Αν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι σιδηροδρομικοί σταθμοί, έχουν στους χώρους τους εγκαταλελειμμένο τροχαίο υλικό. Παλιά βαγόνια, επιβατικά και εμπορικά σκουριάζουν για δεκαετίες, μολύνοντας το περιβάλλον και μειώνοντας αισθητικά τους σταθμούς.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ έλαβε μια ιστορική απόφαση, έστω και πολύ καθυστερημένα. Όντας εταιρεία του Υπερταμείου, το οποίο σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσει αναλυτικά τα πεπραγμένα των εταιρειών του, αποφάσισε την εκποίηση παλαιού και άχρηστου σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (scrap) στις περιοχές της Θεσσαλίας και σημειακά της Θεσσαλονίκης. Μόνο από εκεί πρόκειται να εκποιηθούν 125 παλιά οχήματα τρένων και βάρους 2.218.450 κιλών. Φανταστείτε τι γίνεται σε όλη την Ελλάδα, στους υπόλοιπους σταθμούς.
Πρόκειται για την πρώτη πιλοτική εφαρμογή από τη ΓΑΙΑΟΣΕ για ένα μέρος του χαρακτηρισμένου ως άχρηστου τροχαίου υλικού που έχει ενταχθεί στην απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το Πρόγραμμα Διαχείρισης Στόλου.
Αποτελεί επίσης μέρος της στρατηγικής βιωσιμότητας της ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς το παλαιό και άχρηστο υλικό, θα μπορεί να αξιοποιηθεί σε νέες χρήσεις, στο πλαίσιο μιας αντίληψης κυκλικής οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα θα αποφέρει οικονομικό όφελος στο Δημόσιο.
Η εκποίηση θα γίνει με όρους διαφάνειας και θωράκισης του δημοσίου συμφέροντος, μέσω πλειοδοτικού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά.
«Ξεκινάει η επίλυση ενός χρόνιου ζητήματος, με πολλαπλά οφέλη, περιβαλλοντικά, οικονομικά και λειτουργικά», επεσήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Ιωάννα Δούνια.