Πρίγκιπας Κάρολος: Ποτέ δεν πετάω ένα παλιό παπούτσι που μπορεί να επιδιορθωθεί

Ο 71χρονος πρωτότοκος γιος της Ελισάβετ ενθαρρύνει την βιώσιμη παραγωγή μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος.
Open Image Modal
Instagram/britishvogue
Ο πρίγκιπας Κάρολος φωτογραφίζεται για την βρετανική Vogue

Εχει τη φήμη ότι επιδιορθώνει κι επισκευάζει τα δερμάτινα παπούτσια του (που αγοράζει) κατά παραγγελία κι ότι επιδιορθώνει πρόχειρα παλιά κοστούμια του που είναι χειροποίητα από τους φημισμένους ράφτες του Σάβιλ Ρόου στο Λονδίνο.

«Είμαι τυχερός γιατί μπορώ να βρω θαυμάσιους ανθρώπους που είναι λαμπροί κατασκευαστές των πραγμάτων τα οποία εκτιμώ και γι ’αυτό προσπαθώ να τους κρατήσω (σε συνεργασία μαζί μου) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», λέει ο πρίγκιπας Κάρολος - γιατί περί αυτού ο λόγος - σε συνέντευξή του στην βρετανική Vοgue και στον αρχισυντάκτη της, Εντουαρντ Ενίνφουλ. Πρόκειται για τον ίδιο ο οποίος συνεργάστηκε στενά με την Μέγκαν Μαρκλ για το τεύχος της Βρετανικής Vogue το καλοκαίρι του 2019.

«Τυχαίνει να είμαι ένας από αυτούς τους ανθρώπους που θα έπαιρναν παπούτσια - ή οποιοδήποτε είδος ρουχισμού - και θα τα επισκεύαζαν αντί να το πετάξουν. Και γι ’αυτό νομίζω, από οικονομική άποψη, υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για τους ανθρώπους να ιδρύσουν μικρές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την επισκευή, την συντήρηση και την επαναχρησιμοποίηση », λέει ο 71χρονος πρωτότοκος γιος της Ελισάβετ στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού, το οποίο κυκλοφορεί την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου. 

«Στα παιδικά μου χρόνια, συνηθίζαμε να πηγαίνουμε τα παπούτσια μας στον τσαγκάρη στη Σκωτία και να τον παρακολουθούμε γοητευμένοι καθώς έσκιζε τα πέλματα και έπειτα έβαζε νέα», λέει. Και είναι το Ιδρυμα που φέρει το όνομά του, το οποίο ιδρυσε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπό τον τίτλο The Modern Artisan Project - οι μαθητές του οποίου πρόκειται να ξεκινήσουν μια, βιώσιμη στον πυρήνα της, συλλογή μόδας.

Κι ο ίδιος, ο οποίος υπήρξε ευαισθητοποιημένος σε ζητήματα περιβάλλοντος για αρκετές δεκαετίες σε όλη τη δημόσια ζωή του, αναφέρει ότι οι καταναλωτές μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης απορριπτικής κουλτούρας της γρήγορης μόδας και της ένδυσης.

«Ο καταναλωτής έχει τεράστια δύναμη να αποφασίσει από πού να αγοράσει και οι καλύτερες εταιρείες θα ηγηθούν, ελπίζουμε, στο να αποδείξουν ότι, αν ακολουθήσουμε τις σωστές αρχές λειτουργίας, θα αφαιρέσουμε, μεταξύ άλλων, την ρύπανση από τις αλυσίδες εφοδιασμού», καταλήγει. 

ΠΗΓΗ: vogue.co.uk , people.com