Πώς είναι και πώς θα γίνουν οι είσοδοι σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο

Μεγάλο πρόγραμμα ανάπλασης για ασφάλεια και καλαισθησία, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
|
Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Huffpost GR

Είναι αλήθεια ότι η πρώτη εντύπωση που σου δημιουργείται όταν πηγαίνεις σε μια πόλη, είναι τι πρωτο-αντικρύζεις. Και, δυστυχώς, οι είσοδοι των περισσότερων πόλεων της Ελλάδας, μικρών και μεγάλων, είναι σε απαράδεκτη κατάσταση, χωρίς φωτισμό και πεζοδρόμια, με σκουπίδια και εγκατάλειψη παντού.

Αυτή η εικόνα πρέπει να αλλάξει και έχουν μεγάλη ευθύνη τόσο οι τοπική όσο και η περιφερειακή διοίκηση, η οποία έχει και τα χρήματα να το κάνει.

Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, ελήφθη η απόφαση, οι είσοδοι – έξοδοι της Πάτρας, του Πύργου και του Αγρινίου, που κυριολεκτικά έχουν άθλια εικόνα, να αλλάξουν με γνώμονα πρώτα την ασφάλεια και έπειτα την καλαισθησία.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 8 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η υλοποίησή του κατέστη δυνατή μετά από σημαντική επιτάχυνση των απαιτούμενων διαδικασιών το τελευταίο εξάμηνο, ενώ υπήρξαν και πολύ σημαντικές βελτιώσεις ως προς το φυσικό αντικείμενο.

Τι περιλαμβάνει το έργο

• Πάτρα: Α. Την εθνική οδό Πατρών - Κορίνθου από το ύψος της οδού Πανεπιστημίου μέχρι το ύψος της γέφυρας του Χαράδρου, μήκους 3 χλμ περίπου, Β. Την εθνική οδό Πατρών - Πύργου στο ύψος των Ιτεών και για μήκος 500 περίπου μέτρων και Γ. Το σύνολο της οδού Κανελλοπούλου.

• Πύργος: Α. Την εθνική οδό Πατρών - Πύργου από τον κόμβο Νοσοκομείου και για μήκος περίπου 2 χλμ και Β. Την εθνική οδό Πύργου - Κυπαρισσίας από την πλατεία Μεταξά έως την οδό Αριστοτέλους, μήκους περίπου 800 m.

• Αγρίνιο: Α. Τη εθνική οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων από τον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου και για μήκος περίπου 1 χλμ προς Ιωάννινα, Β. Την εθνική οδό Αντιρρίου - Ιωαννίνων από τον κυκλικό κόμβο και για μήκος περίπου 1 χλμ προς Αντίρριο και Γ. Την εθνική οδό Αγρινίου - Καρπενησίου από τον Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας και για μήκος περίπου 800 m προς Καρπενήσι.

Οι εργασίες που σε γενικές γραμμές θα εκτελεστούν είναι οι ακόλουθες:

Πάτρα

* Επί της Πατρών – Κορίνθου, ανακατασκευή των πεζοδρομίων και της κεντρικής νησίδας στην υφιστάμενη διατομή καθώς και του οδοστρώματος. Παράλληλα, προβλέπεται η φύτευση δέντρων στο πεζοδρόμιο και ποώδους βλάστησης στην κεντρική νησίδα. Ακόμα, κατά μήκος του δρόμου θα γίνει επισκευή των φωτεινών σηματοδοτών καθώς και του ηλεκτροφωτισμού.

Open Image Modal
.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

* Επί της Πατρών – Πύργου, αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος εισροής υδάτων σε ειδικές καιρικές συνθήκες και αποκατάσταση οδοστρώματος.

* Επί της οδού Κανελλοπούλου: Μερική αποκατάσταση πεζοδρομίων και οδοστρώματος.

Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Πύργος

* Επί της Πατρών – Πύργου, ανακατασκευή υφιστάμενων πεζοδρομίων σε τμήμα της οδού καθώς και τμηματική ανακατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικού τάπητα. Κατά μήκος του δρόμου θα γίνει επισκευή ή αντικατάσταση (όπου απαιτείται) των φωτεινών σηματοδοτών καθώς και του ηλεκτροφωτισμού.

Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

* Επί της Πύργου – Κυπαρισσίας, ανακατασκευή υφιστάμενων πεζοδρομίων, τμηματική ανακατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικού τάπητα καθώς και συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού.

 

Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αγρίνιο

* Επί της Αντιρρίου – Ιωαννίνων, ανακατασκευή πεζοδρομίων σε τμήμα της οδού καθώς και τμηματική ανακατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτικού τάπητα. Παράλληλα, θα γίνουν παρεμβάσεις επισκευής ή αντικατάστασης (όπου απαιτείται) των φωτεινών σηματοδοτών καθώς και του ηλεκτροφωτισμού. Ειδικά έμπροσθεν του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ θα γίνει κατασκευή του κόμβου εισόδου-εξόδου στο σταθμό όπως αυτός στην σχετική άδεια.

Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

* Επί της Αγρινίου – Καρπενησίου, τοπική επέμβαση αποκατάστασης παροχέτευσης ομβρίων.

Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Open Image Modal
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

«Παραλάβαμε ένα έργο που χρονολογείται από το 2017, αλλά που επί της ουσίας ξεκίνησε να τρέχει με μεγάλη ταχύτητα μόλις από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ η οριστικοποίηση της μελέτης εφαρμογής έγινε τον Δεκέμβριο. Τους τελευταίους έξι μήνες λοιπόν, όχι μόνο επισπεύσαμε όλες τις διαδικασίες, αλλά επί της ουσίας, αλλάξαμε και την ίδια την μορφή του, προχωρώντας σε πολύ σημαντικές βελτιώσεις. Γιατί δεν μας αρέσουν οι… μισές δουλειές. Αλλά και γιατί η Περιφέρεια πρέπει να υπακούει στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να σχεδιάζει έργα μακράς πνοής και όχι μόνο έργα απλής συντήρησης» επισημαίνει ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Νεκτάριος Φαρμάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων, την προσθήκη του κόμβου round about στην είσοδο του Αγρινίου (στο ύψος του υπεραστικού ΚΤΕΛ), την απόφαση αντικατάστασης συνολικά του φωτισμού με λαμπτήρες τύπου led, την χιλιομετρική επέκταση του έργου μέχρι το ύψος της γέφυρας του Χαράδρου στην Πάτρα και μέχρι το ύψος Ερμίτσας στο Αγρίνιο, τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, κ.ά.