Kρίσιμες απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν καθοριστική σημασία για την εξέλιξη της δικαστικής έρευνας, επιχειρεί να δώσει η Attica Group σε αναλυτικό σημείωμα, όπου περιγράφονται κινήσεις και παραλείψεις στη διάρκεια του συμβάντος που κατέληξε στον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καρυώτη το βράδυ της Δευτέρας 4 Σεπτεμβρίου στον Πειραιά, όταν σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon και τελικά βρέθηκε νεκρός στη θάλασσα, την ώρα που οι έλικες του πλοίου έδιναν ώθηση κατά τον απόπλου.
Μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή της η Attica Group αναφέρει ότι:
- Η ανακοίνωση ότι δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν αποδίδεται στο παρακείμενο πλοίο Έλυρος αντί του Blue Horizon
- O καπετάνιος «αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας» και ήταν λανθασμένη η απόφασή του να δώσει εντολή απόπλου
- Δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και ήταν ανοιχτός ο καταπέλτης κατά τον απόπλου
- Οφειλαν να αντιδράσουν «πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν», τη στιγμή που αντιλήφθηκαν άνθρωπο στη θάλασσα
- Ο Αντώνης Καρυώτης είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο
Παράλληλα έγινε γνωστή η παραίτηση κορυφαίου στελέχους της εταιρείας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοινωσης από την Attica Group
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.
Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;
Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Είχε εισιτήριο το θύμα;
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
Παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Attica Group
Υπό το βάρος του τραγικού γεγονότος, του θανάτου του 36χρονου που ενώ προσπαθούσε να μπει στο πλοίο Blue Horizon στο λιμάνι του Πειραιά, άτομο του πληρώματος των έσπρωξε –όπως δείχνουν και τα βίντεο- στη θάλασσα, σήμερα παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου και αναπληρωτή προέδρου, ο Σπυρίδων Πασχάλης.
Το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε δεκτή την παραίτηση και σε ανακοίνωση της εταιρείας, που εκφράζει την οδύνη της και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη της στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος, τονίζεται ότι «παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις.»
Παράλληλα, επισημαίνει ότι «ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί.»