Πιο φθηνά ηλεκτρικά οχήματα και μειωμένες επενδύσεις για το Euro 7 ζητά ο Λούκα ντε Μέο

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καιδιευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, προτείνει λύσεις για τον ανταγωνισμό
Open Image Modal
.
ACEA

Εν όψει της αποκάλυψης του Green Deal Industry Plan, ο Λούκα ντε Μέο, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, προτρέπει τους ηγέτες της ΕΕ να εφαρμόσουν μια φιλόδοξη και δομημένη πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να ανταγωνιστούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες άλλων περιοχών του κόσμου.

Ανησυχώντας για τη μειωμένη ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, στην παγκόσμια σκηνή, ο ντε Meo απηύθυνε αυτό το κάλεσμα σε ανοιχτή επιστολή προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. «Ο κλάδος μας έχει από καιρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο ντε Μέο. «Αυτό δεν θα συμβαίνει πλέον με τα ηλεκτρικά οχήματα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλά χαρτιά στα χέρια τους, που δεν έχουμε ακόμη, συγκεκριμένα στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Επιπλέον, η υποστήριξή τους από τις εθνικές και τοπικές αρχές ήταν μαζική και εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ».

«Πράγματι, μέσω του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), βλέπουμε τις Ηνωμένες Πολιτείες να τονώνουν τη βιομηχανία τους στην πράσινη μετάβαση, ενώ η προσέγγιση της Ευρώπης είναι να ρυθμίσει τη βιομηχανία – συχνά με μη συγχρονισμένο τρόπο».

Η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων, για παράδειγμα, επιβάλλει μη ρεαλιστικούς περιορισμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα επιβραδύνει ακόμη και την προσπάθεια για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. «Η συμμόρφωση με το Euro 7 θα επέφερε αυξήσεις κόστους που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πελάτες από την αγορά αυτών των νέων αυτοκινήτων», προειδοποίησε ο ντε Μέο. «Αυτό θα μπορούσε να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του στόλου: δηλαδή παλαιότερα αυτοκίνητα, με υψηλότερες εκπομπές ρύπων, παραμονή περισσότερο χρόνο στους δρόμους».

«Υποστηρίζουμε ότι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε πολύ καλύτερη σχέση κόστους-οφέλους εάν επαναπροσανατολίσουμε τις τεράστιες επενδύσεις που θα απαιτούσε το Euro 7 προς την ηλεκτροκίνηση, να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά και να αναπτυχθούν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών για τη βελτίωση του στόλου».

Θεωρώντας αυτό ως απάντηση της ΕΕ στον IRA, η ACEA πιστεύει ότι το Πράσινο Βιομηχανικό Σχέδιο - εάν εφαρμοστεί επιτυχώς - θα μπορούσε να είναι ένα πρώτο βήμα για τη διατήρηση των επενδύσεων στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα το ελεύθερο εμπόριο σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο κλάδος του αυτοκινήτου ελπίζει, επίσης, ότι ο νόμος περί κρίσιμων πρώτων υλών θα ενισχύσει την εγχώρια ικανότητα εξόρυξης, διύλισης και επεξεργασίας πρώτων υλών, καθώς και βελτίωση της ασφάλειας εφοδιασμού τους. Διαφορετικά, οι κατασκευαστές οχημάτων της ΕΕ θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε σημαντικό μειονέκτημα σε σύγκριση με τους ομολόγους τους από άλλες περιοχές, προειδοποιεί η ACEA.

Εξάλλου, η ACEA ανακοίνωσε και τις προβλέψεις της για νέες πωλήσεις αυτοκινήτων φέτος. «Παρά τις πολλές αβεβαιότητες που έχουμε μπροστά μας, η αγορά θα πρέπει να ξεκινήσει τη διαδικασία ανάκαμψης το 2023», εξήγησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Σίγκριντ ντε Βράις. «Αναμένουμε ότι θα πωληθούν περίπου 9,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την περιοχή φέτος, σημειώνοντας αύξηση 5% από το 2022. Ωστόσο, αυτό παραμένει 25% κάτω από τα επίπεδα πριν από την κρίση του 2019, δείχνοντας ότι βρισκόμαστε ακόμα σε μια εύθραυστη κατάσταση. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ακόμη πιο σημαντικό ο κλάδος μας να ενισχύσει τη θέση του στην παγκόσμια σκηνή».