Περιορίστηκε η μειωμένη πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας

Η Αθήνα αρχίζει να αντιμετωπίζει το φαινόμενο της εποχικότητας
Open Image Modal
George Pachantouris via Getty Images

 

Ο καλύτερος Ιούλιος, τουριστικά, περιόρισε τη διαφορά στη μέση πληρότητα, μεταξύ 7μηνου 2019 και 7μηνου 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωση η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής, Αργοσαρωνικού, τα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν μέση πληρότητα τον Ιούλιο της τάξης του 89.3% (89,8% τον Ιούλιο του 2019) και έτσι από 21,7% που ήταν η μείωση στην πληρότητα το εξάμηνο, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2019, τώρα στο 7μηνο έπεσε σε -17,8%, έναντι του 7μηνου του 2019.
Θετική χαρακτηρίζεται και η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), αφού παρουσίασε αύξηση της τάξης του 20,6% σε επίπεδο 7μήνου, έναντι του 2021, ωστόσο η αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου της Αθήνας παραμένει η μικρότερη που καταγράφεται σε σχέση με τις πόλεις ανταγωνιστές της, στην Ευρώπη.

Το ίδιο ισχύει και στο Έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) όπου η θετική μεταβολή για την Αθήνα δεν ξεπερνά το 65,9% την στιγμή που στις λοιπές πόλεις σημειώνονται αυξήσεις RevPar από 144,1% (Κωνσταντινούπολη) έως και 530,5%  (Άμστερνταμ), έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021.

Σχετικά με το (RevPar) 7μηνου, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, εμφανίζεται με αρνητικό πρόσημο  -8,5%.
Επίσης, το σημαντικό, αρνητικό στοιχείο, είναι ότι η Αθήνα αν και 12μηνος / αστικός προορισμός, αρχίζει να παρουσιάζει πλέον πολύ έντονα στοιχεία τουριστικής εποχικότητας μη ξεπερνώντας τους 6 - 7 μήνες καλύτερων επιδόσεων, μήνες που δεν είναι ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες και τα έξοδα πλήρους λειτουργίας των μονάδων σε 12μηνη βάση. Πέραν τούτου, υπάρχει και υπερπροσφορά κλινών, κάτι που δεν μπορεί να περιοριστεί διότι δεν μπορείς να βάλεις φρένο στο επιχειρείν, ενώ χρειάζεται περισσότερος έλεγχος στο ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού, με τα βραχυχρόνιας μίσθωσης διαμερίσματα.