Προκηρύχθηκε ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι - Κακαβιά

Ένα μεγάλο έργο, 70 χλμ., προϋπολογισμού 310 εκατομμύρια ευρώ
|
Open Image Modal
Eurokinissi

Είχε προαναγγελθεί, σχεδιάστηκε και περνά στη φάση υλοποίησης. Ένα κορυφαίο έργο για την Ήπειρο, ένας οδικός άξονας που είχε κριθεί απαραίτητος για τη διασύνδεση και την ανάπτυξη του τόπου.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε τον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά», και η δημοπράτηση του οδικού άξονα γίνεται ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει και ανισόπεδους κόμβους που θα εξυπηρετούν την περιοχή.

Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου, τα Ιωάννινα, με τη γειτονική Αλβανία με ταχύτητα και ασφάλεια.

Με την ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων, θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς, ενώ εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Επίσης, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά θα εξυπηρετήσει και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, αλλά και τον κύριο όγκο της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας - Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού, μετά την Κακαβιά, εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Σημειώνεται επίσης ότι, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ο ίδιος ο  Πρωθυπουργός, δώσαμε μεγάλη μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και την συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια. Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση.

Συνεχίζουμε μεθοδικά, σε όλη την Ελλάδα, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών, τα οποία έχουν να γίνουν 10ετίες. Προσφέρουμε στους πολίτες τα έργα που έχουν ανάγκη και σηματοδοτούν την ανάπτυξη, την επόμενη ημέρα και την επίλυση πολλών προβλημάτων τους», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη, να επισημαίνει ότι: «Τα οφέλη για την οικονομία της περιοχής θα αρχίσουν να φαίνονται ήδη από την περίοδο της κατασκευής καθώς θα ανοίξουν 750 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο στα 4 χρόνια της κατασκευής. Αντίστοιχα, σχεδόν το 50% του κόστους υλοποίησης θα δαπανηθεί για υλικά, εγχώριας παραγωγής είτε εισαγόμενα, δημιουργώντας περίπου 200 έμμεσες θέσεις κατά την κατασκευαστική περίοδο».