Πτώση σε πληρότητα, άνοδο στη μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία της Αθήνας

Αρνητικά τα αποτελέσματα για το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής, Αργοσαρωνικού.
Open Image Modal
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Μπορεί ο τουρισμός στην Αθήνα να παρουσιάζει μεγάλη αύξηση, ωστόσο αυτό δεν συνεπάγεται και αύξηση στις πληρότητες των ξενοδοχείων.

Τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής, Αργοσαρωνικού, είναι ενδεικτικά, καθώς καταγράφουν πτώση 2,2% στην πληρότητα, πτώση 1,4% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και άνοδο 0,9% στη μέση τιμή δωματίου, για το 2010.

Η εξήγηση είναι απλή. Πρώτον, υπάρχει μεγάλη προσφορά δωματίων, καθώς έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια δεκάδες νέα ξενοδοχεία και μάλιστα κυρίως 4 και 5 αστέρων, ενώ γνωρίζουν άνθηση και τα σπίτια που προσφέρονται μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων, μέσω πλατφορμών. Τίποτα άλλο δεν εξηγεί αυτή τη κατάσταση και σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε για το 2020, όπου θα ανοίξουν ακόμα περισσότερα ξενοδοχεία και θα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη προσφορά, τότε αν δεν αυξηθεί κατά πολύ ο τουρισμός και δεν «τιθασευτεί» φορολογικά η βραχυχρόνια μίσθωση, τότε πάλι ανάμεικτα θα είναι τα συναισθήματα για τη χρονιά που διανύουμε.

Πάντως, οι ξενοδόχοι και οι επενδυτές, Έλληνες και ξένοι, διότι πολλοί μπήκαν στο παιχνίδι, δεν πτοούνται και προχωρούν είτε σε αγορές κτιρίων, είτε σε ενοικιάσεις υφιστάμενων ξενοδοχείων, είτε σε μισθώσεις κτιρίων που αλλάζουν χρήση και γίνονται ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 ήταν αρνητική καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το -8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

Open Image Modal
.
HuffPost Greece

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη, σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ό,τι αφορά στο RevPar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12,8% αντίστοιχα).   

Open Image Modal
HuffPost Greece

Η ΕΞΑΑΑ, επισημαίνει ότι «η Αθήνα, ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής «πύλη εισόδου» στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει προσοχής και δικής της στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς της - και ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την ποιότητά της. Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων - όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν.

Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και  ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται  – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας.»