Προκηρύχθηκε η νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη - Τοξότες

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας θα συνδέσει και τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας.
Open Image Modal
Two straight and infinite railroad tracks seen from above on a sunny day.
Mario Marco via Getty Images

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία δημοσίευσε τον διαγωνισμό για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 192,5 εκατ. ευρώ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για την 3η Σεπτεμβρίου 2024.

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση είναι βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas), ενώ παράλληλα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών (μέσω του έργου Sea2Sea) αλλά και των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των 3 Θαλασσών «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)» στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα με επέκταση του διαδρόμου προς το Αιγαίο.

Τους τελευταίους μήνες, έγινε μια εντατική προσπάθεια τόσο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ, για την επίλυση ζητημάτων που εκκρεμούσαν, φτάνοντας έτσι στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου της τελευταίας δεκαετίας.

Κλείνει, πλέον, μια εκκρεμότητα αρκετών χρόνων στη περιοχή και μπαίνουν οι βάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

 

 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι: «Την προηγούμενη εβδομάδα εντάχθηκαν άλλα τέσσερα, νέα, μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στο πρόγραμμα CEF II, ενώ έχει ξεκινήσει και το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η εξασφάλιση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα καταδεικνύει ότι η εντατική προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη, τον εκσυγχρονισμό, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου του ελληνικού σιδηρόδρομου αναγνωρίζεται εμπράκτως και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση».