Πτώση F-16 στην Ψαθούρα: Οι ρουκέτες στο κάθισμα εκτόξευσαν τον πιλότο με 20 G

Εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα και εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται.
Open Image Modal
.
Eurokinissi

Σε εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής, το μεσημέρι της Τετάρτης.

Ο πιλότος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης και να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, πριν αυτό συντριβεί.

Ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Ιωάννης Βαμβακός, μιλώντας στην εκπομπή Newsroom της ΕΡΤ εξήγησε ότι ήταν ελεγχόμενη η εγκατάλειψη, ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμά του.

Κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα και εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται, σημείωσε.

“Βρίσκεσαι στον αέρα, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσει μες στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα.

 

 

Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω” εξήγησε.

Παράλληλα, ο κ. Βαμβακός έκανε γνωστό ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G. “Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου” πρόσθεσε.

Στη φυσική, η επιτάχυνση της βαρύτητας είναι η επιτάχυνση που αποκτάει ένα σώμα όταν βρεθεί μέσα στο βαρυτικό πεδίο της Γης. Συμβολίζεται διεθνώς με το γράμμα G.