Ο Εμιλιάνο Σάλα και ο πιλότος του φαίνεται ότι εκτέθηκαν σε επικίνδυνα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα μέσα στο πιλοτήριο του ιδιωτικού αεροσκάφους, λίγο πριν την πτώση του στο στενό της Μάγχης τον περασμένο Ιανουάριο.
Τα ευρήματα της Βρετανικής υπηρεσίας που ερευνά αεροπορικά δυστυχήματα (AAIB), δημοσιοποιήθηκαν οκτώ μήνες μετά το δυστύχημα, το οποίο συνέβη μόλις δύο μέρες μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής του Αργεντίνου επιθετικού από την Νάντη στην Κάρντιφ για 15 εκατ. ευρώ.
Η σορός του Σάλα βρέθηκε στις 6 Φεβρουαρίου και η νεκροτομή έγινε την επομένη, στη Βρετανία. Η σορός του Βρετανού πιλότου, Ντέιβιντ Ιμποτσον, δεν βρέθηκε ποτέ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της AAIB, το ιδιωτικό αεροσκάφος απογειώθηκε στις 19:15 μμ. (GMT) της 21ης Ιανουαρίου και ακολούθησε την προγραμματισμένη πορεία του σε ύψος 5.500 ποδιών μέχρι που βρέθηκε σε απόσταση 13 ναυτικών μιλίων από το νησί Γκέρνζι, γύρω στις 20.02 μμ. Σε εκείνο το σημείο ο πιλότος ζήτησε άδεια από τον Πύργο Ελέγχου για να πετάξει χαμηλότερα, ούτως ώστε να διατηρήσει την ορατότητά του.
Του δόθηκε άδεια να πετάξει στα 5.000 πόδια κι όταν ρωτήθηκε αν ήθελε να πετάξει χαμηλότερα, ο Ιμποτσον απάντησε αρνητικά.
Η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου ήταν στις 20:12, όταν ο πιλότος ζήτησε και έλαβε άδεια να ξαναπετάξει σε χαμηλότερο ύψος.
Τα στοιχεία των ραντάρ έδειξαν ότι το αεροσκάφος έστριψε αριστερά και δεξιά, κατέβηκε γρήγορα και ανέβηκε ταχύτατα λίγα λεπτά πριν την πτώση του, στις 20:16.
Σύμφωνα με την AAIB, στο σημείο εκείνο, την ώρα της πτώσης, υπήρξαν καταιγίδες, μερικές εκ των οποίων αρκετά ισχυρές.
Οι ερευνητές πρόσθεσαν ότι εξετάζεται και η νομιμότητα της άδειας του πιλότου.