Πτώχευση κήρυξε η Hertz σε ΗΠΑ και Καναδά μετά την πτώση των ενοικιάσεων την περίοδο της πανδημίας

Ο κολοσσός μιλά για βίαιη πτώση των εσόδων εξαιτίας του κορονοϊού και της περιορισμένης τουριστικής κίνησης.
|
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz, η οποία έχει πληγεί σκληρά από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού, ανακοίνωσε χθες, Παρασκευή, το βράδυ την υπαγωγή της στο αμερικανικό καθεστώς χρεοκοπίας, μια διαδικασία που αφορά τις επιχειρήσεις της στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

«Ο αντίκτυπος του Covid-19 στη ζήτηση ταξιδιών ήταν ξαφνικός και δραματικός, επιφέροντας βίαιη πτώση στα έσοδα της εταιρείας και στις μελλοντικές κρατήσεις», αναφέρει ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Η Hertz αναφέρει πως έλαβε «άμεσα μέτρα» δίνοντας προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων καθώς και των πελατών της. Σταμάτησε εξάλλου «όλες τις μη ουσιώδεις δαπάνες».

«Ωστόσο η αβεβαιότητα παραμένει όσον αφορά την επιστροφή των εσόδων και την πλήρη επαναλειτουργία της αγοράς (...) πράγμα που κατέστησε απαραίτητη τη σημερινή ενέργεια», προσθέτει.

Οι κύριες διεθνείς περιφέρειες, στις οποίες επιχειρεί η Hertz, ιδιαίτερα η Ευρώπη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, δεν περιλαμβάνονται σ′ αυτή τη λεγόμενη διαδικασία του κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα.

Στις 21 Απριλίου, η Hertz είχε καταργήσει 10.000 θέσεις εργασίας στη βόρεια Αμερική, δηλαδή το 26,3% του παγκόσμιου δυναμικού της, για να κάνει οικονομίες αντιμέτωπη με τις αβεβαιότητες που δημιουγούνται από την πανδημία του κορονοϊού, η οποία παραλύει την οικονομία.

Η προσφυγή στο άρθρο 11 επιτρέπει σε μια επιχείρηση, που δεν καταφέρνει πλέον να αποπληρώνει το χρέος της, να αναδιαρθρωθεί προστατευμένη από τους πιστωτές.

Με περσινό τζίρο 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα προβλήματα είχαν ξεκινήσει πριν την πανδημία, αφού πέρυσι οι ζημιές ανήλθαν στα 58 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία είχε ήδη ανακοινώσει πως δεν θα αγόραζε καινούργια αυτοκίνητα φέτος και μάλιστα είχε αρχίσει να πουλά πολλά οχήματα ως μεταχειρισμένα. Τώρα το μέλλον της φαντάζει πιο αβέβαιο από ποτέ.  

Η Hertz δραστηριοποιείται στην αγορά από το 1918, όταν ο Walter Jacobs, τότε πρωτοπόρος της ενοικίασης αυτοκινήτων, ίδρυσε μια εταιρεία που επέτρεπε στους πελάτες να οδηγούν προσωρινά ένα από τα δώδεκα μοντέλα Ford Motor Co (F.N), σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας.

Με την αίτηση χρεοκοπίας, στην ουσία, η εταιρεία θα συνεχίσει τη δραστηριότητά της, ενώ παράλληλα θα προσπαθεί να ξεπληρώσει τα χρέη της.

Autohellas: Καμία επίπτωση από την πτώχευση της Hertz

Με αφορμή την αίτηση πτώχευσης της Hertz Global Holdings η ελληνική εισηγμένη εταιρεία, η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, διευκρινίζει σε ανακοίνωσή της ότι δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Σημειώνεται ότι η Hertz Global Holdings ανακοίνωσε ότι, επηρεαζόμενη σημαντικά από τις επιπτώσεις της Πανδημίας και των περιορισμών που αυτή επέφερε στην μετακίνηση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, υπέβαλε την 22/05/2020 αίτηση για την υπαγωγή της σε «πτωχευτική διαδικασία αναδιάρθρωσης σε λειτουργία» του Chapter 11 για την ίδια και τις θυγατρικές της σε Αμερική και Καναδά.

Με βάση τις ανακοινώσεις της Hertz Global, κατά της διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης η λειτουργία της σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό της συνεχίζεται κανονικά για όλα τα brands που έχει στην κατοχή της (Hertz, Thrifty, Dollar και Firefly), χωρίς επιπτώσεις στις κρατήσεις της ή τα προγράμματα προνομίων και πιστότητας των πελατών της.

Η Autohellas εκτιμά ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα.

Υπενθυμίζεται ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις (το κύριο αντικείμενο της Hertz Global) αντανακλούν το 16% του κύκλου εργασιών της Autohellas, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και η εμπορία αυτοκινήτων το υπόλοιπο 84%.

Επίσης τα ίδια κεφάλαια της Autohellas την 31/12/2019 ήταν 294 εκατ. ευρώ με την ευνοϊκότερη (χαμηλότερη) σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη.

(Με πληροφορίες από AΠΕ, HuffPost US)