Πέθανε ο συνθέτης του «Δεκαπενταύγουστου», Ακης Δαούτης, στα 61 του χρόνια

«Το παρατσούκλι του ήταν "ρεμάλι". Εντελώς αντιφατικό για έναν ευαίσθητο κι ευγενή ιππότη», γράφει συντετριμμένος ο Πλιάτσικας των Πυξ Λαξ με τους οποίους συνδέθηκε και συνεργάστηκε.
Open Image Modal
Ο Ακης Δαούτης
facebook.com/FilipposPliatsikas

Ο κόσμος της μουσικής αποχαιρετά με μεγάλη λύπη έναν σημαντικό συνθέτη της σύγχρονης μουσικής με διεθνή παρουσία, τον Ακη Δαούτη που έφυγε από την ζωή 61 ετών από ανακοπή καρδιάς.

Ο ίδιος υπέγραψε τις μουσικές επιτυχημένων κινηματογραφικών ταινιών, όπως ο «Δεκαπενταύγουστος» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη και υπήρξε βασικός συνεργάτης των Πυξ Λαξ στην ενορχήστρωση και παραγωγή στους δίσκους: «Ο ήλιος του χειμώνα με μελαγχολεί» και «Για τους πρίγκηπες της δυτικής όχθης».

Βαθιά λυπημένος, ο Φίλιππος Πλιάτσικας των Πυξ Λαξ γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook: «Μια ακόμη απώλεια. Μου φαίνεται απίστευτο αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες. Το ένα μετά το άλλο τα νέα μοιάζουν ψέματα. Σαν παραζάλη του πυρετού .. Ακης Δαουτης. Βασικός συνεργάτης των Πυξ Λαξ στην ενορχήστρωση και παραγωγή στους δίσκους ”Ο ήλιος του χειμώνα με μελαγχολεί” και ”Για τους πρίγκηπες της δυτικής όχθης”. Το παρατσούκλι που του είχαμε βγάλει ήταν ”ρεμάλι”. Εντελώς αντιφατικό για έναν ευαίσθητο κι ευγενή ιππότη».

Τον Ακη Δαούτη αποχαιρέτησε και η Γλυκερία που ερμήνευσε τον «Δεκαπενταύγουστο»:

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σε νεαρή ηλικία ξεκίνησε μαθήματα κλασσικής κιθάρας, ερχόμενος έτσι από νωρίς σε επαφή με την κλασσική μουσική. Το 1979 αποφοίτησε από το Κολέγιο Αθηνών και το 1980 ακολούθησε πανεπιστημιακές σπουδές στην φυσικοχημεία στο Κολλέγιο Γούστερ του Οχάιο στις Η.Π.Α. Παράλληλα ασχολήθηκε ακαδημαϊκά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα μαθηματικά και τη θεωρία της τζαζ, ενώ συνέχισε τα μαθήματα κλασσικής κιθάρας υπό τον Αντρέϊ Μεντζούκωφ. Το 1984 προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στη φυσικοχημεία στο πανεπιστήμιο του Οχάιο, μελετώντας παράλληλα σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής με τον Μαρκ Φίλιπς. 

Το 1986 άρχισε να εργάζεται στο σύστημα της Πολυαγωγίας του  κορυφαίου Έλληνα συνθέτη Ιάννη Ξενάκη. Έκτοτε δημιουργούσε έργα στο σύστημα της Πολυαγωγίας ενώ συμμετείχε και οργάνωνε ενεργά δρώμενα που αφορούσαν το έργο του Ιάννη Ξενάκη

Στο πρώτο του προσωπικό έργο για μαγνητοταινία, με τίτλο «Crystal Forest», που παρουσιάστηκε το 1986, στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας, παρουσία του Ιάνη Ξενάκη, χρησιμοποίησε ως βάση τους ήχους κρυστάλλων. Ακολούθησε η σύνθεσή του «Solar Rain», η οποία βραβεύτηκε με διεθνή διάκριση στο 15ο Φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής, στην Μπουρζ της Γαλλίας και το 1988 το έργο του «Into the Light» προκρίθηκε από την διεθνή επιτροπή για τις Παγκόσμιες Μουσικές Ημέρες 1988 του Χονγκ Κονγκ.

Ενώ δραστηριοποιήθηκε στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής ,έγραψε μουσική και τραγούδια σε ύφος φανκ, ροκ και ρέγκε.  Από το 2005 ως το 2011 δίδαξε στο τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ

Αξιόλογη ήταν η μουσική παρουσία του στον χώρο του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, υπογράφοντας τα σάουντρακ πολλών ταινιών μεταξύ των οποίων ο προαναφερθέν «Δεκαπενταύγουστος» του Κ. Γιάνναρη (2001), αλλά και οι «Στα όρια» (2006) του Σάββα Καρύδα, «Η πόλη των θαυμάτων» (2005) του Δημήτρη Αθανίτη, «Μαραθώνιος» (2004) του Αντώνη Κόκκινου, «Μάτια από νύχτα» (2003) του Περικλή Χούρσογλου κ.α.

Έγραψε επίσης μουσική για το θέατρο και τη διαφήμιση.