«Πόλεμος στον αέρα» ΥΠΑ- ελεγκτών: Καταγγελίες για υποστελέχωση και «αρχαίο» εξοπλισμό

Τι υποστηρίζει η ΕΕΕΚΕ, τι απαντά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Open Image Modal
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Eurokinissi

Μεγάλη υποστελέχωση και παλαιό εξοπλισμό καταγγέλλουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) να απαντά, σε έναν ιδιότυπο «πόλεμο στον αέρα» τις τελευταίες ημέρες, μετά το δυστύχημα στον Πότομακ στις ΗΠΑ.

Οι πρώτες «βολές»

Σε ανακοίνωσή της την προηγούμενη εβδομάδα η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) εξέφραζε τη λύπη της για το αεροπορικό δυστύχημα στον Πότομακ στην Ουάσινγκτον και προσθέτοντας πως «δυστυχώς στη χώρα μας, παρά τον τρέχοντα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό. Σε αυτό προστίθεται και η χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνιών, με πολλά και καθημερινά προβλήματα, για τα οποία ακόμα δεν φαίνεται “φως στο τούνελ”».

«Ενδεικτικά να αναφέρουμε ως παράδειγμα (και με αφορμή εικόνες και βίντεο που διέρρευσαν από την οθόνη ραντάρ κατά την στιγμή του δυστυχήματος), ότι στην τερματική της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή. Δυστυχώς, θα πρέπει να σημειώσουμε για ακόμη μία φορά, ότι η Διοίκηση της Υ.Π.Α. αντί να δείξει κατανόηση στην κατάσταση και να επιταχύνει τις διαδικασίες ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού, προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης».

Στη συνέχεια η ΕΕΕΚΕ υποστήριξε πως επιχειρήθηκε η πειθαρχική δίωξη μελών που «τόλμησαν να ενημερώσουν την αεροπορική αγορά για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί και όχι αυτή που θέλει η Διοίκηση να παρουσιάσει, όσον αφορά την επερχόμενη σεζόν».

Η απάντηση της ΥΠΑ

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απάντησε με εκτενές δελτίο Τύπου, όπου αναφερόταν ότι «κάθε δύο χρόνια, και δη λίγο πριν από τις εκλογές του συλλογικού οργάνου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), μεμονωμένες φωνές θεωρούν σκόπιμη την ανάσυρση δηλώσεων παλαιάς συνδικαλιστικής κοπής».

Μεταξύ άλλων, αναφερόταν περί εκσυγχρονισμού των συστημάτων πως «η Ελλάδα υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων σε συστήματα αεροναυτιλίας μέσα από δεκατρία (13) κομβικά έργα εκσυγχρονισμού για την προσεχή πενταετία 2025-2029 προϋπολογισμού 313Μ€. Από το σύνολο των 13 αυτών κομβικών έργων, τα 8 ήταν στάσιμα μόλις ένα έτος πριν και σε δικαστικές διαδικασίες που κάποιες εξ’ αυτών διήρκεσαν περισσότερο από 6 έτη. Πλέον, όλα τα έργα επανεκκινούν, συμβασιοποιούνται και εκτελούνται απρόσκοπτα, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις του παρελθόντος με ταχείς ρυθμούς, προκειμένου να ενισχυθούν περαιτέρω οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και η ασφάλεια πτήσεων».

Στη συνέχεια αναφερόταν εκτενώς στο τι συμβαίνει όσον αφορά στον εκσυγχρονισμό του βασικού συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας (Data Processing System – DPS) και συστημάτων επιτήρησης (radar), τη νέα Διαγωνιστική Διαδικασία για Επιπλέον Ραντάρ Mode S, την εγκατάσταση radar εδάφους και συστημάτων επιτήρησης, την υποστήριξη πλοήγησης σε δύσκολες συνθήκες ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών, το σύστημα Data Link Services (DLS), τα συστήματα Επικοινωνίας Φωνής (VCRS) των 19 μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας και των Κέντρων Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας, την προμήθεια και εγκατάσταση πομποδεκτών VHF τεχνολογίας VoIP και την υλοποίηση του σχεδίου καθιέρωσης διαδικασιών PBN (Performance Based Navigation).

Σχετικά με την υποστελέχωση, αναφερόταν πως «η λύση για το γνωστό αυτό πρόβλημα έχει ήδη δρομολογηθεί. Με πρωτοβουλία της ΥΠΑ, και σε αγαστή συνεργασία με το ΑΣΕΠ, θεσπίστηκε το Άρθρο 62 του νέου νόμου 5149/2024, που εισάγει για πρώτη φορά την πιο σύγχρονη διαγωνιστική διαδικασία βάσει του προγράμματος FEAST του EUROCONTROL, διασφαλίζοντας ταχύτητα, ποιότητα επιλογής και αξιοπιστία. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η διαδικασία αυτή δημιουργεί μια δεξαμενή επιτυχόντων, για τη συνεχή ροή νέων ΕΕΚ τα επόμενα τρία έτη, εξασφαλίζοντας την κάλυψη υφιστάμενων κενών σε οργανικές θέσεις ΕΕΚ, καθώς και μελλοντικών αναγκών λόγω αποχωρήσεων. Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία με αυτή τη μέθοδο (2Γ/2024) ολοκληρώθηκε ήδη στις 28 Ιανουαρίου 2025, όπου υποβλήθηκαν 1732 υποψηφιότητες. Υπενθυμίζουμε ότι από τον Ιούλιο του 2024 η ΥΠΑ ενίσχυσε το έμψυχο δυναμικό της με είκοσι εννέα (29) ΠΕ Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας».

Περί ωραρίου εργασία ελεγκτών αναφερόταν πως ουδέποτε υπήρξε «μονομερής» ενέργεια της υπηρεσίας για το ωράριο εργασίας, και «αντιθέτως, μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο, έχει γίνει αρκετές φορές η αυτονόητη σύγκριση με το ωράριο που ακολουθούν οι πλέον σύγχρονοι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον κόσμο, όπως ενδεικτικά είναι ο Οργανισμός Ασφάλειας Αεροναυτιλίας της Ευρώπης (EUROCONTROL), οι πάροχοι Αγγλίας, Γερμανίας, Καναδά, Ιταλίας, Αυστραλίας, Αμερικής, Σιγκαπούρης κ.ά., οι οποίοι λειτουργούν σε 8-ωρες βάρδιες. Το βασικό ωράριο για τους Ελεγκτές της ΥΠΑ είναι 6-ωρο, εκ του οποίου, βάσει κανονιστικών προτύπων, εργάζονται τις 4,5 ώρες περίπου». Περί πειθαρχικής δίωξης μέλους της Ένωσης, αναφερόταν πως «ουδέποτε επιχείρησε η Υπηρεσία να παρουσιάσει στρεβλά την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην αεροπορική αγορά, με την οποία συνεργάζεται συστηματικά. Καθόσον μέλος της Ένωσης φέρεται να υπέπεσε σε πειθαρχικά παραπτώματα, ακολουθήθηκε η συνήθης διαδικασία για τη διερεύνησή τους, όπως, άλλωστε, προβλέπει για κάθε υπάλληλο ανεξαιρέτως η υπαλληλική νομοθεσία».

Νέα «πυρά» από την ΕΕΕΚΕ

Ο πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, Παναγιώτης Ψαρός μίλησε τη Δευτέρα στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 και μεταξύ άλλων είπε πως η ΥΠΑ αντιμετωπίζει ένα χρόνιο πρόβλημα υποστελέχωσης και έλλειψης εξοπλισμού: «Είμαστε υποστελεχωμένοι σε ποσοστό ακόμα 40% σε κάποιες μονάδες, ο εξοπλισμός είναι 25 χρονών. Η μεγαλύτερη μονάδα της χώρας που είναι το κέντρο ελέγχου περιοχής Αθηνών-Μακεδονίας που ελέγχει τα υπεριπτάμενα κυρίως αεροπλάνα και ότι δεν προσεγγίζει ένα αεροδρόμιο αγγίζει το 40% της υποστελέχωσης αυτή τη στιγμή. Τα συστήματα αγοράστηκαν τέλη της δεκαετίας του ’90 και έχουν προδιαγραφή ακόμα πιο πριν. Υπάρχουν λειτουργίες που επιβάλλονται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό τις οποίες δεν τις διαθέτουμε και παλεύουμε να πάρουμε νέα συστήματα που να τις καλύπτουν. Η αλήθεια είναι ότι έχει αναγνωριστεί το πρόβλημα, γίνεται προσπάθειες να λυθεί αλλά θα πάρει πολύ χρόνο».

Παράλληλα είπε πως το Κέντρο Ελέγχου Μακεδονίας έχει 140 ελεγκτές και θα έπρεπε να έχει 200-220 τουλάχιστον, ενώ «στον πύργο της Αθήνας μπορεί να χρειάζονται άμεσα άλλοι 20 άνθρωποι, στην προσέγγιση της Αθήνας άλλοι τόσοι».

Ερωτηθείς τι εννοούν στην ανακοίνωσή τους για το μη επιχειρησιακό σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών, είπε πως «αυτό το αναφέραμε και με αφορμή το δυστύχημα στην Ουάσιγκτον, αν είδατε όταν πλησιάζουν οι δύο στόχοι υπάρχει ένας συναγερμός που προφανώς ο ελεγκτής μπορεί να το εντοπίσει με το μάτι του αλλά σε περίπτωση που το μάτι του κοιτάει κάπου αλλού του βγαίνει ένας συναγερμός. Επειδή το σύστημα που έχουμε λόγω των προδιαγραφών που είχε που δεν ήταν οι βέλτιστες λόγω της παλαιότητάς του στην προσέγγιση της Αθήνας ή όταν φεύγει από το Ελ. Βενιζέλος αυτή η επιπλέον δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει ενεργή. Προφανώς και το λαμβάνουμε υπόψη κι αυτό στη διαχείριση κυκλοφορίας αλλά κάποια στιγμή πρέπει αυτό να αλλάξει γιατί δεν μπορουμε να αφήσουμε το σύστημα να παραπαίει».

Το θέμα έφερε στη Βουλή η Έλενα Ακρίτα:

 

Η ΕΕΕΚΕ επίσης έβγαλε νέα ανακοίνωση την Τρίτη, απαντώντας στην ανακοίνωση της ΥΠΑ, κάνοντας λόγο για «ψευδείς ισχυρισμούς». Μεταξύ άλλων, λέει πως «η Διοίκηση ψεύδεται ασύστολα όταν λέει ότι το “Short Term Conflict Alert (STCA), είναι διαθέσιμο σε όλες τις φάσεις της πτήσης”, “ενημερώνοντας εγκαίρως τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για πιθανή παραβίαση των ορίων διαχωρισμού”» και προσθέτει πως το STCA (Short Term Conflict Alert) «είναι απενεργοποιημένο και δεν είναι επιχειρησιακά διαθέσιμο στην προσέγγιση της Αθήνας και προκαλούμε τη Διοίκηση να αποδείξει το αντίθετο».

«Η λειτουργία STCA στην Προσέγγιση της Αθήνας είναι απενεργοποιημένη “προς το παρόν” από την εγκατάσταση του συστήματος το 1999, ενώ το πρόβλημα δεν μπόρεσε να λυθεί παρά τις διαδοχικές αναβαθμίσεις του συστήματος και δεν προβλέπεται να λυθεί οριστικά πριν την προμήθεια του νέου κεντρικού συστήματος (DPS). Η μακροσκελής αναφορά της Διοίκησης σε πράγματα που ΘΑ υλοποιηθούν είναι ευθεία ομολογία ότι τα συστήματα αυτά σήμερα δεν υπάρχουν όπως και δεν υπάρχουν ακόμα σε πολλές περιπτώσεις ούτε καν οι συμβάσεις υλοποίησης τους, από την ημέρα της υπογραφής των οποίων χρειάζονται δύο και πλέον έτη για την παράδοσή των συστημάτων και ακόμα περισσότερο για την διάθεσή τους σε επιχειρησιακή λειτουργία».

Επίσης, η ΕΕΕΚΕ συμπληρώνει πως «προκαλούμε τη Διοίκηση να κάνει δημόσια την “αυτονόητη σύγκριση” της Υ.Π.Α. με τους «πλέον σύγχρονους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον κόσμο» και σε ζητήματα όπως τον διαθέσιμο εξοπλισμό, το επίπεδο στελέχωσης καθώς και τις συνθήκες εργασίας. Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα είχε να γίνει η “αυτονόητη σύγκριση” με παρόχους χωρών όπως η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Αίγυπτος. Προκειμένου να μπορέσει όλη η Ελλάδα να κάνει την “αυτονόητη σύγκριση”, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα χρησιμοποιεί ραντάρ τα οποία η Αίγυπτος έχει ήδη αποσύρει από την επιχειρησιακή λειτουργία, ώστε να γίνουν κατανοητές οι συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι Ε.Ε.Κ. στη χώρα μας».

Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση

H EEEKE είναι υποχρεωμένη να απαντήσει στο Δελτίο Τύπου της Υ.Π.Α, το οποίο είναι γεμάτο από ψευδείς ισχυρισμούς, προς αποκατάσταση της αλήθειας.

Κατ’ αρχάς δεν μπορούμε να καταλάβουμε με ποια στοιχεία η Διοίκηση της Υ.Π.Α. εξήγαγε τον κανόνα ότι κάθε δυο χρόνια και πριν τις εκλογές της ΕΕΕΚΕ «ανασύρονται δηλώσεις», όταν μάλιστα η τρέχουσα Διοίκηση της Υπηρεσίας βρίσκεται λιγότερο από ένα χρόνο στη θέση της.

Η ΕΕΕΚΕ σταθερά από το 2023 και χωρίς να βρίσκεται «σε προεκλογική περίοδο» ενημερώνει τους αρμόδιους και το επιβατικό κοινό για την κατάσταση των συστημάτων και του εξοπλισμού που επικρατεί στην Υ.Π.Α.. Δελτία Τύπου έχουν δημοσιοποιηθεί 27/02/2024, 22/12/2023 και 03/03/2023. Εκτίθεται λοιπόν ανεπανόρθωτα η Διοίκηση της Υ.Π.Α. όταν προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και ψεύδεται όταν αναφέρει ότι τάχα μεμονωμένες φωνές θεωρούν σκόπιμη την ανάσυρση δηλώσεων παλαιάς συνδικαλιστικής κοπής ενόψει συνδικαλιστικών εκλογών, ειδικά όταν τα δελτία τύπου της Ένωσης εγκρίνονται από την πλειοψηφία του Δ.Σ. ενώ έχουν και τη στήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση ψεύδεται ασύστολα όταν λέει ότι το «Short Term Conflict Alert (STCA), είναι διαθέσιμο σε όλες τις φάσεις της πτήσης», «ενημερώνοντας εγκαίρως τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για πιθανή παραβίαση των ορίων διαχωρισμού» .

Το STCA (Short Term Conflict Alert) είναι απενεργοποιημένο και δεν είναι επιχειρησιακά διαθέσιμο στην προσέγγιση της Αθήνας και προκαλούμε τη Διοίκηση να αποδείξει το αντίθετο.

Μέχρι να μας το αποδείξει όμως θα παραθέσουμε ένα απόσπασμα από το Επιχειρησιακό Εγχειρίδιο Λειτουργίας της Προσέγγισης της Αθήνας, το οποίο είναι εγκεκριμένο από την ιεραρχία της Υ.Π.Α. και αναφέρει κατά λέξη:

«5.3.4.2 ΑΥΤΟΜΑΤΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΣΥΝΕΓΕΡΣΕΙΣ – ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Οι συνεγέρσεις και οι προειδοποιήσεις που αναφέρονται παρακάτω δεν χρησιμοποιούνται προς το παρόν λόγω μη ικανοποιητικής παραμετροποίησης.»

Στην παρ. 5.3.4.2.1 αναφέρεται η λειτουργία STCA ως μια από τις συνεγέρσεις που δεν χρησιμοποιούνται. Μάλιστα συνολικά υπάρχουν πέντε (5) τέτοιες προειδοποιήσεις- συνεγέρσεις από τις οποίες καμία δεν χρησιμοποιείται.

Η λειτουργία STCA στην Προσέγγιση της Αθήνας είναι απενεργοποιημένη «προς το παρόν» από την εγκατάσταση του συστήματος το 1999, ενώ το πρόβλημα δεν μπόρεσε να λυθεί παρά τις διαδοχικές αναβαθμίσεις του συστήματος και δεν προβλέπεται να λυθεί οριστικά πριν την προμήθεια του νέου κεντρικού συστήματος (DPS).

Η μακροσκελής αναφορά της Διοίκησης σε πράγματα που ΘΑ υλοποιηθούν είναι ευθεία ομολογία ότι τα συστήματα αυτά σήμερα δεν υπάρχουν όπως και δεν υπάρχουν ακόμα σε πολλές περιπτώσεις ούτε καν οι συμβάσεις υλοποίησης τους, από την ημέρα της υπογραφής των οποίων χρειάζονται δύο και πλέον έτη για την παράδοσή των συστημάτων και ακόμα περισσότερο για την διάθεσή τους σε επιχειρησιακή λειτουργία.

Η ίδια η Διοίκηση ομολογεί ότι το όντως «φιλόδοξο» πρόγραμμα επενδύσεων θα χρειαστεί την ερχόμενη πενταετία, δηλαδή έως το 2029, για να υλοποιηθεί. Έως τότε η εναέρια κυκλοφορία θα βρίσκεται στην ίδια κατάσταση που βρίσκεται σήμερα και για την οποία η Ελλάδα έχει ήδη καταδικαστεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παραβίαση του Ενωσιακού δικαίου, ενώ η χώρα μας ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την EASA και για άλλες παραβιάσεις που σχετίζονται με την έλλειψη εξοπλισμού.

Η Διοίκηση λέει ότι δεν επιχείρησε να αλλάξει το ωράριο αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται ότι θέτει θέμα ωραρίου, μάλιστα αποκρύπτοντας ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το εβδομαδιαίο ωράριο των Ε.Ε.Κ. είναι το ίδιο ή και λιγότερο σε σχέση με την Ελλάδα.

Ενώ φυσικά δε γίνεται ούτε λόγος για τις επίσημες προτάσεις περί ωραρίου, αναγνωρισμένων διεθνώς οργανισμών, όπως η IFATCA, που ούτε καν λαμβάνονται υπόψιν καθώς αντιβαίνουν στις προθέσεις της Διοίκησης.

Μάλιστα η Διοίκηση προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις αφαιρεί από το ωράριο εργασίας το υποχρεωτικό, από τους διεθνείς κανονισμούς διάλειμμα, το οποίο εφαρμόζεται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες και μάλιστα σε μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από ότι στην Ελλάδα. Η ύπαρξη διαλείμματος είναι ζήτημα ασφάλειας.

Προκαλούμε τη Διοίκηση να κάνει δημόσια την «αυτονόητη σύγκριση» της Υ.Π.Α. με τους «πλέον σύγχρονους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον κόσμο» και σε ζητήματα όπως τον διαθέσιμο εξοπλισμό, το επίπεδο στελέχωσης καθώς και τις συνθήκες εργασίας.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα είχε να γίνει η «αυτονόητη σύγκριση» με παρόχους χωρών όπως η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Αίγυπτος.

Προκειμένου να μπορέσει όλη η Ελλάδα να κάνει την «αυτονόητη σύγκριση», θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα χρησιμοποιεί ραντάρ τα οποία η Αίγυπτος έχει ήδη αποσύρει από την επιχειρησιακή λειτουργία, ώστε να γίνουν κατανοητές οι συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι Ε.Ε.Κ. στη χώρα μας.

Μιας και αναφερθήκαμε σε συνθήκες εργασίας, επιφυλασσόμαστε σε επόμενο Δελτίο Τύπου να επισυνάψουμε φωτογραφίες που καταδεικνύουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας, χώρων και υγιεινής στις περισσότερες μονάδες ελέγχου και ανυπομονούμε να διαψεύσει η Υ.Π.Α. και τις εικόνες.

Τέλος, θα πρέπει η Διοίκηση να απαντήσει στο ερώτημα γιατί εφόσον προάγει την ασφάλεια και ενώ παραδέχεται ότι σήμερα δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό και σύγχρονα συστήματα, συνέστησε ομάδα εργασίας τον περασμένο Οκτώβριο για την αλλαγή της ονομαστικής χωρητικότητας του Ελ. Βενιζέλος, θέλοντας να παρακάμψει τα αποτελέσματα μελέτης, για την οποία η Υ.Π.Α. πλήρωσε 150.000€ και παρέλαβε τον περασμένο Μάρτιο.

Τι άλλαξε προς το καλύτερο τους τελευταίους μήνες για να αυξηθεί η ονομαστική χωρητικότητα;

Είναι τουλάχιστον φαιδροί οι ισχυρισμοί περί φερόμενου πειθαρχικού παραπτώματος μέλους της Ένωσης μας το οποίο διώκεται στην ουσία γιατί αντιστάθηκε στην παραπάνω απόπειρα αύξησης της ονομαστικής χωρητικότητας του Ελ. Βενιζέλος.

Η ΕΕΕΚΕ ούτε εκβιάζεται, ούτε τρομοκρατείται.

Η ΕΕΕΚΕ δεν έχει σκοπό να μπει στη διαδικασία της συνέχισης ενός άσκοπου «χαρτοπόλεμου» με τη Διοίκηση, παρά μόνο να θέσει τα γεγονότα στη σωστή τους διάσταση, ώστε να βρεθεί επιτέλους λύση προς όφελος της ασφάλειας των πτήσεων και του επιβατικού κοινού.

Το διακύβευμα σήμερα είναι να μην υπάρξουν άσκοπες καθυστερήσεις στην προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων στελέχωσης και εξοπλισμού, που έχει ξεκινήσει και με τη στήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Δεν υπάρχει χώρος για εφησυχασμό.

Έως την επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων πρέπει να τεθούν οι σωστοί όροι επιχειρησιακής λειτουργίας, ώστε με δεδομένες τις ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό, να διατηρηθεί στον μέγιστο βαθμό η ασφάλεια των πτήσεων.

Τα παραπάνω τέθηκαν από την ΕΕΕΚΕ στη σημερινή συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία των Διοικήσεων Υ.Π.Α. και Α.Π.Α., με σκοπό να εφαρμοστούν οι κατάλληλες λύσεις. Η ηγεσία του Υπουργείου έδειξε ενδιαφέρον για τα όσα αναφέρθηκαν και δήλωσε ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια που ξεκίνησε για την επίλυση των προβλημάτων το συντομότερο δυνατό.

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με το Υπουργείο και την Υ.Π.Α. και να συνεισφέρουν με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες στο μέγιστο δυνατό επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα υψηλά τα στάνταρ ασφάλειας. Ζητάμε από την Υ.Π.Α. και το επίσημο Κράτος να κάνουν το ίδιο.

-- --