Νέα, πολύ σημαντικά έργα για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, έχει δρομολογήσει η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία είναι υπεύθυνη για τις υποδομές.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τρία έργα που είχαν βαλτώσει για πολλά χρόνια, συνολικού προϋπολογισμού 134,5 εκατ. ευρώ.
Το πρώτο αφορά τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Λάρισας – Βόλου, ο οποίος θα έχει ηλεκτροκίνηση. Αύριο, Παρασκευή 20 Νοεμβρίου αποστέλλεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα τεύχη για τη δημοπράτηση ήταν έτοιμα από το καλοκαίρι αλλά για την ολοκλήρωση των απαραίτητων διεργασιών και τη δημοσίευση του διαγωνισμού, εκκρεμούσε η συμφωνία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για την παραχώρηση της έκτασης που απαιτούνταν για το έργο.
Το δεύτερο έργο, σχετίζεται με τη συμβασιοποίηση (περνά από έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο) των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση ενός κομβικού έργου στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ και το τρίτο αφορά την έγκριση των τευχών δημοπράτησης για τo έργο εκσυγχρονισμού στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, προϋπολογισμού 46.500.000 ευρώ. Το έργο που αφορά στη σηματοδότηση της γραμμής αυτής, περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας.
«Η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί πλέον με ταχύ ρυθμό τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό προχωρώντας άμεσα στη δημοπράτηση και συμβασιοποίηση σημαντικών έργων, με διττό σκοπό. Αφενός την ολοκλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και αφετέρου την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και πόρους της Ε.Ε.,» ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.