Για περισσότερο από δυο ώρες ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία χθες το βράδυ να συνομιλήσει με τους Έλληνες επιχειρηματίες και φορείς που απαρτίζουν την ελληνική αποστολή στο Πεκίνο και να διαπιστώσει και ο ίδιος τις προοπτικές που υπάρχουν για συνεργασίες με αντίστοιχες Κινεζικές εταιρίες.
Με πρωτοβουλία της Enteprise Greece έχουν προγραμματιστεί μια σειρά από συναντήσεις τις επόμενες ημέρες για σύναψη συμφωνιών μεταξύ των δυο πλευρών.
Στην ελληνική αποστολή πιστεύουν πως μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας με την COSCO οι Κινέζοι έχουν βάλει «πλώρη» για μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις στο πλαίσιο μια στρατηγικής συνεργασίας που ξεκίνησε το 2006, αλλά ήρθε η ώρα να αποδώσει πραγματικούς «καρπούς».
Είναι σαφές πως το ενδιαφέρον που υπάρχει γύρω από το Θριάσιο πεδίο και τα logistics είναι μεγάλο, ενώ συζήτηση γίνεται στο Πεκίνο τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για τον εκσυχρονισμό των σιδηροδρομικών δικτύων και την ενεργοποίηση ενός παλιού project για σύνδεση του Πειραιά με την Βουδαπέστη και την Κεντρική Ευρώπη
Μάλιστα για την περίπτωση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις πολλές διαπραγματεύσεις που γίνονται με μια σειρά από χώρες κορυφαία κυβερνητική πηγή τόνιζε πως «όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα, σημασία έχει ότι υπάρχει ενδιαφέρον».
Ένας άλλος τομέας που ενδιαφέρει την ελληνική πλευρά είναι ο ναυτιλιακός εξοπλισμός, ενώ και στον τομέα της αγροτοδιατροφής υπάρχει μεγάλη κινητικότητα από εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο κρασί και στο λάδι.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημερινή πρωινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στην HUAWEI, έναν τεχνολογικό κολοσσό που καλύπτει το 80% του διαδικτυακού εμπορίου της Κίνας και ο κύκλος εργασιών της ανέρχεται σε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ.
Κυβερνητικοί κύκλοι επεσήμαναν πως η επιχειρηματική προσέγγιση μιας τέτοιας εταιρίας είναι πολύ σημαντική για τον τομέα των καινοτόμων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων start up.
Στην ίδια λογική είναι και η ενίσχυση των τουριστικών σχέσεων με την Τουρκία, καθώς ακόμα και η προσέγγιση του 1% των 100 εκατομμυρίων Κινέζων τουριστών το χρόνο σημαίνει 1 εκατομμύριο επιπλέον επισκέπτες στη χώρα μας.
Μέσα σε αυτό το κλίμα η ελληνική αποστολή στο Πεκίνο έχει αφήσει πίσω της την «παρεξήγηση» με την COSCO με κορυφαία κυβερνητική πηγή να διευκρινίζει πως «η μετάφραση της σύμβασης από τα Αγγλικά στα Ελληνικά περιείχε ορολογίες που στο ελληνικό δίκαιο δεν είναι συμβατές και έγινε μια προσπάθεια από τους νομικούς σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ να μην προκύψει κανένα συνταγματικό θέμα».
Η ίδια πηγή υποστήριζε πως καταγράφηκε μια υπερβολική αντίδραση από το ελληνικό τμήμα της COSCO και αμέσως υπήρξε επικοινωνία του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Κινέζο πρέσβη.
«Νομίζω ότι έγινε προσπάθεια σε ένα γεγονός δευτερευούσης σημασίας να δοθεί μια πολιτική υπεραξία» τόνιζε η συγκεκριμένη πηγή παρέχοντας πλήρη κάλυψη στον Θεόδωρο Δρίτσα τονίζοντας πως δεν υπάρχει καμία ευθύνη του υπουργού Ναυτιλίας.