Πάμε θέατρο: 10+1 ανοιξιάτικες αθηναϊκές πρεμιέρες

Μία επιλογή παραστάσεων που σηκώνουν αυλαία το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου.
Open Image Modal
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου
Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Η χειμερινή θεατρική σεζόν όχι μόνο δεν έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της μετά το Πάσχα, αλλά συνεχίζει δυναμικά. Πέρα από τις παραστάσεις που επιστρέφουν, και λίγο πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου, σηκώνουν αυλαία νέες παραγωγές -μεταξύ αυτών και κάποιες πολυαναμενόμενες. 

«Μισάνθρωπος», Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 19 Απριλίου

Open Image Modal
«Μισάνθρωπος»
Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Ένα από τα εμβληματικότερα έργα του Μολιέρου και μια από τις σημαντικότερες κωμωδίες ηθών των τελευταίων αιώνων, σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο

 

 

 

«Ρωμαίος και Ιουλιέττα», Εθνικό Θέατρο, από 20 Απριλίου

Open Image Modal
«Ρωμαίος και Ιουλιέττα»
Φωτογραφία: Γκέλυ Καλαμπάκα
Open Image Modal
«Ρωμαίος και Ιουλιέττα»
Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο έρωτας ως η μοναδική αντίρροπη δύναμη στον παραλογισμό μιας αλλόκοτης,
βίαιης, πνευματικά άνυδρης εποχής που φαντάζει ανησυχητικά οικεία. Το αξεπέραστο ποιητικό αριστούργημα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα» στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τον Δημήτρη Καραντζά.

 

 

«Ο Χρυσός Δράκος», Σύγχρονο Θέατρο, από 20 Απριλίου

Open Image Modal
«Ο Χρυσός Δράκος»
Φωτογραφία: Τζίνα Σκανδάμη

Νούμερο 83, Πατ Τάι Γκάι: Τηγανητά νουντλς ρυζιού με αυγό, λαχανικά, κοτόπουλο και πικάντικη σάλτσα από φιστίκι, μέτρια καυτερό.

Πέντε πρόσωπα μεταμορφώνονται επί σκηνής σε δεκαεπτά διαφορετικούς ανθρώπους μιας σύγχρονης πολυεθνικής κοινωνίας.

Πέντε Ασιάτες μάγειρες, στην κουζίνα του ταϊλανδο-κινεζο-βιετναμέζικου εστιατορίου, Ο Χρυσός Δράκος,  μας αφηγούνται τις ιστορίες των ενοίκων πάνω και δίπλα από αυτό το οίκημα, καθώς και το τι συμβαίνει μέσα στην κουζίνα.

Ο Ρόλαντ Σιμελπφένιχ αποτυπώνει το σύγχρονο πολιτικοκοινωνικό γίγνεσθαι, σχολιάζοντας όλες της πληγές του δυτικού κόσμου, παρουσιάζοντάς μας την εικόνα μιας φθαρμένης Ευρώπης που λίγο- λίγο φτάνει στη δύση της.

Ταυτότητα παράστασης 

Σκηνοθεσία/ δραματουργική επεξεργασία : Γιώργος Ματζιάρης

Μετάφραση: Έρι Κύργια

δημιουργία σκηνικού χώρου: Σταύρος Μπαλής

φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

μουσική: Λευτέρης Βενιάδης

κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού

κοστούμια : Χριστίνα Τσουτσουλίγα

Βοηθοί σκηνοθέτη: Άντα Πουράνη, Γιάννης Μπαριάμης

Παίζουν: Γιούλικα Σκαφιδά, Δημήτρης Αλεξανδρής, Χρήστος Σαπουντζής, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Στρατής Χατζησταματίου.

Info

Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00, Κυριακή: 19.00

Προπώληση: viva.gr. 

 

«154 Bertha», Θέατρο Τέχνης, από 20 Απριλίου

Open Image Modal
«154 Bertha»
Φωτογραφία: Αναστασία Γιαννάκη

Ένα χάσμα γενεών διαστημικών διαστάσεων.

Μια οικογένεια σε αδιέξοδο, λίγο πριν την ρουφήξει η μαύρη τρύπα.

Όσο οι γονείς προσπαθούν να καλύψουν τα έτη φωτός που τους χωρίζουν από έναν απροσδιόριστο κόσμο που δεν θέλει – η δεν μπορεί;-να βρει το όνομα του, τα παιδιά ψάχνουν  καταφύγιο σε άλλους γαλαξίες.

Υπάρχει μέλλον για τον άνθρωπο; Ή μόνο η αναμονή του επόμενου big bang;

Η νέα παράσταση του Θοδωρή Αμπαζή και της Ομάδας ΟΠΕRΑ, μια κωμικοτραγική ιστορία εντός της «οικογενειακής εστίας» - κάποτε πεδίον δόξης λαμπρόν προσωπικών, έμφυλων, γενεακών και πάντοτε πολιτικών συγκρούσεων, τώρα άδειο κέλυφος όπου αντηχούν άσφαιρα πυρά.

Ένας άντρας -κατά τη γνώμη του, ιδεολόγος-, η γυναίκα του -κατά τη γνώμη της, πραγματίστρια-, η αδελφή της -που, κατά τη γνώμη της, όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο. Κι οι τρεις αιχμάλωτοι της συνύπαρξης. 

Ταυτότητα

Σκηνοθεσία-πρωτότυπη μουσική:  Θοδωρής Αμπαζής

Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Παύλου

Βοηθός σκηνογράφου: Έμιλυ Κουκουτσάκη

Κατασκευή σκηνικού: Μάριος Ιωάννου

Βοηθός φωτιστή: Χάρης Δάλλας

Διανομή

Γιώργος: Νέστορας Κοψιδάς

Έλλη: Αμαλία Τσεκούρα

Ζωή: Δανάη Σαριδάκη

Νεφέλη: Λένα Μποζάκη

Νικόλας: Γιώργος Ζυγούρης

Διάρκεια 90 λεπτά

Εισιτήρια από 15 ευρώ

Προπώληση

 

«Σκηνές από έναν γάμο», Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 21 Απριλίου

Open Image Modal
«Σκηνές από ένα γάμο»
Spyros Perdiou

Το έργο του Ίγκμαρ Μπέργκμαν γράφηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν.

Η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας την δομή και τους ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.

Φιλική συμμετοχή στο βίντεο της παράστασης:  Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 20.30.

 

«Μια νύχτα στην Επίδαυρο», Εθνικό Θέατρο, από 22 Απριλίου

 

 

«Θερισμός», Θέατρο 104, από 24 Απριλίου

Open Image Modal
«Θερισμός»
Bill Patrick

Δύο ζευγάρια που έχουν από ένα παιδί και μια εργένισσα σε κατάσταση κρίσης.

Τους ενώνει ένα life style απόλαυσης εν μέσω του κενού τους εαυτού.

Έχοντας αντιθετικές κουλτούρες, διαφορετικές θρησκείες και εναλλακτικές αξίες, παραθερίζουν στην άκρη του κόσμου, στο μαγευτικό Ακαπούλκο, απολαμβάνοντας τα ατελείωτα ποτά τους στην πισίνα ενός υπερ-πολυτελούς ξενοδοχείου... «57 αστέρων» όπως διαφημίζονται τα ευαγή αυτά «μαυσωλεία» της μπλαζέ ζωής.

Χαλαρώνοντας βαριεστημένα, ο Ρουμί και η Ζουζού, ο Ασσούρ και η Λίκρα και η Μπόνα είναι σαν να βουλιάζουν στην κυνική ανία τους με τη ψευδαίσθηση ότι γίνονται κοινωνοί του επίγειου Παραδείσου τους, ενώ κατ’ ουσίαν εγκαταβιούν στην προσωπική τους Κόλαση.

Όμως τα συνεχή, εκνευριστικά και επιθετικά τηλεφωνήματα από τα παιδιά τους…

Ο Γρηγόρης Καραντινάκης σκηνοθετεί Δημήτρη Δημητριάδη. Τη μουσική υπογράφει ο Παύλος Παυλίδης

Παίζουν: Βίβιαν Κοντομάρη, Γιάννης Σιαμσιάρης, Έλενα Μαρσίδου, Κωνσταντίνος Πασσάς, Ηρώ Κισσανδράκη. 

Παραστάσεις:  Μέχρι Τρίτη 30 Μαΐου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 14 ευρώ

Μειωμένο: 11 ευρώ

Ατέλεια: 6€

Διάρκεια παράστασης   90 λεπτά.

 

«Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον», Σύγχρονο Θέατρο, από 24 Απριλίου

Open Image Modal
«Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον»
PATROKLOS SKAFIDAS

Οι C. for Circus παρουσιάζουν το έργο «Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον» σε κείμενο και σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου. Για πρώτη φορά στα δεκαπέντε χρόνια της συμπόρευσής τους, καταπιάνονται με ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, γραμμένο από μέλος της ομάδας. 

Το έργο πραγματεύεται ένα τρομακτικά επίκαιρο θέμα, μία από τις ισχυρότερες μορφές έμφυλης βίας, το sex trafficking. Υπερεξουσία ανθρώπων στις ζωές άλλων με μόνο κίνητρο το κέρδος, σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που επεκτείνει διαρκώς τη δράση του και ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά, είτε μεταφορικά - με το να ζουν υπό τη σκιά και τον φόβο του θύτη.

Έντεκα ρόλοι, έντεκα ηθοποιοί, λειτουργώντας σαν ένα σώμα και καταθέτοντας ο καθένας από την σκοπιά του το δικό του κομμάτι, συνθέτουν σταδιακά το παζλ της ιστορίας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τη δράση με τη μουσική που παίζουν ζωντανά επί σκηνής.

Παίζουν: Αθηνά Αλεξοπούλου, Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Κατσανδρή, Χρύσα Κοτταράκου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς, Σπύρος Χατζηαγγελάκης. 

Ημέρες/Ώρες:

Δευτέρα & Τρίτη: 21:00

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 16€

Μειωμένο: 12€ (Άνεργοι – ΑμεΑ- Φοιτητές - Άνω των 65)

Link προπώλησης:

Σύγχρονο Θέατρο: Ευμολπιδών 45, 118 54, Τηλέφωνο: 210 346 4380

 

 

«Garamond 12», Θέατρο Πορεία, από 24 Απριλίου

Open Image Modal
«Garamond 12»
Φωτογραφία: Χρήστος Συμεωνίδης

Ο Μαρκ Χάντερ, ένας ταλαντούχος ανερχόμενος συγγραφέας, πάσχει από αγοραφοβία και ζει διαρκώς κλεισμένος στο σπίτι μαζί με την υπερπροστατευτική μητέρα του και προσκολλημένος στην ανάμνηση του πρόωρα χαμένου θείου του. Αν και κάθε μυθιστόρημά του δημιουργεί αίσθηση στους κριτικούς και βρίσκει μεγάλη απήχηση στο κοινό, ο ίδιος αδυνατεί να εκτεθεί ως καλλιτέχνης με του όρους του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων. Όταν η πίεση από τον εκδότη του, τα ΜΜΕ και το κοινό γίνεται αφόρητη, προσλαμβάνει τον Τζέικ, ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται ως Μαρκ στο κοινό, πλάθοντας έναν «ιδανικό» εαυτό και ένα γοητευτικό αντικείμενο πόθου. H εμφάνιση μιας νεαρής επίδοξης συγγραφέως στη ζωή του Τζέικ, φέρνει τον Μαρκ σε αδιέξοδο, αφού είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα. Το τέλος είναι τραγικό αλλά και λυτρωτικό.

Το «Garamond 12» της Μαρίας Δριμή, που πήρε τον τίτλο του από μια… γραμματοσειρά, προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία. Όπως με την Έμιλυ Λουΐζου για το «Labor», έτσι και τώρα το Πορεία απευθύνθηκε σε έναν νεαρό σκηνοθέτη, τον Sergei Okunev, απόφοιτο της περίφημης Σχολής Gitis.

Συντελεστές

Συγγραφέας: Μαρία Δριμή

Σκηνοθεσία: Sergei Okunev

Συνεργάτις στη δραματουργία: Ελένη Κουτσιούμπα

Σκηνικά - κοστούμια: Αλέγια Παπαγεωργίου

Μουσική/ηχητικός σχεδιασμός: Panú

Χορογραφία: Κατερίνα Φώτη

Φωτισμοί: Ναυσικά Χριστοδουλάκου

Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσποινα Ρεμεδιάκη

Βοηθός Ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα – Αναστασία Φτούλη

Κατασκευή μαριονέτας: Βασιλική Τσιλιγκρού

 

Διανομή

Μπεθ: Μαρία Ζορμπά

Μαρκ: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος

Τζέικ: Χάρης Τζωρτζάκης

Κάρεν: Σίλια Μπισιώτη

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κυριακή, Δευτέρα & Τρίτη 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Προσφορά προπώλησης: Όλα τα εισιτήρια στην τιμή των 10€ έως την ημέρα της πρεμιέρας

Τιμές Εισιτηρίων: A’, Β’ ζώνη: 15 ευρώ, Γ’ ζώνη: 12 ευρώ.

Εκπτωτικά εισιτήρια*: Senior (άνω των 65), φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑΜΕΑ (67% και άνω), με την επίδειξη βεβαίωσης αναπηρίας, εισιτήριο συνοδού ΑΜΕΑ: 12 ευρώ.

Κάθε Δευτέρα: Νεανικό (κάτω των 22), παρέα 5 - 9 άτομα, κάτοικος γειτονιάς: 10 ευρώ.

 

«Ο Ταρτούφος», Θέατρο Σταθμός, από 27 Απριλίου

Open Image Modal
«Ο Ταρτούφος»
Σπύρος Περδίου

Ο Γιάννης Νταλιάνης, ο οποίος στο παρελθόν έχει δουλέψει ιδιαιτέρως πάνω στο έργο του Μολιέρου, ενώ πρόσφατα παρουσίασε μια εκδοχή της Κληρονομιάς του Μαριβώ, σκηνοθετεί «Ταρτούφο» του Μολιέρου, σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου και τον Μάνο Καρατζογιάννη στον ρόλο του τίτλου. Η απόδοσή του εμπνέεται από την εξωφρενική σύγχρονη πραγματικότητα, εμπλουτισμένη με τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ, που χρησιμοποιούνται ως μέσο αποπλάνησης.

«Κύριο άξονα της παράστασης αποτελεί η σχέση υποκρισίας και πίστης. Μιας υποκρισίας όχι μόνο του Ταρτούφου αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας που τον περιβάλλει. Μιας πίστης με την έννοια της ανάγκης να πιστέψουμε, σε κάτι, σε μια αμόλυντη αξία. Αυτήν ακριβώς την ανάγκη, που συχνά μας κάνει ευάλωτους, είναι που εκμεταλλεύονται κάθε λογής απατεώνες και υποκριτές…», σημειώνει ο σκηνοθέτης. 

Διανομή

Ταρτούφος: Μάνος Καρατζογιάννης

Οργκόν: Θανάσης Βλαβιανός

Ελμίρα: Ελίζα Σκολίδη

Ντορίν: Αγγελική Μαρίνου

Κλεάνθης: Γιώργος Κορομπίλης

Μαριάννα: Μέγκι Σούλι

Δάμις: Κωνσταντίνος Ζωγράφος

Κυρία Περνέλ: Χριστίνα Θεοδωροπούλου

Ακάκιος: Θωμάς Σιέκας

*Ακούγεται η φωνή του Νίκου Χατζόπουλου στο ρόλο του δικαστικού κλητήρα.

Από Πέμπτη 27 Απριλίου στις 21:00 (Μέχρι Κυριακή 28 Μαΐου)

Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30

Εισιτήρια :17 ευρώ (κανονικό ) & 14 ευρώ (μειωμένο)

Προσφορά προπώλησης 12 ευρώ μέχρι την πρεμιέρα

 

«Καμπάνες τα μεσάνυχτα. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν», Θέατρο Τέχνης, από 3 Μαΐου

Open Image Modal
«Καμπάνες τα μεσάνυχτα»
Φωτογραφία: Στέλιος Παπαρδέλας

Η ομάδα RMS MATAROA μετά την περσινή επιτυχημένη παράσταση «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι/Βαρκελώνη ’36», επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης για την πρώτη της αναμέτρηση με τον σαιξπηρικό κόσμο. Ακολουθώντας την πορεία των εμφανίσεων του Φάλσταφ στα έργα «Ερρίκος ΙV», πρώτο και δεύτερο μέρος, «Ερρίκος V» και «Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ», επιχειρεί μια νέα αφήγηση της σαιξπηρικής ιστορίας που παραμερίζει το επικό και αναζητά το βαθιά ανθρώπινο.

Ο Φάλσταφ και ο πρίγκιπας Χάρρυ, διάδοχος του αγγλικού θρόνου, ζουν σαν κλέφτες κόντρα στους κανόνες του παλατιού, σπαταλώντας χρόνο και χρήμα στα καπηλειά του Ουίνδσορ. Η ανέμελη ζωή τους σταματά όταν ξεσπά νέα εμφύλια διαμάχη που απειλεί τον θρόνο του πατέρα του Ερρίκου. Οι δρόμοι τους χωρίζουν μόλις σημάνουν οι καμπάνες του πεπρωμένου και οδηγήσουν τον έναν στον θρόνο και τον άλλο στο θάνατο.

Ο εκρηκτικός και αμετροεπής Φάλσταφ, ένας από τους πιο αγαπημένους κωμικούς  χαρακτήρες των σαιξπηρικών έργων, γίνεται ο μίτος για να οδηγηθούμε στο λαβύρινθο της ανθρώπινης ύπαρξης. Εμβαθύνοντας στα ψυχικά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές που τον κάνουν ταυτόχρονα ευχάριστο και απεχθή, ρήτορα και φαφλατά, κακότροπο και ευσυγκίνητο, αναζητάμε να κατανοήσουμε την πραγματική φύση του ανθρώπου. Ο Φάλσταφ γίνεται καθρέφτης του εαυτού μας και τολμά να πει δυνατά τις μύχιες σκέψεις μας, εκείνες που φροντίζουμε να κρύψουμε στο πλαίσιο της συνύπαρξης. Μέσα από τον παιγνιώδη χαρακτήρα της φάρσας επιχειρούμε να συνθέσουμε ένα σύγχρονο σκηνικό συμβάν, απαλλαγμένο από φοβίες και δογματισμούς.

Η ομάδα RMS MATAROA αποτελείται από τους Μάνο Βαβαδάκη, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου και Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Συνεργάτες και φίλοι από το 2013, αποφάσισαν να συγκροτήσουν έναν σταθερό πυρήνα, μια καλλιτεχνική συντροφιά με κοινούς στόχους, αναζητώντας ένα συλλογικό τρόπο καλλιτεχνικής δημιουργίας, για ένα αύριο ανθρωποκεντρικό κι ένα θέατρο το οποίο απολαμβάνει μεγαλύτερη ελευθερία.

Έως 28 Μαΐου 2023, για 20 παραστάσεις

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Φρυνίχου 14, Πλάκα, Τηλέφωνα ταμείου: 2103222464 και 2103236732. 

Προπώληση

https://www.viva.gr/tickets/theater/kampanes-ta-mesanyxta