς συνεχίζονται και αφορούν τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό όσο και στη δημιουργία του ομώνυμου ηλεκτρονικού καταστήματος της πρώτης αλυσίδας λιανεμπορίου της χώρας. Σημειώνεται ότι στη χρονιά που το e-commerce απογειώθηκε –και λόγω πανδημίας- ο όμιλος είχε περιορισμένη παρουσία μέσω της συνεργασίας με την e-food.gr, αλλά παρόλα αυτά συνέχισε να διατηρεί την πρωτιά στην προτίμηση των καταναλωτών. Έως το τέλος του 2020, ο όμιλος υπόσχεται πως θα λανσάρει το ομώνυμο e-shop, αφού προηγουμένως έχει οργανώσει μεθοδικά τις υποδομές του.