Ποια κοινοπραξία έγινε προσωρινός ανάδοχος για τα ηλεκτρονικά διόδια

Το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων καταργεί τα υφιστάμενα διόδια.
Open Image Modal
EUROKINISSI

Μία εβδομάδα πριν τις εκλογές, έχουμε εξελίξεις όσον αφορά στο περίφημο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, με την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Η αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού «Εγκατάσταση  πλήρους  ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», είχε δύο σχήματα να εξετάσει: « Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech» (Ιταλία) και «Μυτιλιναίος – Nusz» (Ουγγαρία).

Με βάση των έλεγχο των οικονομικών προσφορών και σε σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσέφερε το κάθε σχήμα, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων το σχήμα « Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- AutostradeTech».

Σκοπός του διαγωνισμού, ήταν ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η συντήρηση για πέντε χρόνια ενός σύγχρονου συστήματος διαχείρισης οδικού δικτύου. Το σύστημα λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ όλων όσοι λειτουργούν στο δρόμο, είτε είναι ιδιώτες είτε δημόσιο.

Ουσιαστικά, το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, καταργεί τα υφιστάμενα διόδια, στα οποία ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου, είτε πληρώνει μετρητά, είτε με κάρτα, είτε περνά με πομποδέκτη. Το νέο σύστημα θα καταγράφει τις διελεύσεις βάσει GPS, και θα χρεώνει τον κάτοχο του οχήματος, ο οποίος θα πληρώνει τραπεζικά την οφειλή.

Λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές για τον ακριβή τρόπο λειτουργίας. Πάντως, παραμένει αίολο το θέμα, το πώς θα εξασφαλιστεί ότι οι χρήστες θα πληρώνουν τα ηλεκτρονικά διόδια, καθώς ακόμη και μέσω του εκκαθαριστικού να γίνει, ενδέχεται πολλοί που δεν πληρώνουν ήδη τις οφειλές τους, να μην το κάνουν και για τα διόδια.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνει ότι το σύστημα των αυτοκινητοδρόμων γίνεται, ηλεκτρονικά, μια ενιαία υποδομή και ο χρήστης του οδικού δικτύου δεν θα χρειάζεται να ασχολείται αν η υποδομή που κινείται ανήκει σε διαφορετικές εταιρείες ή το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί. Γίνεται οικονομία κλίμακας, το όφελος της οποίας θα περάσει άμεσα στον χρήστη.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, τόνισε ότι «με το νέο σύστημα θα υπάρξει συνολικός έλεγχος της πορείας των παραχωρήσεων και κανένας δε θα μπορεί να αυθαιρετεί.»