Πιλότος αποκαλύπτει: 8 πράγματα που απαγορεύεται να κάνουμε ως επιβάτες σε μια πτήση

Για ένα ταξίδι άκρως απολαυστικό τόσο για εμάς τους ίδιους, όσο και για τους υπόλοιπους επιβάτες και το πλήρωμα.
Open Image Modal
xavierarnau via Getty Images

Κι όμως, όσο παράξενο κι αν μας ακούγεται, καμιά φορά ταξιδεύουν και οι πιλότοι των αεροπορικών εταιρειών ως απλοί επιβάτες. Και αν έχουμε υπάρξει συνταξιδιώτες τους, σίγουρα έχουμε μάθει πολλά πράγματα γύρω από τα αεροπορικά ταξίδια. 

Αν μέχρι σήμερα δεν έτυχε να πετάξουμε με έναν πιλότο στο διπλανό κάθισμα, δεν πειράζει. Η HuffPost ρώτησε έμπειρους πιλότους τις συμπεριφορές που αποφεύγουν όταν πετούν ως επιβάτες. Έτσι, ακόμα και εμείς, οι λιγότερο τυχεροί, θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε από τους ειδικούς.

 

1. Δεν σηκωνόμαστε να πάμε τουαλέτα χωρίς παπούτσια

«Πολλοί επιβάτες λογικά βγάζουμε τα παπούτσια μας όταν πια καθόμαστε στη θέση μας. Κι αυτό το κάνουμε για να αισθανόμαστε άνετα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αλλά θα πρέπει να φροντίσουμε πάντα να ξαναφοράμε τα παπούτσια μας όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το μπάνιο του αεροπλάνου», συνιστά ο Στεφάν Ντορ Αρνασόρ, πιλότος στην ισλανδική αεροπορική εταιρεία PLAY.

Το ενδεχόμενο ούρα ή άλλα σωματικά υγρά να έρθουν σε επαφή με τα πόδια μας από μόνο του αρκεί να μας αποτρέψει από το να τριγυρνάμε ξυπόλυτοι.

«Δεν θα πήγαινα ποτέ ξυπόλυτη στην τουαλέτα του αεροπλάνου», συμφωνεί και η Μισέλ Γκουρίς, πιλότος αεροπορικών εταιρειών τσάρτερ, που διατηρεί κανάλι στο YouTube με το ψευδώνυμο Dutch Pilot Girl. «Αυτό είναι σκέτη τρέλα!»

2. Δεν σηκωνόμαστε όρθιοι προτού το αεροπλάνο φτάσει στην πύλη

«Δεν θα σηκωνόμουν ποτέ όρθια στον διάδρομο, αν το αεροπλάνο δεν είχε φτάσει ακόμα στην πύλη», δηλώνει η Γκουρίς. «Αν και ακούγεται απλώς κοινή λογική, θα εκπλαγούμε από το πόσες φορές οι επιβάτες σηκώνονται όρθιοι πριν φτάσει το αεροσκάφος στην πύλη».

Πέρα από παράνομο, το να ξεκουμπώνουμε τη ζώνη μας, ενώ το φως είναι ακόμα αναμμένο, μπορεί να είναι και τρομερά επικίνδυνο.

Οι πιλότοι χρειάζεται μερικές φορές να πατήσουν τα φρένα ξαφνικά και τότε, οι άνθρωποι που στέκονται στον διάδρομο διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο να τραυματιστούν.

 

3. Δεν επιβιβαζόμαστε χωρίς νερό

Σε πολλές πτήσεις, οι αεροσυνοδοί δεν μπορούν να σερβίρουν αναψυκτικά, είτε επειδή είναι πολύ σύντομες, είτε λόγω των αναταράξεων. Αν δεν θέλουμε να διψάσουμε, αγοράζουμε ένα ρόφημα ή γεμίζουμε το μπουκάλι μας πριν επιβιβαστούμε.

 

4. Δεν πανικοβαλλόμαστε στις αναταράξεις

Οι αναταράξεις είναι ενοχλητικές. Συνήθως όμως, δεν είναι καθόλου επικίνδυνες. Ειδικά εφόσον ακολουθούμε τις οδηγίες του πληρώματος, μένουμε καθιστοί και φοράμε τη ζώνη μας όταν μας ζητηθεί.

5. Δεν απλώνουμε όλες μας τις αποσκευές στους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχουν πάνω από τα καθίσματα

Πολλοί επιβάτες παραβιάζουν τους κανόνες των αεροπορικών εταιρειών που μας επιτρέπουν να βάλουμε μόνο μια από τις τσάντες μας στον χώρο που υπάρχει πάνω από τα καθίσματα.

Αν όλοι όμως φερόμαστε κατά αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες που θα εισέλθουν τελευταίοι δεν θα έχουν που να βάλουν τα πράγματά τους. Επομένως, βάζουμε επάνω την χειραποσκευή μας και κρατάμε κάτω το σακίδιό μας.

Open Image Modal
via Associated Press

 

6. Δεν κατεβάζουμε το σκίαστρο του παραθύρου κατά την απογείωση και την προσγείωση

 Η απαίτηση να είναι ανοιχτά τα σκίαστρα των παραθύρων του αεροπλάνου γίνεται για λόγους ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να είναι ανοιχτά για να υπάρχει ορατότητα και να βλέπει το πλήρωμα τι γίνεται έξω από το αεροσκάφος σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα.

Έτσι, αν κάτι πάει στραβά κατά την απογείωση ή την προσγείωση, το πλήρωμα της καμπίνας, θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα, ώστε να κατευθύνει κατάλληλα εμάς, τους επιβάτες.

Για παράδειγμα, μπορούν να δουν αν κάτω από το αεροσκάφος υπάρχει θάλασσα, έτσι ώστε να μας δώσουν σήμα να φορέσουμε τα σωσίβια.

Αντίστοιχα, ανάλογα με την πορεία του αεροσκάφους θα μας κατευθύνουν στις ανάλογες εξόδους κινδύνου. Και αν αναρωτιόμαστε γιατί αυτό γίνεται μόνο κατά την απογείωση και την προσγείωση του αεροπλάνου, αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: Αφενός γιατί τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν σε αυτές τις φάσεις της πτήσης και αφετέρου, γιατί και οι ίδιες οι εταιρίες δεν θέλουν να μας αναγκάσουν να υπομείνουμε τον ήλιο καθόλη τη διάρκεια μιας πτήσης.

7. Δεν επιβιβαζόμαστε προτού οργανωθούμε πλήρως

Πριν ξεκινήσει η επιβίβαση, τακτοποιούμε τα υπάρχοντά μας για να ελαχιστοποιήσουμε τον χρόνο που απαιτείται ώσπου να φτάσουμε στη θέση μας. Αν θέλουμε να βάλουμε την τσάντα μας στον αποθηκευτικό χώρο πάνω από τα καθίσματα, βγάζουμε από πριν έξω από την τσάντα ό,τι μας χρειάζεται. Το να σηκωνόμαστε στη μέση της πτήσης και να ενοχλούμε τους άλλους επιβάτες δεν είναι σωστό.

Χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά για να κάνουμε τον απολογισμό των υπαρχόντων μας και να διασφαλίσουμε ότι τα σημαντικά αντικείμενα βρίσκονται εκεί που πρέπει.

 

8. Δεν ξεχνάμε να ευχαριστήσουμε το πλήρωμα

Σε ένα σκληρό εργασιακό κλίμα, η αναγνώριση της δουλειάς του πιλότου και των αεροσυνοδών είναι σπουδαίο πράγμα. Για αυτό ευχαριστούμε πάντοτε το προσωπικό του αεροπλάνου και εκφράζουμε την εκτίμησή μας. Ακόμα κι αν η πτήση καθυστερήσει ή υπάρξει κακοκαιρία. Το πλήρωμα δεν μπορεί να ελέγξει τα πάντα, ωστόσο δίνει τον καλύτερό του εαυτό.