Οι στόχοι και τα ανοιχτά θέματα του υπουργείου Πολιτισμού για το 2020

Τι είπε η Λίνα Μενδώνη στην ανεπίσημη συνάντηση με τους δημοσιγράφους που έγινε ... επίσημη
|
Open Image Modal
Η υπουργός Πολιτισμού ανακαλύπτει τα μυστήρια της περιοδικής έκθεσης «΄Εργα κινέζικης τέχνης από τη συλλογή Ι. και Δ. Πασσά».
EUROKINISSI/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

 «΄Ολα είναι θέμα συντονισμού... Πως συντονίζεις τις υπηρεσίες σου μεταξύ τους και το υπουργείο με τα άλλα υπουργεία», είπε η Λίνα Μενδώνη ως απόσταγμα στη ανεπίσημη συνάντηση που είχε το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Δεκεμβρίου με τους δημοσιογράφους για ανταλλαγή ευχών παραμονές Χριστουγέννων. Μια συνάντηση, ωστόσο, που δεν στάθηκε δυνατόν να ξεφύγει από την ατζέντα θεμάτων επικαιρότητας.

  Λογικό, δεδομένου του ότι η υπουργός έφθασε στο καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου από το υπουργικό συμβούλιο κι αμέσως ρωτήθηκε τι νέα κομίζει για να απαντήσει πως ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η χαμηλή απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ («στον πολιτισμό με κάποιες τελευταίες κινήσεις που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο έφθασε στα 15,75 % σε σχέση με το 8 % που ήταν νωρίτερα», όπως είπε). Παρ′ ότι το νούμερο είναι χαμηλό, η υπουργός ήταν αισιόδοξη ότι όλα θα αποκατασταθούν μέχρι το τέλος του 2023 που είναι η ώρα των αποπληρωμών. «Τα έργα δεν μπορούν να μείνουν ημιτελή και δεν θα μείνουν», διαβεβαίωσε η κυρία Μενδώνη.

Τι άλλο ειπώθηκε στη συνάντηση παρουσία των Γενικών Γραμματέων του ΥΠΠΟΑ, Γιώργου Διδασκάλου και Νικόλα Γιατρομανωλάκη; ΄Οτι πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί το νέο διοικητικό συμβούλιο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών - για το αν θα έχει έντονο γυναικείο χρώμα η σύνθεσή του, η υπουργός επιφυλλάχθηκε να απαντήσει. ΄

Οπως ήταν φυσικό δεν ήταν δυνατόν να μη δεχτεί ερώτηση για την έναρξη λειτουργίας του πολύπαθου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης - για το οποίο ανέφερε ότι αυτό θα συμβεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου του 2020. «Με ή χωρίς διευθυντή;», ήταν η αμέσως επόμενη ερώτηση που δέχτηκε. «Θα το δούμε», ήταν η απάντησή της.

Τέλος, για τα εγκαίνια του «Ακροπόλ» η υπουργός ανέφερε ότι θα νομοθετηθεί ο φορέας κι ο τρόπος λειτουργίας του και θα ανοίξει τις πόρτες του το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Ακόμα, μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί το όνομα του αναδόχου εκ των οκτώ υποψηφίων για τη μελέτη εφαρμογής του ανακτόρου του Τατοΐου.

 Μικρή κουβέντα έγινε επίσης για την Ακρόπολη. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της υπουργού, την περίοδο υψηλής τουριστικής επισκεψιμότητας ο αρχαιολογικός χώρος θα διαθέτει ένα σύγχρονο ανελκυστήρα πλαγιάς, ενώ θα ακολουθήσει η αναβάθμιση του νυχτερινού φωτισμού του ιερού χώρου. Στον χώρο που υπάρχουν 175 ηλεκτρικοί πίνακες (!) όπως αποκαλύφθηκε, θα γίνει «μάζεμα» των καλωδίων και συνολικές παρεμβάσεις.

Επίσης δύσκολο είναι να πιστέψει κανείς πως από τα 75 αναψυκτήρια που διαθέτουν οι αρχαιολογικοί χώροι μόνο ... ένα είναι νόμιμο. Να γιατί ένας από τους στόχους του υπουργείου είναι επίσης να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότερη και εύρυθμη λειτουργία τους. Μεγάλες είναι, ως γνωστόν οι καθυστερήσεις και στην Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021, όπου επίσης παρατηρήθηκε έλλειψη συντονισμού παρ′ ότι υπάρχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα. «Δεν είναι δυνατόν τρία χρόνια (σ.σ. από το Νοέμβριο του 2016) να μην έχει γίνει τίποτα... Εδώ υπάρχει ευθύνη», είπε η υπουργός Πολιτισμού. Παρ′ όλα αυτά έχει συσταθεί διυπουργική επιτροπή, όπως θύμισε ο ΓΓ, Νικόλας Γιατρομανωλάκης κυρίως για να λυθούν θέματα υποδομών. 

Τέλος, έγινε λόγος για την Εθνική Πινακοθήκη που θα ανοίξει τον Μάρτιο του 2021 - για τον εορτασμό των 200 χρόνων της Επανάστασης - όπου και πάλι αποδόθηκαν ευθύνες σε όσους προηγήθηκαν τις τωρινής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ για τις εργασίες και δράσεις που δεν έχουν προϋπολογιστεί. Τόσο από πλευράς υπουργείου, όμως, όσο κι από της διευθύντριάς της Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα - που συγκεντρώνει χρήματα από χορηγίες - θα καλυφθούν τα ποσά που χρειάζονται, όπως ανακοινώθηκε. 

Αισιόδοξες προοπτικές διαφαίνονται, λοιπόν, και βέβαια σε εορταστικό κλίμα. Μένει να δούμε όλα αυτά που ακούσαμε να υλοποιούνται.