Προς ανανέωση ο στόλος των σιδηροδρομικών οχημάτων

Η ΓΑΙΑΟΣΕ ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης για την αναβάθμιση του στόλου.
Open Image Modal
Electric train passing, motion blurred at a train station in Greece.
RUBEN RAMOS via Getty Images

Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, της υποδομής, χρειάζεται και ανάλογο τροχαίο υλικό, Κι εκεί είναι που η Ελλάδα υπολείπεται.

Ο στόλος που διαχειρίζεται, η ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελείται από 3.752 οχήματα (κινητήριες μονάδες καθώς και εμπορευματικά και επιβατικά οχήματα). Το μεγαλύτερο μέρος του μισθώνεται και χρησιμοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και την Rail Cargo Logistics Goldair που αποτελεί τον δεύτερο μισθωτή.            

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρομικών ακινήτων και τροχαίου υλικού, σχεδιάζει, λοιπόν, την ανανέωση του σιδηροδρομικού στόλου, ώστε να εξυπηρετεί την νέα εποχή του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο την αξιολόγηση της ανάγκης αναβάθμισης του στόλου οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψιν τις τάσεις στην ελληνική και διεθνή αγορά. Η μελέτη που ήδη υλοποιείται με συναντήσεις με τα ενδιαφέροντα μέρη, αποβλέπει στην εξέταση  εναλλακτικών λύσεων σχετικά με την  ανανέωση του στόλου καθώς και την διερεύνηση παραγωγικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό  που έχουν την δυνατότητα κατασκευής σιδηροδρομικών οχημάτων.       

Επίσης εξετάζονται οι επιπτώσεις της ανανέωσης του σιδηροδρομικού στόλου στην οικονομία, στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας και την  αύξηση της απασχόλησης. Βασικές προτεραιότητες της μελέτης αποτελούν η αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών ασφάλειας, άνεσης, αξιοπιστίας και  διευκόλυνσης των επιβατών, η υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και φυσικά τα στοιχεία κόστους.

Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι το ελληνικό σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό να είναι εφάμιλλο των αντίστοιχων ευρωπαϊκών, καθώς προγραμματίζει να επενδύσει τα επόμενα έτη σημαντικούς πόρους για την αναβάθμιση του. Τα οφέλη από τις επενδύσεις αυτές,  θα είναι σημαντικά για τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες, τη μεταφορά εμπορευμάτων και το περιβάλλον.

«Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, προς όφελος της ανάπτυξης, της αναβάθμισης της εγχώριας τεχνογνωσίας και της βελτίωσης των παρερχομένων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό», ανέφερε ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κωνσταντίνος Κεσεντές, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρεία, Περικλής Νικολάου, σχολίασε ότι «ο εκσυγχρονισμός τροχαίου υλικού, σηματοδοτεί τη νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πιστεύω ότι οι παραγωγικές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας μπορούν να ενισχυθούν καθώς τα οφέλη από την  υλοποίηση του προγράμματος κατασκευής οχημάτων μπορεί να είναι σημαντικά για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον».