Πρώτα ήταν πολύ βαρύ. Μετά ήταν πολύ μεγάλο. Εν κατακλείδι, οι υψηλού κόστους προσπάθειες της Ισπανίας να εκσυγχρονίσει τον στόλο του Πολεμικκού Ναυτικού με την κατασκευή ενός νέου υποβρυχίου, δεν ήταν και πολύ επιτυχημένες...Και αυτό παρά το γεγονός ότι η σύλληψη για την κατασκευή των συνολικά τεσσάρων υποβρυχίων ξεκίνησε το 1999 και τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια.
Στο τελευταίο επεισόδιο, μιας σειρά αποτυχημένων προσπαθειών, το Ισπανικό Ναυτικό αναγκάζεται να προβεί σε εργασίες στη βάση των υποβρυχίων- που όπως αποδείχθηκε ήταν πολύ μικρή- για να μπορέσει να χωρέσει το νέο S-80 Plus.
Τα προβλήματα, όπως γράφει ο Guardian, ξεκίνησαν το 2013-και όπως αντιλαμβάνεστε κρατάνε περί τα πέντε χρόνια πια- όταν οι αρμόδιοι ανακάλυψαν ότι το υποβρύχιο που «έχτιζαν» ήταν πολύ βαρύ για να επιπλεύσει.
Έτσι απαιτήθηκαν, αρκετές αλλαγές για να γίνει ελαφρύτερο. Κατά τον επανασχεδιασμό αυτό το υποβρύχιο έγινε μεν πιο ελαφρύ αλλά παράλληλα «μεγάλωσε», κατά 10 μέτρα.
Αυτά τα επιπλέον 10μ μήκους όμως προκάλεσαν ένα πρόσθετο πρόβλημα. Όπως διαπιστώθηκε το υποβρύχιο ήταν πλέον πολύ μεγάλο και δεν...χωρούσε στην ναυτική βάση της Καρταχένα της ΝΑ Ισπανίας. Το κόστος των απαιτούμενων έργων στην προκυμαία ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ ενώ η κυβέρνηση, μη έχοντας πλέον άλλη επιλογή, θα εγκρίνει τις προσεχείς ημέρες την αύξηση της συνολικής προβλεπόμενης δαπάνης για την κατασκευή των υποβρυχίων. Εξάλλου είναι πια πολύ αργά για να κάνουν πίσω.
Συνολικά το κόστος κατασκευής για κάθε ένα από τα τέσσερα νέα υποβρύχια S-80 Plus ανέρχεται πλέον στο 1δισεκ ευρώ, ποσό διπλάσιο αυτού που είχε αρχικά υπολογιστεί.
Σαν να μην έφταναν όμως στους Ισπανούς τα προβλήματά τους, ήρθαν και τα...αστεία από τη Μόσχα. Ο αναπληρωτής πρέσβης της Ρωσίας στον ΟΗΕ, Dmitry Polyanskiy, αφού διάβασε για τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, σχολίασε, με ξεκάθαρα σαρκαστικό ύφος: «Μια ενδιαφέρουσα ακολουθία εσφαλμένων υπολογισμών. Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί σε ένα σύγχρονο ναυτικό».
Πηγή: BBC, Guardian