Η παρουσίαση ρούχων υψηλής ραπτικής για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025 ολοκληρώθηκε (27 - 30/1/25) στην πόλη του φωτός χαρίζοντάς μας θεαματικές εικόνες και εκλεπτυσμένες προτάσεις. Την πρώτη ημέρα οι οίκοι Schiaparelli, Dior και Giambattista Valli πήραν προβάδισμα και καλωσόρισαν με τα εκθαμβωτικά τους σόου τον κόσμο της μόδας, ενώ τις επόμενες ημέρες αίσθηση έκαναν οι επιδείξεις των Valentino, Jean Paul Gaultier, Chanel και Armani Prive.
Αν και η υψηλή ραπτική βρίσκει απήχηση κυρίως στο κόκκινο χαλί, πολλές από τις ιδέες των σχεδιαστών μετασχηματίζονται και βγαίνουν στους δρόμους. Η haute couture είναι αναμφισβήτητα ένας πυρήνας ιδεών που τροφοδοτεί την καθημερινή μόδα και εμπνέει όλους όσοι την αγαπούν. Παρακολουθώντας την εβδομάδα μόδας στο Παρίσι εντοπίσαμε τάσεις που θα υπερισχύσουν στους επόμενους μήνες.
Τι ξεχωρίσαμε; Τις avant garde τουαλέτες που στην καθημερινότητά μας μεταφράζονται σε γλυπτικούς όγκους και balloon σιλουέτες. Οι φόρμες της τσιχλόφουσκας που εμφανίστηκαν πέρυσι στα στιλιστικά μας ραντάρ σε φορέματα, φούστες και μπλούζες θα συνεχίσουν τους επόμενους μήνες σε πιο έντονες μορφές.
Τα extravagant αξεσουάρ έχουν προβάδισμα σε σχέση με όλα όσα γνωρίζαμε. Οι όγκοι είναι τεράστιοι σφραγίζοντας το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Είδαμε έντονα διακοσμητικά στοιχεία στα ρούχα, είτε πρόκειται για κεντήματα, είτε για άλλα ραμμένα υλικά, όπως πέτρες, παγιέτες, χάντρες κλπ.
Τέλος, η εβδομάδα μόδας του Παρισιού έδειξε τον δρόμο (ή την επιστροφή;) στους φιόγκους και στους κορσέδες. Οι φιόγκοι μπαίνουν παντού σε ρούχα, στα μαλλιά, στις τσάντες δίνοντας μια νότα ρομαντισμού. Οι κορσέδες εμφανίζονται σαν μέρος της γλυπτικής σιλουέτας, που αναζητά τις έντονες καμπύλες.
Schiaparelli
Με τον Ντάνιελ Ρόσμπερι στα ηνία, ο οίκος κέρδισε για μια ακόμη φορά τις εντυπώσεις. Ένα πλέγμα διαφορετικών υλικών με έντονες καμπύλες και γλυπτικές φόρμες συνθέτουν μια συλλογή που φέρει την ονομασία Ίκαρος. Η ελληνική μυθολογία ενέπνευσε τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου που δεν πρόσθεσε φτερά στις δημιουργίες του, αλλά μεταφορικά σκεπτόμενος επιθυμεί αυτή η κολεξιόν να πετάξει ακόμα ψηλότερα από την προηγούμενη.
Giambattista Valli
“Le Jardins de la Menara” ονόμασε την κολεξιόν που παρουσίασε στην εβδομάδα μόδας ο Τζιαμπατίστα Βαλί θέλοντας να εκφράσει την αγάπη του για το Μαρόκο το μέρος που τον εμπνέει. Οι δημιουργίες του είχαν κυρίως έντονους όγκους στο κάτω μέρος, ενώ στα υφάσματα υπήρχαν πολλά διακριτικά φλοράλ, άλλα σε παστέλ αποχρώσεις και άλλα με χρυσές κλωστές.
Dior
Στην επίδειξη μόδας η κολεξιόν που παρουσιάστηκε είχε θέμα «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» και περιλάμβανε τεράστια φορέματα με φουρό από τούλι και δαντέλα, ενώ τα γιγάντια αξεσουάρ κεφαλιού από φτερά έδιναν μια παραμυθένια νότα. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, η δημιουργική διευθύντρια του οίκου, στο πλαίσιο του fashion show παρουσίασε δύο ιστορικές εμφανίσεις, το La Cigale βραδινό φόρεμα, δημιουργία του Κριστιάν Ντιόρ το 1952 και το φόρεμα Trapeze, δημιουργία του Ιβ Σεν Λοράν το 1958 από την ομώνυμη κολεξιόν.
Valentino
H επίδειξη άνοιξε με ένα έργο αληθινής χειροτεχνίας, ένα φόρεμα πριγκιπικών διαστάσεων, για την ολοκλήρωση του οποίου – όπως έγινε γνωστό- χρειάστηκαν 1300 ώρες εργασίας στο ατελιέ. Συνολικά ο οίκος παρουσίασε 40 δημιουργίες με αρκετή πολυπλοκότητα, τόσο στις φόρμες όσο και στις λεπτομέρειες, όπως κεντήματα και πρόσθετα στοιχεία. Κάποιες τουαλέτες είχαν βαριές θεατρικές γραμμές, ενώ άλλες ήταν λες και ξεπήδησαν από τους ιστορικούς χρόνους. Υπεύθυνος για όλα τα παραπάνω είναι ο Αλέσαντρο Μισέλ, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στον οίκο Valentino.
Jean Paul Gaultier
Τα τελευταία χρόνια ο μεγάλος σχεδιαστής Ζαν Πολ Γκωτιέ έχει καθιερώσει να προσκαλεί κάποιον νεότερο ταλαντούχο δημιουργό, ο οποίος ως γκεστ αναλαμβάνει να ολοκληρώσει μια συλλογή. Για την κολεξιόν άνοιξη / καλοκαίρι 2025 που παρουσιάστηκε στο Παρίσι τον ρόλο του γκεστ ανέλαβε ο Λούντοβιτς ντε Σεντ Σερνίν και το αποτέλεσμα δεν απογοήτευσε κανέναν. Βαρύτιμες διαφάνειες με λεπτομέρειες από κρύσταλλα, φορέματα με στοιχεία που μαγνήτιζαν το φως και κορσέδες με οπές κέρδισαν τις εντυπώσεις.
Chanel
Για τον οίκο η παρουσίαση της κολεξιόν στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού ήταν αφορμή για γιορτή μια και φέτος συμπλήρωσε 110 χρόνια συνεχούς δημιουργίας στην υψηλή ραπτική. Τα μοντέλα περπάτησαν πάνω σε μια ειδικά σχεδιασμένη πασαρέλα σε διπλό σχήμα C που συμβόλιζε το λογότυπο του οίκου. Η κολεξιόν είχε τα κλασικά κοστούμια Chanel με φούστα, ανάλαφρα μεταξωτά φορέματα και κάπες που έδιναν μια κλασική αλλά πολυτελή νότα.
Armani Prive
Είκοσι χρόνια συμπλήρωσε φέτος ο Τζόρτζιο Αρμάνι στον κόσμο της υψηλής ραπτικής και το γιόρτασε με μια αισθησιακή κολεξιόν. Βαθιά ντεκολτέ, φωτεινά υφάσματα, φορέματα με βολάν, τουαλέτες με κρυστάλλινα κεντήματα και πολλές διαφάνειες που κρίθηκαν -θετικά- στις λεπτομέρειες. Ο ενενηντάχρονος πλέον Τζόρτζιο Αρμάνι στο τέλος της επίδειξης βγήκε με ένα από τα μοντέλα του και περπάτησε στην πασαρέλα θέλοντας να δείξει την ευγνωμοσύνη του προς το κοινό που τον στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια.