Όταν ο Κέβιν Τσίου εγκατέλειψε τη δουλειά του το 2012 για να δοκιμάσει την τύχη του, δηλαδή να ξεκινήσει μια επιχείρηση σε μια αγροτική κινεζική πόλη, με αντικείμενο το ηλεκτρονικό εμπόριο ειδών ένδυσης, ο κύριος στόχος του ήταν να κερδίσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να τον περνάει μαζί με τη γυναίκα και το νεογέννητο παιδί του.
Δεν είχε περάσει ποτέ το μυαλό του, ότι το πουπουλένιο μπουφάν που σχεδίασε με τη φίρμα «Orolay» θα μπορούσε να γίνει μία τεράστια επιτυχία, η οποία καλωσορίστηκε και αναγνωρίστηκε υπό τον τίτλο...«Amazon Coat» (μπουφάν της Amazon) από τα αμερικανικά κοινωνικά δίκτυα και από παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.
“Πήγα στη Νέα Υόρκη για διακοπές δύο φορές το περασμένο έτος και ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που έβλεπα ότι οι άνθρωποι στο δρόμο φορούν τα μπουφάν μας...”
Αποτέλεσμα: Αυτό το μπουφάν εξελίσσεται πλέον σε βασικό αντίπαλο για την «premium» (ακριβή) γκάμα προϊόντων της παγκόσμιας φίρμας «Canada Goose», η οποία κατέχει την κορυφαία θέση στην αγορά των μπουφάν που φτιάχνονται με πούπουλα, εδώ και πολλά χρόνια.
Χρησιμοποιώντας πούπουλα από πάπιες, που προέρχονται από τις επαρχίες της Κίνας Hebei και Anhui, αυτά τα μπουφάν με επένδυση πολυεστέρα κοστίζουν από 80 εως και 139 δολάρια.
Αντίθετα, τα μπουφάν της καναδέζικης φίρμας ξεκινούν από τα 575 δολάρια περίπου, στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Μαζέψαμε περισσότερα χρήματα τον Ιανουάριο, από όσα μαζέψαμε για ολόκληρο το 2017», δήλωσε ο Τσίου, 32 ετών, στο πρακτορείο Reuters που τον συνάντησε στο εργοστάσιό του στην ανατολική κινεζική πόλη Jiaxing.
Εκτιμά ότι η εταιρεία του έκανε πωλήσεις 5 εκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο μήνα και αναμένει να φτάσει φέτος τα 30-40 εκατομμύρια.
Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ - οι οποίες σχεδόν όλες γίνονται μέσω της Amazon.com Inc - αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών εσόδων.
Η επιτυχία του Orolay, ωστόσο, δεν είναι μόνο μια ιστορία ανταγωνιστικής τιμολόγησης και ενός σχεδίου, που ευνόησε την προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών.
Ο κύριος Τσίου βρίσκεται ανάμεσα στους πολλούς κινέζους εμπόρους, που έχουν επωφεληθεί από τα μέτρα που θέσπισε η Amazon τα τελευταία χρόνια, διευκολύνοντας τους πωλητές από χώρες στο εξωτερικό να πουλήσουν σε χώρες όπου δραστηριοποιείται ο πολυεθνικός αμερικανικός κολοσσός.
Αυτό προκάλεσε ανησυχίες μεταξύ των πωλητών των Η.Π.Α., ότι έχουν ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό. Και σε κλάδους όπως η ένδυση, οι ειδικοί λένε ότι οι έμποροι λιανικής πώλησης δεν μπορούν να αγνοήσουν την απειλή που θέτει η εισροή μικρών εμπορικών σημάτων, πολλά από τα οποία εδρεύουν στην Κίνα.
«Είναι η συλλογική επίδραση στη βιομηχανία, από όλα αυτά τα brands. Από τη στιγμή που μπαίνουν στην αγορά, παίρνουν όλοι μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο Robert D’Loren, διευθύνων σύμβουλος της Xcel Brands Inc, της οποίας τα εμπορεύματα που πωλούνται στα καταστήματα της αλυσίδας Macy’s στις ΗΠΑ και στο Amazon.com.
«Δεν πουλάω στην Κίνα»
Ο αριθμός των Κινέζων εμπόρων στην Amazon πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός και το αυξανόμενο κόστος καθιστούν λιγότερο ελκυστική για αυτούς την πώληση σε τοπικές (κινεζικές) ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Tmall της Alibaba Group Holding Ltd.
Πράγματι, ο κύριος Τσίου δηλώνει ότι δεν πωλεί πλέον στην Κίνα!
Οι άλλες αγορές της φίρμας Orolay είναι η Ευρώπη, η Ιαπωνία, η Ταϊβάν και η Αυστραλία.
«Πραγματοποιήσαμε πωλήσεις στο Alibaba στις πρώτες μέρες ... αλλά ο ανταγωνισμός στην Κίνα είναι πιο σκληρός», είπε.
Εκτός από τα τέλη χρήσης κινεζικών ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου, οι πωλητές αντιμετωπίζουν σημαντικά έξοδα, όπως η επένδυση σε ομάδες εξυπηρέτησης πελατών. Η Alibaba αρνήθηκε να απαντήσει στα ερωτήματα του Reuters σχετικά με το αν το κόστος για τους πωλητές έχει αυξηθεί.
Στην αμερικανική αγορά, χωρίς να μιλούν αγγλικά...
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι ο αριθμός των κινέζων εμπόρων που πωλούν προϊόντα μέσα από τον ιστότοπο της Amazon στο Η.Π.Α. άρχισε να αυξάνεται τα τελευταία πέντε χρόνια, αφού η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος εισήγαγε μέτρα που επέτρεπαν σε πωλητές σε όλο τον κόσμο δύο βασικές κινήσεις: Να αποθηκεύουν προϊόντα στις αποθήκες του Amazon και να εξυπηρετούνται μέσως της εταιρείας για τη μεταφορά αυτών των προϊόντων στους πελάτες.
Στα τέλη του περασμένου έτους, ο γίγαντας της παγκόσμιας λιανικής αγοράς ξεκίνησε επίσης ένα πρόγραμμα για πωλήσεις με έδρα την Κίνα σε τοπικούς καταναλωτές. Συγκριτικά, η Amazon προσφέρει δάνεια σε επιλεγμένες μικρές επιχειρήσεις με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία, που πωλούν μέσα από τον ιστότοπό της.
“Ήθελα πολύ να τους ρωτήσω εάν τους αρέσουν, αλλά δεν το έκανα επειδή δεν μιλάω πολύ αγγλικά!”
Τα σχέδια επέκτασης περιλαμβάνουν την επέκταση της Orolay σε είδη όπως είναι τα βαμβακερά ρούχα και τα ανδρικά ενδύματα. Ωστόσο, για την ώρα, ο κύριος Τσίου εξακολουθεί να θαυμάζει το πώς η επιχείρησή του έχει γίνει τόσο επιτυχημένη, σε μια αγορά που μόλις γνώρισε.
«Πήγα στη Νέα Υόρκη για διακοπές δύο φορές το περασμένο έτος και ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που έβλεπα ότι οι άνθρωποι στο δρόμο φορούν τα μπουφάν μας», είπε.
«Ήθελα πολύ να τους ρωτήσω εάν τους αρέσουν, αλλά δεν το έκανα επειδή δεν μιλάω πολύ αγγλικά...»