Πώς το LinkedIn μπορεί να βοηθήσει τα στελέχη επιχειρήσεων να πάρουν πιο σωστές αποφάσεις

Το LinkedIn έχει μεγαλώσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε δεν πρέπει πλέον να περνάει απαρατήρητο από κανέναν...
Open Image Modal
hocus-focus via Getty Images

Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι το LinkedIn έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο της προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Άρα, πιστεύουν ότι η πλατφόρμα απευθύνεται στους ανθρώπους που αναζητούν εργασία και αντίστοιχα στις εταιρείες που την προσφέρουν.

Και όντως, το 2003 όταν λανσαρίστηκε το LinkedIn, οι λειτουργίες της πλατφόρμας επέτρεπαν την αποκλειστική εξυπηρέτηση του παραπάνω σκοπού. Όμως με τον καιρό, η πλατφόρμα αναπτύχθηκε, διεύρυνε τα ψηφιακά της προϊόντα, και πλέον δημιουργεί πολυδιάστατη αξία σε πολλαπλά ενδιαφερόμενα μέρη.

Η πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες είναι μια διάσταση της αξίας που προσφέρει το LinkedIn στους χρήστες του.

Καθημερινά, τα στελέχη καλούνται να πάρουν σοβαρές αποφάσεις. Η αποτελεσματική λήψη αυτών των αποφάσεων εξαρτάται από την πληροφορία που έχουν στη διάθεσή τους. Συνεπώς, όσο πληρέστερη και ορθότερη είναι η πληροφορία που διαθέτουν, τόσο πιο ορθή είναι η απόφαση που θα λάβουν στο τέλος της ημέρας.

Και το LinkedIn έχοντας στη βάση του 660+ εκατομμύρια χρήστες, αποτελεί μοναδική πηγή πληροφόρησης, για όσους ξέρουν να το χρησιμοποιούν!

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα είδη πληροφορίας που μπορούν να αντλήσουν τα στελέχη επιχειρήσεων από την πλατφόρμα του LinkedIn, με στόχο την λήψη πιο ορθολογικών επιχειρησιακών αποφάσεων.

Οι Θέσεις Εργασίες στο LinkedIn

Κάθε μήνα στις ΗΠΑ δημοσιεύονται πάνω από 3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στο LinkedIn. Αυτή τη στιγμή – 06/11/2019 – οι διαθέσιμες θέσεις εργασία στο LinkedIn, μόνο στην Ελλάδα είναι 6,479!

Και λαμβάνοντας υπόψη ότι 2 νέοι χρήστες έρχονται στην πλατφόρμα κάθε δευτερόλεπτο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι περισσότεροι χρήστες όλο και πιο σπάνια επισκέπτονται γνωστά job boards, μπορούμε να συμπεράνουμε με ασφάλεια ότι οι αριθμοί των αγγελιών μόνο θα αυξάνονται. Γιατί; Διότι οι εταιρείες έχουν ισχυρό κίνητρο να δημοσιεύουν τις αγγελίες τους σε ψηφιακά μέρη στα οποία υπάρχουν πολλοί μοναδικοί (που δεν χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες) υποψήφιοι.

«Και τι μας νοιάζει;» μπορεί να πει κανείς… Ε λοιπόν αυτό πρέπει να μας νοιάζει, και μάλιστα πολύ!

Οι ανοιχτές θέσεις εργασίας που έχει η κάθε εταιρεία αποτελούν μια σοβαρή ένδειξη της στρατηγικής της.

Σε τι ρόλους επενδύει η εταιρεία; Σε ποια τμήματα και αντικείμενα δίνει έμφαση; Ποια είναι τα προϊόντα και τμήματα που προσπαθεί να ενισχύσει φέρνοντας «νέο αίμα» στον οργανισμό;

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες συνθέτουν μια μοναδική εικόνα για τα σχέδια μιας εταιρείες για το μέλλον και στα χέρια ενός ικανού αναλυτή αποτελέσουν ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Έχοντας τέτοιου είδους στοιχεία για τον ανταγωνισμό ή και για έναν ολόκληρο κλάδο, μια εταιρεία είναι σε θέση να μειώσει το ρίσκο, γνωρίζοντας που πάει ο ανταγωνισμός και λαμβάνοντας τις αντίστοιχες αποφάσεις, αλλά και να διαφοροποιηθεί, επενδύοντας προς κατεύθυνση διαφορετική από αυτήν του ανταγωνιστή της.

Πως αποκτώ την πληροφορία; Πάρα πολύ εύκολα! Απλά, ακολούθησε το παρακάτω path ενεργειών ή δες το video.

Jobs  →Search location (η περιοχή που σε ενδιαφέρει) → Company (εταιρεία ή εταιρείες που σε ενδιαφέρουν)

 

 LinkedIn Χρήστες – Εργαζόμενοι Εταιρειών

Οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας είναι η δεύτερη κατηγορία πληροφορίας, την οποία τα στελέχη μπορούν να χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους. Με μια απλή αναζήτηση στο LinkedIn, ένα στέλεχος μπορεί να δει όλα τα άτομα που εργάζονται σε μια εταιρεία και διατηρούν προφίλ στην πλατφόρμα.

Τι είδος άτομα προσλαμβάνει η εταιρεία το τελευταίο διάστημα;

Τι είδους ικανότητες διαθέτουν αυτά τα άτομα;

Ποια πανεπιστήμια έχουν τελειώσει τα άτομα αυτά;

Έχουν συνήθως προϋπηρεσία, από συγκεκριμένη εταιρεία ή κλάδο; Αν δραστηριοποιήστε στο κλάδο από τον οποίο μια εταιρεία τυχαίνει να προσλαμβάνει συχνά, μήπως πρέπει να έχετε το νου σας;

Γενικότερα, υπάρχει κάποιος κοινός παρονομαστής στα προφίλ των εργαζομένων;

Συνολικά, τα προφίλ των εργαζομένων μιας εταιρείας ή ενός κλάδου, αποτελεί εξαιρετική ένδειξη για τις ικανότητες που εκτιμάει η αντίστοιχη εταιρεία ή κλάδος. Δείχνει επίσης, τις ροές των εργαζομένων, αποκαλύπτοντας τις συνάφειες των που υπάρχουν μεταξύ κλάδων και εταιρειών.

Γνωρίζοντας τα παραπάνω, ένα στέλεχος μπορεί να καταλάβει πως λειτουργεί μια εταιρία όσον αφορά τους ανθρώπους της και ποιες επιχειρησιακές δεξιότητες προσπαθεί να αναπτύξει ένας οργανισμός, μέσω των ικανοτήτων των εργαζομένων της.

Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία, αρχίσει ξαφνικά να προσλαμβάνει πωλητές, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι στο χώρο της τεχνολογίας, καταλαβαίνουμε ότι στοχεύει να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς στην συγκεκριμένη κατηγορία των προϊόντων της ή να διεισδύσει σε μια νέα αγορά. 

Το Περιεχόμενο του LinkedIn

Το τελευταίο διάστημα το LinkedIn έχει επενδύσει σημαντικά στο κομμάτι του content του, τόσο σε επίπεδο του newsfeed – ό,τι παρουσιάζεται στην κεντρική σελίδα του χρήστη – όσο και στο επίπεδο του content που παράγεται από την ομάδα των συντακτών της πλατφόρμας, η οποία αναδεικνύει τα πιο hot business νέα παγκοσμίως!

Πέρα όμως από τις προσπάθειες της ίδιας της πλατφόρμας, οι χρήστες του LinkedIn, φαίνεται να ωριμάζουν και να μαθαίνουν να μοιράζονται πληροφορίες που δημιουργούν αξία στις επαφές του. Από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στο τελευταίο λανσάρισμα ενός προϊόντος, μέχρι τις βέλτιστες πρακτικές που εφάρμοσαν. Όλα αυτά πλέον κυκλοφορούν ελεύθερα στο LinkedIn. Ελεύθερα να τα αξιοποιήσουν επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων.

Επίσης, οι εταιρείες που διατηρούν λογαριασμό στο LinkedIn, αυξάνονται συνεχώς. Οι αναρτήσεις τους μιλούν για τις πιο πρόσφατες ενέργειές τους, οι οποίες σίγουρα απασχολούν τον ανταγωνισμό τους.

Οι παραπάνω πληροφορίες, είναι άκρως σημαντικές για στελέχη! Η κάθε είδηση και ανάρτηση, από την πιο μικρή ως και την πιο μεγάλη, μπορεί να φανεί χρήσιμη. Από το να ανοίξει κανείς μια κουβέντα με κάποιον που γνώρισε σε ένα event:

«Α, είδα το post σας στο LinkedIn αναφορικά με το…»

μέχρι να προχωρήσει σε πιο σοβαρές διεργασίες που σχετίζονται με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της δικής του εταιρείας.

Συνολικά, το περιεχόμενο του LinkedIn, είτε αυτό προέρχεται από την ίδια την πλατφόρμα είτε από τους χρήστες της, έχει αναβαθμιστεί και είναι σε θέση να δημιουργήσει αξία γρήγορα και αποτελεσματικά – με ένα απλό scroll down – στην καθημερινότητα ενός στελέχους. 

Το LinkedIn έχει μεγαλώσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε δεν πρέπει πλέον να περνάει απαρατήρητο από κανέναν, πόσο μάλλον από στελέχη επιχειρήσεων. Η συνύπαρξη εταιρειών που χτίζουν την εικόνα τους, προωθούν τα προϊόντα τους και προσελκύουν υποψηφίους εργαζομένων που διατηρούν ενημερωμένο προφίλ και ιστορικό απασχόλησής τους∙ και ατόμων που αναζητούν εργασία, σε συνδυασμό με τις λειτουργίες της πλατφόρμας, δημιουργεί μια μοναδική πληροφορία για πληροφόρηση. Μια πληροφόρηση που είναι διαθέσιμη δωρεάν για όλους και με αξία, αφού φέρνει μοναδικά στοιχεία στο τραπέζι των αποφάσεων. Σας καλώ λοιπόν να την εξερευνήσετε, να την αξιοποιήσετε και να δημιουργήσετε αξία στους οργανισμούς που εργάζεστε!