Σάλος με τις ψεύτικες κριτικές στο TripAdvisor - Τι απαντά η εταιρεία

«Ύποπτες» πολλές πεντάστερες κριτικές. Τι έδειξε έρευνα οργάνωσης για τα δικαιώματα του καταναλωτή στη Βρετανία.
|
Open Image Modal
Mike Blake / Reuters

Σε δύσκολη θέση βρίσκεται η TripAdvisor μετά την έρευνα της οργάνωσης για τα δικαιώματα του καταναλωτή στη Μεγάλη Βρετανία «Which?», που δείχνει ότι η TripAdvisor αδυνατεί να ελέγξει τις ψευδείς και ύποπτες πεντάστερες κριτικές στα ξενοδοχεία. 

Η οργάνωση ανέλυσε περίπου 250.000 κριτικές των 10 ξενοδοχείων με την υψηλότερη βαθμολογία σε 10 δημοφιλείς προορισμούς, βρίσκοντας πολλές από τις κριτικές τους ψεύτικες και άλλες «ύποπτες». 

Ο Τζέιμς Κάι, από το βρετανικό TripAdvisor, είπε στο BBC ότι το σάιτ είναι «επιθετικό» απέναντι στις ψεύτικες κριτικές. 

«Το κάνουμε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα», είπε.  

Μάλιστα, σε ένα ξενοδοχείο στην Ιορδανία, άμεσα αφαίρεσε 730 πεντάστερες κριτικές.  

Η Ναόμι Λιτς από το «Which?» κατηγόρησε το TripAdvisor για «ανεπάρκεια να σταματήσει τις ψεύτικες κριτικές και να δράσει αποφασιστικά έναντι ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν το σύστημα. 

Η  οργάνωση σύγκρινε το ποσοστό των πρώτων κριτικών με τρία αστέρια, με τη λογική ότι αυτές είναι σπάνια  ψευδείς, έναντι του ποσοστού των πρώτων πεντάστερων κριτικών. 

Η έρευνα έδειξε πολλές περιπτώσεις στις οποίες ο αριθμός των πεντάστερων κριτικών από ταξιδιώτες που έκαναν κριτική για πρώτη φορά ήταν σημαντικά υψηλότερος σε σύγκριση με τον αριθμό όσων είχαν βάλει τρία αστέρια. 

Ωστόσο ο κ. Κάι, ισχυρίστηκε στο BBC ότι το TripAdvisor έχει ήδη δράσει κατά των κριτικών που αμφισβητούνται, ανεξάρτητα από την έρευνα του «Which?». 

Άλλωστε, θύμισε ότι στην Ιταλία, το TripAdvisor ξεκίνησε τις διαδικασίες με αποτέλεσμα άτομο που έκανε ψεύτικες κριτικές να οδηγηθεί στην φυλακή. 

Βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας (η οποία είναι σε ισχύ στη Βρετανία από το 2008) υπάλληλοι ξενοδοχείου που κάνουν θετικές κριτικές στα ξενοδοχεία που εργάζονται, διαπράττουν έγκλημα.