Το νέο Honda Civic το οδήγησα προ ημερών στην Ισπανία και ομολογουμένως, αυτή η πλήρως υβριδική έκδοση, διαφέρει, όπως έγραψα, πάρα πολύ από τις προηγούμενες.
Από το 1972 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το Civic και με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 27,5 εκατομμύρια οχήματα σε 170 χώρες, έχει δημιουργήσει έναν μύθο και έρχεται τώρα, η 11η γενιά Civic, να φθάσει σε άλλο επίπεδο.
Το μοντέλο θα προσφέρεται αμιγώς υβριδικό, με ένα βελτιωμένο σύνολο e:HEV της Honda που αποτελείται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, μία νέα Power Control Unit και Intelligent Power Unit.
Η συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι 184 ίπποι (135KW) και οδηγώντας διαπιστώσαμε λίγο παραπάνω κατανάλωση, από τα 4,7 λίτρα στα 100 χλμ. που δίνει η Honda, ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν μετρηθεί από 108 γρ./χλμ.
Μολονότι στους δρόμους της Ισπανίας δεν μπόρεσα να διαπιστώσω στο έπακρο την επιτάχυνση, το αυτοκίνητο δείχνει σπιρτόζικο, με τα 315 Nm ροπής και η εργοστασιακή τιμή αγγίζει τα 7,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Σχεδιαστικά είναι προηγμένο, ενώ υποδειγματική είναι και η άνεση του εσωτερικού.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 41.500 ευρώ, ασφαλώς πολύ παραπάνω από τον προκάτοχό του, του οποίου οι τιμές της έκδοσης με turbo κινητήρα ενός λίτρου ξεκινούσαν από 22.550 ευρώ και της έκδοσης με κινητήρα turbo 1.5 lt από 28.600 ευρώ.
Όμως, το νέο Civic είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο και σε φιλοσοφία, εξοπλισμένο με τεχνολογία αιχμής.
Η εισαγωγική εταιρεία Σαρακάκης, ξεκινά και μια προωθητική ενέργεια για την εμπορική σταδιοδρομία του μοντέλου, προσφέροντας σε όσους το προ-παραγγείλουν έκπτωση 50% στα τέλη ταξινόμησης, που ισούται με έκπτωση από 2.250 ευρώ έως 2.600 ευρώ, ανάλογα την έκδοση.