Πίνακας, που σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση ειδικών, έχει φιλοτεχνηθεί από τον Βίνσεντ βαν Γκογκ, αγοράστηκε σε garage sale (παζάρι μεταχειρισμένων ειδών), στη Μινεσότα των ΗΠΑ.
Κατά την ανάλυση της LMI Group International, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε την ελαιογραφία κατά τη διάρκεια της παραμονής του σε ψυχιατρικό νοσοκομείο, στον γαλλικό νότο, το 1889.
Οι ειδικοί πραγματοποίησαν ανάλυση μεταξύ άλλων στην ύφανση του καμβά, καθώς και στη χρωστική. Στο κάτω δεξιά μέρος του πίνακα, του οποίου οι διαστάσεις είναι 45,7 επί 41,9 εκατοστά, διακρίνεται επίσης η επιγραφή «Elimar».
Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αποκτήθηκε από συλλέκτη αντικών το 2016, απεικονίζει έναν ψαρά με άσπρα γένια, να καπνίζει πίπα, επισκευάζοντας τα δίχτυα του.
Σύμφωνα με την LMI, ο πίνακας βασίζεται σε δημιούργημα του Δανού καλλιτέχνη Michael Ancher (1849-1927) και συγκαταλέγεται στις «μεταφορές» έργων άλλων καλλιτεχνών, που συχνά έκανε ο Ολλανδός μετα-ιμπρεσιονιστής.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ερευνητές που ανέλαβαν την ανάλυση του πίνακα, εντόπισαν μια τρίχα ενσωματωμένη στον καμβά, για την οποία διαπιστώθηκε πως ανήκει σε άνδρα. Παρ′ όλα αυτά, η περαιτέρω ανάλυση δεν στέφθηκε με επιτυχία, εξαιτίας της «υποβαθμισμένης κατάστασης» της τρίχας, όπως ανακοίνωσαν οι ίδιοι.
Παρά την ιδιαίτερα αναλυτική και χρονοβόρα έρευνα που έχει ήδη πραγματοποιηθεί, προκειμένου να αναγνωριστεί πράγματι πως κάποιο έργο τέχνης ανήκει στον μεγάλο ζωγράφο, απαιτείται η έγκριση του Μουσείου Βαν Γκογκ, στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.
Σημειώνεται πως το Μουσείο είχε αρνηθεί να αποδώσει τον εν λόγω πίνακα στον Ολλανδό καλλιτέχνη, όταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης αυτού είχε αποπειραθεί να λάβει τη σχετική ταυτοποίηση.
Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ δημιούργησε περί τα 900 έργα και έδωσε τέλος στη ζωή του το 1890, σε ηλικία μόλις 37 ετών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Εργα του Βαν Γκογκ για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα εκτός Ελβετίας
Στίβεν Φράι: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν εδώ και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα
«Μάμι»: Μια παράσταση-ύμνος για τις γυναίκες που μας μεγάλωσαν
Πηγή: cnn.com