Στην Consumer Electronics Show (CES) που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στο Λας Βέγκας, παρουσιάζονται τα κορυφαία «καλούδια» της τεχνολογίας, υποδεικνύοντας τις τάσεις του έτους. Φέτος, στην «εμπροσθοφυλακή» βρίσκεται η εικονική πραγματικότητα (VR) – ωστόσο, υπάρχουν και οι θαυμαστές εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα, και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ehang 184: Ένα ρομποτικό, αυτόματο αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να πετά αυτόνομα, αλλά έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έναν επιβάτη, λειτουργώντας ως πραγματικό ιπτάμενο, ρομποτικό ταξί.
Οι φίλοι της κινηματογραφικής επιστημονικής φαντασίας πιθανότατα θα θυμούνται τα φουτουριστικά ταξί της «Ολικής Επαναφοράς» και τις θαυμαστές συσκευές των «Jetsons». Το Ehang 184 είναι μια φιλόδοξη μείξη των δύο αυτών φιλοσοφιών, και βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών δημοσιευμάτων του ειδικού Τύπου, καθώς φαντάζει βγαλμένο κατευθείαν από το μέλλον: Η κινεζική εταιρεία Ehang κατασκεύασε ένα ηλεκτροκίνητο quadcopter, το οποίο είναι αρκετά μεγάλο και μπορεί να μεταφέρει έναν επιβάτη για μια πτήση 23 λεπτών (όσο διαρκεί η μπαταρία του).
Το πλήρες όνομά του είναι 184 ΑΑV (Autonomous Aerial Vehicle) και το «184» προκύπτει από το «1 επιβάτης, οκτώ στροφεία, τέσσερις βραχίονες». Ο επιβάτης μπαίνει μέσα, διαλέγει τον προορισμό μέσω μιας οθόνης αφής 12 ιντσών και πατά το κουμπί της απογείωσης. Από εκεί και πέρα, το αεροσκάφος τον μεταφέρει στον προορισμό του, με τα αυτόματα συστήματά του να αναλαμβάνουν τα πάντα, από την πλοήγηση μέχρι την αποφυγή εμποδίων και την επικοινωνία με τους πύργους ελέγχου. Όπως αναφέρει το Gizmag, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, ενώ ο επιβάτης ανά πάσα στιγμή μπορεί να το σταματήσει εν πτήσει, με το σκάφος να αιωρείται. Ακόμη, όπως αναφέρεται στο Wired, η εταιρεία υπογραμμίζει πως, εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, άνθρωποι πιλότοι οι οποίοι βρίσκονται σε ειδικά κέντρα ελέγχου θα αναλαμβάνουν τον έλεγχο (βεβαίως υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια- τα κέντρα αυτά θα πρέπει να κατασκευαστούν).
Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ιπποδύναμη 142 αλόγων, οκτώ έλικες/ στροφεία, ανά δύο σε τέσσερις βραχίονες, που μπορούν να διπλώνονται για να καταλαμβάνει το σκάφος λιγότερο χώρο όταν βρίσκεται στο έδαφος. Το συνολικό του βάρος είναι 200 κιλά και μπορεί να μεταφέρει φορτίο 120 κιλών σε μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ/ ώρα – ενώ υπάρχει και χώρος αποθήκευσης, κλιματισμός και σύνδεση Ίντερνετ 4G.
Το κόστος του εκτιμάται πως θα κινείται μεταξύ 200.000 και 300.000 δολαρίων, και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα είναι σε θέση να αρχίσει τη διάθεσή του αργότερα μέσα στο έτος- ωστόσο στα περισσότερα δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου εκτιμάται ότι μάλλον δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ όπως ακριβώς προορίζεται, καθώς είναι πολύ «νωρίς» ακόμα, ειδικά από πλευράς νομοθεσίας (χαρακτηριστικό είναι το ότι ακόμα υπάρχουν πολλά νομικά κωλύματα όσον αφορά στα αυτόνομα οχήματα, ενώ για τα «κανονικά» drones τώρα διαμορφώνεται το νομικό πλαίσιο, με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Amazon να πιέζουν για την έλευση μιας νέας εποχής όσον αφορά στη χρήση drones).