Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) έχουν αναμφίβολα αλλάξει τα δεδομένα σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας μας τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Ποτέ άλλοτε ένα μέσο επικοινωνίας δεν ήταν τόσο εύκολο στην χρήση αλλά και διαθέσιμο στην πλειοψηφία του κόσμου να το χρησιμοποιήσει για να επικοινωνήσει, να δικτυωθεί, να εκφραστεί, να παίξει, να εργαστεί, να μοιραστεί εμπειρίες να αγοράσει προϊόντα και γενικά να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του.
Πώς όμως μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει τα ΜΚΔ για να κτίσει ή να ενδυναμώσει το προσωπικό του Branding;
Για να απαντήσουμε το ερώτημα αυτό θα πρέπει πρώτα να σημειώσουμε ότι τα ΜΚΔ έχουν ένα πολυδιάστατο ρόλο και το κάθε ένα από αυτά που υπάρχουν διαθέσιμα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και δυνατότητες.
Το πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε θα πρέπει να είναι πάντα συνυφασμένο με ενα συγκεκριμένο στόχο. Ο στόχος αυτός μπορει να είναι ένας ή και περισσότεροι απο τους πιο κάτω.
1) Να Δικτυωθούμε
2) Να αυξήσουμε την φήμη μας
3) Να ελκύσουμε περισσότερους πελάτες
4) Να προωθήσουμε την επιχείρηση μας
5) Να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες για το μέλλον
6) Να καθιερωθούμε σαν ειδικοί στον τομέα μας
7) Να βρούμε εργασία
Μόλις ξεκαθαρίσουμε ποιος είναι ο στόχος μας το αμέσως επόμενο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε ποιο είναι το κοινό που μας ενδιαφέρει να προσεγγίσουμε ή να τραβήξουμε την προσοχή του. Για παράδειγμα εάν ψάχνουμε εργασία θα χρησιμοποιήσουμε σίγουρα διαφορετική πλατφόρμα και τακτικές από το εάν θέλουμε να καθιερωθούμε σας ειδικοί στον τομέα μας ή να προωθήσουμε την επιχείρηση μας.
Αναγνωρίζοντας τα πρώτα δύο στάδια είμαστε σε θέση να επιλέξουμε ποια είναι τα καλύτερα ΜΚΔ να επικεντρώσουμε τις δυνάμεις, τον χρόνο και τις δεξιότητες μας στο να επιτύχουμε γρηγορότερα τον στόχο μας. Η αποτυχία να κάνουμε τα πιο πάνω είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τον οποίο κάποιος θα παρατήσει την κάθε προσπάθεια που κάνει, αφού χάνει αρκετό χρόνο και βλέπει λίγα έως καθόλου αποτελέσματα.
Επίσης σημαντικό πριν ξεκινήσουμε την προσπάθεια μας είναι να είμαστε σε θέση να μάθουμε όσο περισσότερο καλύτερα να χρησιμοποιούμε τις πλατφόρμες ΜΚΔ που έχουμε εντοπίσει ότι είναι οι καταλληλότερες για εμάς. Το Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest, Whatsup που είναι μερικές απο τις σημαντικότερες πλατφόρμες έχουν και ομοιότητες αλλά και διαφορές μεταξύ τους. Το μόνο σίγουρο είναι οτι για μέγιστα αποτελέσματα είναι καλύτερα να προτιμάτε περισσότερο να τα δουλεύεται εσείς προσωπικά παρά να χρησιμοποιήσετε κάποια υπηρεσία αυτοματοποίησης ανάρτησης περιεχομένου.
Ως γενικός κανόνας είναι ότι τα πλείστα απο αυτά σας προτρέπουν με διάφορους τρόπους και πληροφορίες που σας παρέχουν να τα χρησιμοποιείται με σωστό τρόπο και να έχετε ενημέρωση ανα πάσα στιγμή ποιος βλέπει το προφίλ σας, τις αναρτήσεις σας και πως μπορείτε να συνδεθείτε και να επικοινωνήσετε μαζί τους αποτελεσματικά.
Για να κτίσουμε τώρα ή να ενδυναμώσουμε το προσωπικό μας Branding στα ΜΚΔ υπάρχουν κάποιες βέλτιστες πρακτικές και τακτικές που σίγουρα θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τον όποιο στόχο ή στόχους έχετε. Παρακάτω σας παραθέτω τα σημαντικότερα.
Μια εικόνα χίλιες λέξεις – Η εικόνα που συνοδεύει το προφίλ σας θα πρέπει να είναι προσεγμένη και να αντιπροσωπεύει εσάς και το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε.
Αναρτήστε περιεχόμενο αξίας – Για να αναδείξετε την εργασία ή την ειδικότητα σας φροντίστε το περιεχόμενο που αναρτάται να είναι σχετικό με το θέμα σας ή γραμμένο απο εσάς εν έχετε την ευχέρεια, και να δίνει χρήσιμες πληροφορίες σε αυτούς που θα το διαβάσουν.
Αποφύγετε άσκοπες συζητήσεις – Το μεγαλύτερο πλήγμα στην εικόνα σας συνήθως το κάνουν άσκοπες συζητήσεις για πολιτικά και αθλητικά θέματα. Αποφύγετε λοιπόν άσκοπες συζητήσεις που μπορεί να σας βλάψουν χωρίς καν να το αντιληφθείτε.
Να είστε ευγενικοί – Οι καλοί τρόποι στα ΜΚΔ δείχνουν τον χαρακτήρα μας και δημιουργούν άριστες εντυπώσεις σε όλους όσους έρχονται σε επαφή μαζί μας ή κοιτάνε το προφίλ μας. Οι ύβρεις από την άλλη δίνουν άσχημη εικόνα για εμάς.
Δικτυωθείτε σωστά – Για να τραβήξετε την προσοχή ατόμων στα ΜΚΔ που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στο επαγγελματικό σας μέλλον ο τρόπος προσέγγισης σας είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα στο κτίσιμο μια σχέσης. Αν λοιπόν κάνετε εσείς το πρώτο βήμα για να συνδεθείτε με κάποιον στείλτε του ένα προσωποποιημένο μήνυμα παρά την αυτοματοποιημένη τυπική πρόσκληση που έχουν κάποιες πλατφόρμες.
Συμπληρώστε το προφίλ σας 100% - Είναι πολύ σημαντικό να φροντίζουμε το προφίλ μας στα ΜΚΔ να είναι συμπληρωμένα 100% με όλες τις σωστές πληροφορίες που θα δώσουν στους άλλους την ευκαιρία να μας γνωρίσουν καλύτερα και να τους δημιουργήσουμε το ενδιαφέρον να συνδεθούν μαζί μας. Εξίσου σημαντικό είναι και να αναβαθμίζουμε το προφίλ μας τακτικά με νέες πληροφορίες.
Να είστε αυθεντικοί – Η αυθεντικότητα θα σας φέρει ενα βήμα πιο κοντά στο να συνδεθείτε πραγματικά με όσους σας ακολουθούν γιατί δεν υποκρίνεστε και δεν προσποιείστε ότι είστε κάτι άλλο από αυτό που δείχνετε. Με άλλα λόγια δείξτε απλά την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας και ο νόμος της έλξης θα δουλέψει για σας.
Διαφοροποιηθείτε - Ίσως το δυσκολότερο κομμάτι του προσωπικού Branding είναι να καταφέρετε να ξεχωρίστε από όλους τους άλλους εκεί έξω. Εάν εφαρμόσετε τα πιό πάνω με υπομονή και επιμονή τότε θα έχετε ήδη κάνει ένα τεράστιο βήμα. Η διαφοροποίηση σας θα ολοκληρωθεί μέσα από την συνεχή σας προσπάθεια να βελτιώνεστε, να κάνετε αυτά που λίγοι κάνουν και να παρουσιάζετε μια άλλη ματιά από την συνηθισμένη στο αντικείμενο το οποίο εξειδικεύστε.
Καταληκτικά θα πρέπει να πούμε ότι η διαδικασία να κτίσουμε το προσωπικό μας Branding είναι συνεχής και εξαρτάται από εμάς περισσότερο παρά από κάποιο άλλο παράγοντα. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να δημιουργήσουμε και να ακολουθήσουμε μια στρατηγική έτσι ώστε οι προσπάθειες μας να αποδώσουν στο μέγιστο.