Πέντε κλασικές ρομαντικές κομεντί για τον Άγιο Βαλεντίνο

Που απολαμβάνουμε να βλέπουμε.
Open Image Modal

Άγιος Βαλεντίνος σε αυστηρό lockdown, σημαίνει περίπου μηδενικές εναλλακτικές για τους εορτάζοντες, αλλά σε πείσμα των συνθηκών και μετά από ένα υπέροχο δείπνο για δύο, η καλύτερη συνέχεια είναι μία ρομαντική κομεντί συντροφιά με το ταίρι μας. Από εκείνες τις ανάλαφρες ταινίες που μας κάνουν να (χαμο)γελάσουμε, ακόμη και στις πιο προβλέψιμες και γλυκανάλατες σκηνές.

«Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ»

Ο Γουίλιαμ Θάκερ, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου στο κέντρο του Νότινγκ Χιλ, γνωρίζεται από ένα παιχνίδι της τύχης, με την διάσημη Αμερικανίδα ηθοποιό Αν Σκοτ -η Ρόμπερτς υποδύεται στην ταινία βασικά τον εαυτό της. Το φλογερό ειδύλλιο τους θα δοκιμαστεί με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, αλλά το στόρι θα έχει happy end.

Από τις πιο αγαπημένες ρομαντικές κομεντί, η ταινία των Ρότζερ Μίτσελ - Ρίτσαρντ Κέρτις του 1999 με Τζούλια Ρόμπερτς και Χιου Γκραντ (που εκτόξευσε την καριέρα τους) και μαζί τους Ρις Ίφανς, Τζέιμς Ντρέιφους και Τζίνα Μακί -στα plus και οι δεύτεροι ρόλοι- παραμένει απολαυστική ακόμη και για τους επισήμως αρνητές του είδους.  

«Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς»

Η ταινία κλείνει εφέτος είκοσι χρόνια από την πρεμιέρα της. Ρενέ Ζελβέγκερ -υποψήφια για Όσκαρ Α΄Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της- Χιου Γκραντ ξανά και Κόλιν Φερθ. Μια Λονδρέζα δημοσιογράφος λίγο μετά τα τριάντα, αποφασίζει να βάλει σε τάξη την άστατη, περίπου χαοτική ζωή της. Η ατυχής ερωτική σχέση με τον προϊστάμενο της, ενώ προσπαθεί να την πλησιάσει ένας δικηγόρος και παλιός οικογενειακός φίλος, τη φέρνει ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικούς άνδρες ή αλλιώς, από τον «κύριο εδώ και τώρα» στον «κύριο τέλειο».

Την πρώτη ταινία ακολούθησαν δύο σίκουελ, το «Μπρίτζετ Τζόουνς: Η Επόμενη Σελίδα» (2004)- με την ίδια τριάδα και «Το Μωρό της Μπρίτζετ Τζόουνς» (2016) με την Ρενέ Ζελβέγκερ και τον Κόλιν Φερθ να επιστρέφουν στους ρόλους τους ως Μπρίτζετ Τζόουνς και Μαρκ Ντάρσι, αλλά και τον νέο ανταγωνιστή του Μαρκ, Πάτρικ Ντέμπσι.

«Πώς να χωρίσετε σε 10 μέρες»

Κέιτ Χάντσον και Μάθιου ΜακΚόναχι, κάνουν τα πάντα προκειμένου, εκείνος να κερδίσει το στοίχημα που έχει βάλει με τους φίλους του ότι θα κάνει μία γυναίκα να τον ερωτευθεί σε δέκα μέρες (με έπαθλο μία σημαντική συμφωνία) και εκείνη να παραδώσει το θέμα της στήλης της «How to» στο γυναικείο περιοδικό όπου εργάζεται για το πώς να χωρίσετε σε δέκα μέρες, κάνοντας ένας άνδρα «πειραματόζωο», που σημαίνει, εφαρμόζοντας μαζί του όλα τα λάθη που κάνουν οι γυναίκες.

Η επιτυχία της ταινίας (2003) στο box office -παρά τις ελάχιστες εκπλήξεις του στόρι- οφείλεται κατά κύριο λόγο στην καλή χημεία των δύο πρωταγωνιστών.

«Γράμματα στην Ιουλιέτα»

Όταν μια νεαρή Αμερικανίδα ταξιδεύει στη Βερόνα, την πόλη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, γίνεται μέλος μιας ομάδας εθελοντών, που σκοπός της είναι να απαντά σε γράμματα -προς την Ιουλιέτα- όσων αναζητούν συμβουλές για τον έρωτα. Αφού απαντά σε ένα γράμμα που χρονολογείται από το 1951, εμπνέει τη γυναίκα που το έγραψε να ταξιδέψει ως την Ιταλία για να βρει τη χαμένη για χρόνια αγάπη της. Αυτό θα είναι η αρχή μιας αλυσίδας γεγονότων, που θα φέρει τον έρωτα στις ζωές των δύο γυναικών, με τρόπο που δεν είχαν ποτέ φανταστεί. 

Η ιδέα για την ταινία (2010) γεννήθηκε όταν το άλμπουμ του Έλβις Κοστέλο με τίτλο, “The Juliet Letters” τράβηξε την προσοχή των παραγωγών Ελεν Μπάρκιν και Κάρολιν Κάπλαν, οι οποίες έμαθαν με τον τρόπο αυτό για το φαινόμενο της αυλής στη Βερόνα, όπου ερωτικά γράμματα βρίσκονται επικολλημένα στον πέτρινο τοίχο. Σύντομα ανακάλυψαν το βιβλίο Letters to Juliet από τις αδελφές, Λιζ και Σιλ Φρίντμαν.

Τα πλάνα στα μοναδικά τοπία της Ιταλίας αποζημιώνουν, ειδικά μετά μέσα σε τέτοιο εγκλεισμό.  

Με πέντε πρωταγωνιστές από πέντε διαφορετικές χώρες - Αμάντα Σέιφριντ (ΗΠΑ), Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ (Μεξικό), Κρις Ίγκαν (Αυστραλία), η σπουδαία Βανέσα Ρεντγκρέιβ (Αγγλία) και ο Φράνκο Νέρο (Ιταλία).

«Αμελί»

Η Αμελί Πουλέν, μία συνεσταλμένη, μοναχική σερβιτόρα σε ένα καφέ στην Μονμάρτη, στην καρδιά του Παρισιού, αποφασίζει να αλλάξει τις ζωές των ανθρώπων προς το καλύτερο, ενώ παλεύει με τη δική της απομόνωση. Η αρχή γίνεται όταν στο διαμέρισμά της ανακαλύπτει τυχαία έναν «κρυμμένο θησαυρό», ένα παλιό κουτί με παιδικά αντικείμενα και αρχίζει μια έρευνα για να βρει τον ηλικιωμένο σήμερα κάτοχο του.

Η «Αμελί» (2001) του Ζαν - Πιερ Ζενέ έλαβε εξαιρετικές κριτικές και απέσπασε βραβεία και υποψηφιότητες σε ευρωπαϊκές και αμερικανικές κινηματογραφικές διοργανώσεις -Όσκαρ, Χρυσές Σφαίρες, Bafta- ενώ παράλληλα, σημείωσε και εισπρακτική επιτυχία.

Υπέροχη Οντρέ Τοτού στον ρόλο του τίτλου, υπέροχη φωτογραφία, μοναδικά ταιριαστή και η λυρική μουσική του αγαπημένου και στην Ελλάδα Γάλλου συνθέτη, Γιαν Τιρσέν, που έγινε από τα πιο αναγνωρίσιμα soundtrack των τελευταίων δεκαετιών.