Περισσότεροι από 17.000 θεατές σε Επίδαυρο στον Πλούτο Παρασκευή και Σάββατο - Φωτογραφίες

Σύμφωνα με το ΚΒΘΕ, το έργο συνεχίζοντας τις sold out παραστάσεις, γέμισε το αργολικό θέατρο και τις δύο ημέρες.
Open Image Modal
Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου το Σάββατο, δεύτερη μέρα παρουσίασης του «Πλούτου»
Mike Rafail

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, περισσότεροι από 17 χιλιάδες θεατές κατέκλυσαν το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Ιουλίου, για να παρακολουθήσουν τη μεγάλη παραγωγή του ΚΘΒΕ «Πλούτος» του Αριστοφάνη, που παρουσιάστηκε, σε μετάφραση- ελεύθερη απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024.

Σύμφωνα πάντα με το ΚΒΘΕ, ο «Πλούτος» συνεχίζοντας τις sold out παραστάσεις, γέμισε το αργολικό θέατρο και τις δύο ημέρες. Το πολυπληθές κοινό που αψήφησε τις υψηλές θερμοκρασίες, υποδέχτηκε με ενθουσιασμό το επιτελείο ηθοποιών, μουσικών, χορευτών και διέκοπτε συχνά με χειροκροτήματα τη ροή της παράστασης ενώ στην υπόκλιση οι θεατές όρθιοι επευφημούσαν με ηχηρά «μπράβο» τον σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα, τους συντελεστές και το θίασο.

Η παράσταση, μια σύγχρονη ανάγνωση της κωμωδίας του Αριστοφάνη, γεμάτη ενέργεια και ρυθμό, παρουσιάζει μια απολαυστική και πάντα επίκαιρη αντιπαράθεση μεταξύ του Πλούτου και της Πενίας που μας υπενθυμίζει πως «στον κόσμο υπάρχουν άνθρωποι που έχουν χρήματα και άνθρωποι που είναι πλούσιοι».

Εξαιρετικός στο ρόλο του Χρεμύλου, του alter ego του Αριστοφάνη, ο Μάνος Βακούσης που τιμήθηκε πρόσφατα με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου «Κάρολος Κουν». Στο μουσικό μέρος της παράστασης συμμετείχαν οι Χατζηφραγκέτα, η Nalyssa Green και ο Τελευταίος Καλεσμένος. Σε ρόλο- έκπληξη εμφανίζεταi στην Παράβαση του έργου ,η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου, «φωτίζοντας» την ιστορική διαδρομή της ανθρωπότητας εν σχέσει με τον πλούτο. 

Open Image Modal
Στιγμιότυπο από το αρχαίο θέατρο Επιδαύρου το Σάββατο 19 Ιουλίου, δεύτερη μέρα παρουσίασης του «Πλούτου»
Mike Rafail

Το ταξίδι του «Πλούτου» συνεχίζεται

Η παράσταση συνεχίζει το «ταξίδι» της σε επιλεγμένα φεστιβάλ στην Κύπρο και σε όλη την Ελλάδα. Μετά τις παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ακολουθούν η Κύπρος, οι Φίλιπποι, η Δωδώνη, το Δίον, το Κιλκίς, η επιστροφή στη Θεσσαλονίκη - όπου η παράσταση ξεκίνησε επίσης με soldout- ενώ ο «Πλούτος» θα ολοκληρώσει το ταξίδι του στην Αττική τον Σεπτέμβριο.

 

  • Παρασκευή 26 & Σάββατο 27  Ιουλίου– Κύπρος, Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος- Αρχαίο Θέατρο Κουρίου
  • Σάββατο 3 Αυγούστου- Φίλιπποι, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (67ο Φεστιβάλ Φιλίππων)
  • Τετάρτη 7 Αυγούστου - Δωδώνη, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
  • Σάββατο 10 Αυγούστου- Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου (Φεστιβάλ Ολύμπου)
  • Πέμπτη 29 Αυγούστου- Κιλκίς, Θέατρο Λόφου Αγ. Γεωργίου Δήμου Κιλκίς
  • Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
  • Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας
  • Πέμπτη 12 Σεπτέμβριου, Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας
  • Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, Κηποθέατρο Παπάγου
Open Image Modal
Η υπόκλιση των συντελεστών στο τέλος της παράστασης
Mike Rafail

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Χρεμύλος ανησυχεί για το μέλλον του γιου του. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του; Η συνάντηση με τον Πλούτο, που κυκλοφορεί τυφλός και τιμωρημένος από τον Δία, θα τον βοηθήσει να λύσει το πρακτικό του πρόβλημα. Τι θα γίνει όμως με το ηθικό; Μπορεί να συμβαδίσει ο πλούτος με την αρετή; Ποια η διαφορά των ανθρώπων με λεφτά από τους πραγματικά πλούσιους ανθρώπους; Και ποιο είναι τελικά το συμφέρον των πολιτών; Ο άκρατος ατομικός πλουτισμός ή ένα πλούσιο δημόσιο ταμείο;

Ο Πλούτος παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., σε μια εποχή που η Αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Γιάννης Κακλέας υπογράφει τη  μετάφραση- ελεύθερη απόδοση & σκηνοθεσία του αριστοφανικού κειμένου και αναμετριέται με την ουτοπία του σατιρικού ποιητή, φέρνοντας επί σκηνής διλήμματα και προβληματισμούς που επιμένουν στον χρόνο.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Ο Χρεμύλος το alterego του Αριστοφάνη βιώνει με τραυματικό τρόπο μια πραγματικότητα όπου οι κοινωνικές αξίες, οι ιδέες και η ηθική στη Νέα Εποχή έχουν δυστυχώς εκπέσει.

Η έλλειψη πόρων, κοινωνικής δικαιοσύνης όπως κι ο φόβος μιας οδυνηρής φτωχοποίησης τρομάζει αυτόν τον ρομαντικό ουτοπιστή, ιδιαίτερα σε σχέση με το μέλλον του παιδιού του.

Έντρομος καταφεύγει στο Μαντείο του Απόλλωνα με το αγωνιώδες ερώτημα «τι να κάνω για να έχει ένα εξασφαλισμένο μέλλον το παιδί μου». Η διφορούμενη απάντηση  του Απόλλωνα  είναι να ακολουθήσει τον πρώτο άνθρωπο που θα συναντήσει στο διάβα του και να τον πείσει να  έρθει μαζί του στο σπίτι του.

Κι αυτός δεν είναι άλλος από τον θεό Πλούτο που  χαρίζει απλόχερα χρυσάφι, χρήμα και  όλα τα υλικά αγαθά που ονειρεύεται ο Χρεμύλος, στην οικογένεια του αλλά και ολόκληρη τη  κοινωνία! Είναι  πια όλοι πλούσιοι! Το όνειρό τους  γίνεται πραγματικότητα. Η ευτυχία είναι πια παρούσα!

Όμως αυτή η προσφορά του θεού Απόλλωνα στο βάθος αποδεικνύεται  μια δοκιμασία που αποκαλύπτει την ένδεια των αξιών, την  έλλειψη της κοινωνικής  συνοχής και της έννοιας της αλληλεγγύης, στοιχεία αυτογνωσίας και κοινωνικής συνείδησης που χωρίς αυτά  δεν μπορείς να έχεις  λογική διαχείριση του πλούτου με στόχο το κοινό καλό της Πόλης και απλώς  οδηγείσαι  στην απληστία, στον ατομικό πλουτισμό, στην ανόητη συσσώρευση υλικών αγαθών, στην αχρείαστη υπερκατανάλωση και στην κακόγουστη επίδειξη χλιδής.

Ο ποιητής μας με τον δικό του μοναδικά σατιρικό τρόπο μας δείχνει ένα δρόμο διαχείρισης των υλικών αγαθών , πάντα όμως με γνώμονα το συμφέρον της Πόλης .

Μιας Πόλης με δίκαιους, έντιμους και ενάρετους πολίτες.

Ουτοπική σκέψη; Ίσως.

Αλλά ο Αριστοφάνης διατηρεί το δικαίωμα να ονειρεύεται!

Γιάννης Κακλέας

Open Image Modal
Κοντινό πλάνο της υπόκλισης των συντελεστών του «Πλούτου»
Mike Rafail

 

 Συντελεστές

Μετάφραση- Ελεύθερη απόδοση κειμένου -Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κοστούμια:ΗλένιαΔουλαδίρη

Πρωτότυπη Μουσική: Βάιος Πράπας

Πρωτότυποι Στίχοι: Τελευταίος Καλεσμένος

Χορογραφίες: Στεφανία Σωτηροπούλου

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας

Συνεργάτις σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά

Βοηθός ενδυματολόγου: Μανώλης Ψωματάκης

Συνεργάτις σκηνογράφος: Ελίνα Δράκου

Βοηθός φωτίστριας: Ιφιγένεια Γιαννιού

Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

Φωτογραφίες: MikeRafail (ThatLongBlackCloud)

*(βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Δέσποινα Παπαδημητρίου

Διανομή (με αλφαβητική σειρά):

Μαίρη Ανδρέου (Αερόπη), Μάνος Βακούσης(Χρεμύλος), Δημήτρης Διακοσάββας  (Κλεώνυμος), Άννα Ευθυμίου(Πενία 3), Αλέξανδρος Ζουριδάκης (Πλούτος), Αναστασία Κελέση(Παρέα του Καρίωνα),  Φαίη Κοκκινοπούλου (Αρχιδάμια), Ελένη Μισχοπούλου (Λυσιμάχη), Δημήτρης Μορφακίδης (Ελπίνωρ),Φαμπρίτσιο Μούτσο (Παρέα του Καρίωνα), Χριστίνα Μπακαστάθη (Παρέα του Καρίωνα), Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Πενία 2), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πενία 4), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Ελπινίκη), Πολυξένη Σπυροπούλου(Πενία 1), Γιάννης Σύριος (Καρίων), Φωτεινή Τιμοθέου(Λευκοθέα), Γιάννης Τομάζος (Παρέα του Καρίωνα), Χρήστος Τσάβος (Παρέα του Καρίωνα) Γιάννης Τσεμπερλίδης (Αρτεμίδωρος), Θάνος Φερετζέλης (Φιλοποίμην), Γιάννης Χαρίσης (Θρασύμαχος/ Αρχιερέας)

Χορευτές, χορεύτριες:

Αναστασία Κελέση, Στεφανία Σωτηροπούλου, Μάριος Χατζηαντώνης, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης

Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Τελευταίος Καλεσμένος, Χατζηφραγκέτα, NalyssaGreen

Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου

Γείτονες- Μύστες – Χορογραφία στον αγώνα  Χρεμύλου και Πενίας: Ο Θίασος

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 55΄