Το επιτυχημένο ιαπωνικό manga «One Piece» γίνεται live-action σειρά στο Netflix, εξέλιξη που είναι συναρπαστική, ίσως και ανησυχητική για τους θαυμαστές του, καθώς η επιτυχία στην όλο και μεγαλύτερη λίστα με διασκευές στις οποίες στρέφεται το Χόλιγουντ, δεν θεωρείται δεδομένη.
Η σειρά manga με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, ήρωας της οποίας είναι ένα νεαρό αγόρι, ο Monkey D. Luffy που ονειρευόταν από μικρός να γίνει πειρατής -ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους χαρακτήρες manga και anime παγκοσμίως- έχει ήδη γίνει τηλεοπτική σειρά anime με περισσότερα από 900 επεισόδια, μετράει 13 ταινίες κινουμένων σχεδίων, ενώ πρωταγωνιστεί και σε video games.
Η Nina Oiki, ερευνήτρια σε θέματα φύλου και πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Waseda του Τόκιο, η οποία είναι φαν του «One Piece» από τότε που ήταν στο δημοτικό, διάβασε το manga που δημιούργησε ο Εϊτσίρο Όντα όταν πρωτοκυκλοφόρησε στο περιοδικό Shonen Jump το 1997 και παρακολούθησε τη σειρά κινουμένων σχεδίων που ακολούθησε λίγο αργότερα.
«Ο Luffy είναι αυτός ο ηγέτης που όλοι θέλουμε. Είναι ένας ήρωας αλλά όχι ένας εξαιρετικός ήρωας. Είναι ένας από εμάς. Θέλει να γίνει βασιλιάς των πειρατών, όχι για να μπορεί να κυβερνήσει, αλλά για να είναι όλοι ελεύθεροι», λέει η Nina Oiki.
«Ξέρω ότι κάποιοι ανησυχούν για το τι μπορεί να συμβεί με το ριμέικ του Χόλιγουντ», σημειώνει, προσθέτοντας ότι προηγούμενες αμερικανικές απόπειρες μεταφοράς ιαπωνικών κόμικ και animation αποδείχθηκαν κατά καιρούς απογοητευτικές.
Η κινηματογραφική μεταφορά από το Netflix του «Death Note», το 2017, ενός manga και anime γύρω από ένα βιβλίο που μπορεί να σκοτώσει ανθρώπους, θεωρήθηκε κατά γενική ομολογία αποτυχία. Τον Δεκέμβριο του 2021, το Netflix ακύρωσε το «Cowboy Bebop», τη live-action σειρά του διαστημικού manga και ομώνυμου anime, μετά από μόλις μία σεζόν.
Η αλληλεπίδραση Χόλιγουντ και Ιαπωνίας έχει παρελθόν. Για παράδειγμα, οι αναφορές στην Ιαπωνία, όπως η εικόνα μιας γκέισας να προβάλλεται σε οθόνες, αφθονούν στην κλασική ταινία επιστημονικής φαντασίας «Blade Runner» (1982), σε σκηνοθεσία Ρίντλεϊ Σκοτ. Πρόκειται για μία ταινία που με τη σειρά της, επηρέασε τα anime, όπως το anime «Blade Runner: Black Lotus» που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 2021.
Ο ειδικός σε θέματα ιαπωνικής ποπ κουλτούρας -ο οποίος έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, στο Κολούμπια και στο Χάρβαρντ, Roland Kelts, θεωρεί ότι είναι μια «εκπληκτική στιγμή για το anime», εν μέρει λόγω του streaming σε πλατφόρμες όπως το Netflix, που έχει βοηθήσει στην ψυχαγωγία χωρίς σύνορα.
Η live-action σειρά «One Piece», που αναμένεται το φθινόπωρο με πρωταγωνιστή τον Μεξικανό ηθοποιό Iñaki Godoy στον ρόλο του Luffy, έρχεται μετά την παγκόσμια επιτυχία του «Demon Slayer», ενός άλλου manga που ξεκίνησε από το Shonen Jump και έγινε ταινία και σειρά anime που κυκλοφόρησε από το Netflix.
Τον Φεβρουάριο, η The Pokémon Company ανακοίνωσε το «Pokémon Concierge», ένα stop-motion anime συνεργασία με το Netflix.
Το Pokémon είναι το πιο μεγάλο media franchise στον κόσμο με πωλήσεις 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έκθεση του Statista το 2021. Μαζί με το Hello Kitty, είναι τα δύο ιαπωνικά προϊόντα που υπερέχουν των δυτικών Μίκυ Μάους, Γουίνι το Αρκουδάκι και Πόλεμος των Άστρων.
Το Χόλιγουντ ετοιμάζει και άλλες live-action διασκευές δημοφιλών ιαπωνικών προϊόντων -από το anime του Makoto Shinkai «Your Name» (2016) έως το franchise «Gundam» των γιγάντων ρομπότ που κυκλοφόρησαν το 1979.
Τα anime έχουν χαμηλό κόστος παραγωγής σε σύγκριση με τις live-action ταινίες και οι ήρωες που παράγονται από υπολογιστή δεν αρρωσταίνουν ή τραυματίζονται, ούτε κάνουν προσβλητικά σχόλια εκτός οθόνης όπως μερικές φορές οι ηθοποιοί, καθιστώντας το ένα εμπορεύσιμο προϊόν, δήλωσε ο Kelts, συγγραφέας του «Japanamerica», το οποίο καταγράφει την επιρροή της ιαπωνικής ποπ κουλτούρας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Είναι στυλιζαρισμένοι και απάτριδες ως χαρακτήρες. Εννοώ ότι οι χαρακτήρες anime ταξιδεύουν παγκοσμίως πολύ καλά», λέει ο Kelts. «Οι διασημότητες πάλι όχι τόσο πάντα».
Με πληροφορίες από Associated Press