Πιτσιόρλας: Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ολοκληρώνεται. Σε καινούρια περίοδο περνά το λιμάνι

Πιτσιόρλας: Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ολοκληρώνεται. Σε καινούρια περίοδο περνά το λιμάνι
Open Image Modal
SOOC/N

«Διαψεύδονται για άλλη μία φορά οι Κασσάνδρες, που προσπαθούσαν να πουν τόσο καιρό ότι δεν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία. Η διαδικασία ολοκληρώνεται και πραγματικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης περνά σε μια καινούρια περίοδο» δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm», για την υπογραφή -το απόγευμα της Παρασκευής- της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίας των επενδυτών που αποκτούν του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

«Ένα πολύ ενδιαφέρον επενδυτικό σχήμα αναλαμβάνει τις τύχες του λιμανιού, θα κάνει σημαντικές επενδύσεις και κυρίως θα φέρει νέα φορτία και θα αναδιοργανώσει όλη τη λειτουργία του λιμανιού, με σύγχρονο management και θα το εντάξει στις διαδικασίες μεταφορών της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης» είπε ο κ. Πιτσιόρλας και διευκρίνισε: «Η μετοχική σύνθεση του σχήματος, που αναλαμβάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχει τεράστια σημασία, καθώς δείχνει την πολυδιάστατη προσπάθεια που κάνουμε, να έχουμε μία ισορροπία στις συνεργασίες, στις επενδύσεις, στις εξωτερικές σχέσεις, παντού. Αυτό το μείγμα πρέπει να το προσέξουμε ως κόρην οφθαλμού, για να αποφύγουμε κινήσεις, που θα μας εκθέσουν σε κινδύνους γεωπολιτικούς».

Ο υφυπουργός προέβλεψε ότι η εξέλιξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα είναι θεαματική, «όπως ήδη είναι στον Πειραιά». «Αυτό δεν σημαίνει μόνο μεταφορές, σημαίνει ένα σύνολο επαγγελμάτων γύρω από τις μεταφορές, σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, νέα επαγγέλματα και σημαίνει μία συνολική ανάπτυξη της περιοχής» είπε, ενώ με αφορμή τις αντιδράσεις εργαζομένων παρατήρησε ότι «ένα ζωντανό παράδειγμα είναι ο Πειραιάς, όπου δεν απειλείται καμία θέση εργασίας, υπογράφηκε συνολική σύμβαση, όλα λειτουργούν κανονικά και απεναντίας έχουμε μία θεαματική ανάπτυξη».

«Δεν υπάρχει λόγος τώρα να κάνουμε προφητείες, είναι γνωστές οι απόψεις των εργαζομένων, όπως είναι και η πραγματικότητα του Βορρά. Αυτό το λιμάνι δεν μπορεί να είναι στην κατάσταση που είναι σήμερα. Σε όλον τον κόσμο υπάρχουν εξελίξεις και αλλαγές στα λιμάνια και στην περιοχή μας θεαματικές αλλαγές, που πρέπει να τις προλάβουμε. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ανταγωνιστές γύρω του πάρα πολύ σημαντικούς, που αν δεν κάνει ό,τι πρέπει, θα μείνει στο περιθώριο. Γι αυτό τα ακούμε όλα, αλλά κάνουμε αυτό που θεωρούμε σωστό και οι εξελίξεις -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- μας δικαιώνουν» εξήγησε.

«Οι αγορές προετοιμάζονται να στηρίξουν την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές»

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του πρόεδρου της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι στη Deutsche Welle ότι «εναπόκειται εντελώς στα χέρια της ελληνικής κυβέρνησης να αποφασίσει αν χρειάζεται τέταρτο πρόγραμμα», ο κ. Πιτσιόρλας τόνισε: «Εμείς, όντως, θα αποφασίσουμε και αποφασίζουμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα και να βγούμε μόνοι μας στις αγορές».

«Η κυβέρνηση», διευκρίνισε, «έχει βάλει κεντρικό στόχο στην πολιτική της το καλοκαίρι του 2018 να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, που τώρα εφαρμόζουμε, να βγούμε στις αγορές μόνοι μας, να σταθούμε στα πόδια μας μόνοι μας, να μπορέσουμε να ξεφύγουμε από αυτή την ασφυκτική επιτροπεία και να αναπτύξουμε την πολιτική μας, με έναν τρόπο πολύ πιο ολοκληρωμένο και άνετο από ό,τι μέχρι σήμερα».

«Τα αποτελέσματα που έχει η ελληνική οικονομία μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Θεωρούμε ότι η ελληνική οικονομία μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης, θεωρούμε ότι τα περιοριστικά προγράμματα και τα προγράμματα λιτότητας εμποδίζουν πια την ανάπτυξη της οικονομίας μας και δεν προσφέρουν τίποτα, η αποκλιμάκωση των επιτοκίων των ελληνικών ομολόγων δείχνει ότι όντως οι αγορές προετοιμάζονται, αποδέχονται τη θετική εξέλιξη και προετοιμάζονται να υποδεχθούν και να στηρίξουν μία έξοδο της Ελλάδας στις αγορές» , υπογράμμισε ο υφυπουργός.

«Εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη»

Σε ό,τι αφορά τα θέματα που σχετίζονται με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ο κ. Πιτσιόρλας εκτίμησε πως «θα έχουμε πολύ σοβαρές εξελίξεις και ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα».

«Είμαστε στη διαδικασία να ολοκληρώσουμε την επίλυση του προβλήματος στα ναυπηγεία της Σύρου. Έχει βρεθεί επενδυτής, έχουμε συμφωνήσει μαζί του, αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι τυπικές διαδικασίες, για να υποβληθεί επισήμως η πρόταση και να πάμε στο δικαστήριο, να έχουμε μία απόφαση εξυγίανσης των ναυπηγείων της Σύρου» είπε.

Αναφερόμενος στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά γνωστοποίησε: «Έχουμε καταθέσει αίτηση να υπαχθούν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, περιμένουμε στις επόμενες μέρες την απόφαση να βγει και θεωρούμε ότι εφόσον αυτή η απόφαση είναι θετική, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για ταχύτατη επαναλειτουργία και ανάπτυξη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά».

«Περιμένουμε μέσα στον Δεκέμβριο την απόφαση και από τη στιγμή που θα μας δικαιώσει η απόφαση τότε θα μπορέσουμε μέσα στο 2018 να δρομολογήσουμε τις διαδικασίες όλες, ούτως ώστε να έχουμε νέους ιδιοκτήτες στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων, ώστε να επαναλειτουργήσουν. Τρίτο σκέλος είναι το ότι ήδη έχουν ξεκινήσει πολύ σαφή βήματα αναγέννησης της ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα, ήδη λειτουργούν παλιές μικρές δεξαμενές του ΟΛΠ κι έρχεται τον Γενάρη του 2018 η πρώτη μεγάλη δεξαμενή, που φέρνει η COSCO, κι αυτό θα είναι το πολύ σημαντικό βήμα, για να έχουμε μεγάλη δραστηριότητα ναυπηγοεπισκευαστική» ανέφερε ο υφυπουργός.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)