Οι ψηφιακές υπηρεσίες που θα απολαμβάνουμε με το νέο εισιτήριο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα ΜΜΜ φέρνει υπηρεσίες και διευκολύνσεις στις οποίες έχουν ήδη πρόσβαση επιβάτες σε άλλες ευρωπαικές χώρες.
Open Image Modal
HST

Η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών εισιτηρίων με πιστωτική κάρτα, που ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου από τα δρομολόγια των Express λεωφορείων του αεροδρομίου, είναι το πρώτο βήμα για τη μετάβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μια νέα ψηφιακή εποχή.

Χωρίς χάρτινα εισιτήρια και με πιο οικολογική συνείδηση, ο χρήστης των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα έχει σύντομα τη δυνατότητα να μετακινείται με όλα τα μέσα μεταφοράς, χρησιμοποιώντας την πιστωτική του κάρτα ή την ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα έχει κατεβάσει στο κινητό του.

“...έως τα τέλη του 2024, το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ)”

- Γιάννης Τσιοτινός, διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Hellas Smart Ticket (HST)

 

Πρακτικές που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, κάνοντας την καθημερινή μετακίνηση εκατομμυρίων επιβατών εύκολη, γίνονται με γρήγορα βήματα πραγματικότητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μιλώντας στην Huffpost.gr, ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Hellas Smart Ticket (HST), Γιάννης Τσιοτινός, ανέφερε ότι «έως τα τέλη του 2024, το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ) με το κόστος του να ανέρχεται στα 14 εκατομμύρια ευρώ».

Έτσι, οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να ψάχνουν για να αγοράσουν χάρτινα εισιτήρια σε εκδοτήρια που είναι κλειστά ή δεν λειτουργούν καθώς θα σκανάρουν τη χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα τους ή το smartphone τους, στο ηλεκτρονικό σύστημα που θα έχει εγκατασταθεί σε κάθε μέσο και σταθμό.

Ο εξοπλισμός που έχει τοποθετεί ήδη στα λεωφορεία «διαβάζει» την κάρτα ή το ψηφιακό πορτοφόλι και χρεώνει τον λογαριασμό του επιβάτη με το ανάλογο κόστος, καθώς θα αναγνωρίζει τα φοιτητικά εισιτήρια και τις εκπτώσεις σε ΑμΕΑ, ανέργους, πολύτεκνους κτλ.

Το επόμενο στάδιο της συνεργασίας του ΟΟΣΑ με την Hellas Smart Ticket (θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και την LG, που παρείχε το software, είναι η ενσωμάτωση σε αυτή την εφαρμογή κι άλλων υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τους επιβάτες και μετά την αποβίβασή τους από τα ΜΜΜ.

 

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακίνησης και ψυχαγωγίας

Σύμφωνα με τον κ. Τσιοτινό, το επόμενο στάδιο της συνεργασίας με τον ΟΑΣΑ είναι η υπογραφή συμφωνιών με εταιρείες ταξί, έκδοσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, Μουσεία ακόμη και αεροπορικών εταιρειών ώστε ο τουρίστας να μπορεί να οργανώνει και να πληρώνει τις μετακινήσεις και δραστηριότητές του στην Αθήνα, πριν φτάσει στην Ελλάδα.

Παρόμοιες υπηρεσίες θα απολαμβάνουν οι κάτοικοι της πόλης και όσοι χρησιμοποιούν την Αθήνα ως ενδιάμεσο προορισμό, κάνοντας τα ταξίδια τους πιο εύκολα.

Οι ανέπαφες πληρωμές με πιστωτικές κάρτες αναμένεται να λειτουργήσουν και στη Θεσσαλονίκη από τον Σεπτέμβριο του 2024, στα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με τον οποίο έχει σύμβαση η HST.

Το κόστος του συστήματος στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να φτάσει τα 29 εκατ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνει την εξολοκλήρου εγκατάσταση του εξοπλισμού σε 700 λεωφορεία και τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ.

Στόχος μέσα στα επόμενα χρόνια, είναι τα συστήματα αυτά να επεκταθούν στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και στα τρένα όπως και σε άλλες πόλεις της χώρας, κάτω από την «ομπρέλα» της HST, παρέχοντας την τεχνογνωσία και τις υποδομές της.

Με τον τρόπο αυτό η μετακίνηση των επιβατών με τα Μέσα γίνεται πιο εύκολη και προσιτή δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε όλο και περισσότεροι κάτοικοι στα μεγάλα αστικά κέντρα να επιλέγουν τον τρόπο αυτό μετακίνησης, χωρίς εμπόδια.