Η τροπολογία της Κυβέρνησης για την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας από μετανάστες που διαβιούν παράνομα στη χώρα, είναι σε λάθος κατεύθυνση. Η επίκληση της πραγματικότητας και του εν λόγω μέτρου για την ταυτοποίηση μεταναστών που διαβούν στη χώρα πάνω από τρία χρόνια χωρίς χαρτιά, αποτελεί κυνική παραδοχή του ελλείμματος πληροφοριών των κρατικών υπηρεσιών για την ταυτότητα και διαβίωση όσων παράνομα εισέρχονται στη χώρα καθώς και ομολογία της αναποτελεσματικότητας της πολιτικής ασύλου, αφού ελάχιστοι επανα-προωθούνται στις χώρες καταγωγής τους.
Σε αντίθεση με τις αντι-μεταναστευτικές πολιτικές που προτάσσονται σήμερα σε ευρωπαϊκές χώρες που αποτέλεσαν πρότυπα πολύ-πολιτισμικότητας, όπως η Σουηδία και η Δανία, η εκτόξευση του AFD στη Γερμανία, η άνοδος της Λεπέν στη Γαλλία, η επικράτηση της Μελόνι στην Ιταλία, η εκλογή Βίλντερς στην Ολλανδία κοκ, η χώρα με την εν λόγω τροπολογία ανοίγει το δρόμο στην περαιτέρω προσέλκυση μεταναστών.
Τα κενά των θέσεων εργασίας που δεν καλύπτονται στον κατασκευαστικό και στον αγροτικό τομέα, στον τουρισμό και στην εστίαση, θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με προγραμματικές συμφωνίες με χώρες που αποτελούν στρατηγικούς γεωπολιτικούς συμμάχους όπως πχ η Ινδία ή φιλικές εθνότητες όπως οι Κούρδοι αλλά και από ορθόδοξες κοινότητες στην Αφρική, στην Μέση Ανατολή, στην Ουκρανία και αλλού.
Όμως πριν απ αυτές τις επιλογές η χώρα θα έπρεπε, στον αντίποδα της επιδοματικής πολιτικής που εδραιώθηκε στα χρόνια των Μνημονίων και της πανδημίας, να ενισχύσει το ποσοστό απασχόλησης των γηγενών που διατηρείται στο χαμηλότερο επίπεδο μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ενώ υπολείπεται ακόμα εκείνου της περιόδου προ οικονομικής κρίσης.
Παράλληλα να επιδιώξει την υλοποίηση ενός σχεδίου αποκέντρωσης των κορεσμών αστικών κέντρων δίνοντας κίνητρα εγκατάστασης νέων ζευγαριών στην εγκαταλειμμένη περιφέρεια, στο πλαίσιο μιας δημογραφικής πολιτικής που θα αντιστρέφει τις σημερινές τάσεις πληθυσμιακής κατάρρευσης.
Τέτοια μέτρα πολιτικής, σε συνδυασμό με την ποιοτική αναβάθμιση της έρευνας και της τεχνικής εκπαίδευσης, θα αποτελούσαν κίνητρα για επενδύσεις με υψηλή προστιθέμενη αξία, ενδογενή εκσυγχρονισμό και αύξηση της παραγωγικότητας σε τομείς της ψηφιακής οικονομίας, της τεχνητής νοημοσύνης, των έξυπνων οπλικών συστημάτων, της νέας αγροτικής οικονομίας.
Σε αντίθεση η πολιτική που ακολουθείται βασιζόμενη στους χαμηλούς μισθούς των παράτυπων μεταναστών διαιωνίζει την μισθολογική καθήλωση που ακολούθησε η χώρα ήδη από την δεκαετία του 90 έως και την περίοδο των Μνημονίων. Μια πολιτική απασχόλησης που διατηρεί το παρασιτικό οικονομικό μοντέλο εδραζόμενη στην ανειδίκευτη εργασία κατά προτεραιότητα στον τουρισμό, στην εστίαση και στις υπηρεσίες εξ ου και η προτεραιότητα της βίζας στους Τούρκους τουρίστες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου στην πρόσφατη επίσκεψη Ερντογαν, η Golden Visa, το Airbnb κοκ.
Δυστυχώς ουδέποτε επιχειρήθηκε μια σοβαρή αποτίμηση των αρνητικών επιπτώσεων της μαζικής εισροής μεταναστών στην ελληνική οικονομία μετά το τέλος του Ψυχρού πολέμου που στην ουσία αντικατέστησαν την γηγενή εργατική τάξη σε βασικούς τομείς, αντίθετα εξαίρονται η πτώση του πληθωρισμού που έδωσε την δυνατότητα εισδοχής της χώρας στην ΟΝΕ.
Αποσιωπάται το έλλειμμα εκσυγχρονισμού στην αγροτική οικονομία, η διάλυση του κατασκευαστικού τομέα, η απαξίωση της δημογραφίας, η εγκατάλειψη της ελληνικής περιφέρειας, η κατάρρευση των συνεταιρισμών, οι επιπτώσεις στο ασφαλιστικό κοκ.
Σήμερα που οι Αλβανοί εγκαταλείπουν την χώρα ή αποτελούν αφεντικά σε τοπικές κοινωνίες επιχειρείται ένας νέος κύκλος του ίδιου μοντέλου που βασίζεται στο χαμηλό μισθολογικό κόστος αυτή την φορά με την εκμετάλλευση ακόμα ποιο εξαθλιωμένων μαζών από την Αφρική και την Ασία που εισήλθαν μαζικά στην χώρα μετά το 2015. Μόνο που οι μάζες αυτές έχουν μουσουλμανική ταυτότητα που δεν ενσωματώνεται εύκολα και δεδομένης της αρνητικής δημογραφίας αργά η γρήγορα θα θέσουν μειονοτικό ζήτημα απειλώντας την εθνική κυριαρχία σε μια χώρα που δεν σταμάτησε ποτέ να απειλείται από το Οθωμανικό ξίφος.