Η SciFΥ (Science For You) είναι η ελληνική μη κερδοσκοπική οργάνωση που φέρνει κορυφαία προϊόντα τεχνολογίας και πληροφορικής στην καθημερινή ζωή όλων όσων τα έχουν ανάγκη δωρεάν. Λύνοντας πραγματικά προβλήματα της ζωής, επεμβαίνει σε θέματα αναπηρίας, e-δημοκρατίας και υποστηρίζει την Κοινωνία των Πολιτών. Για το έργο και την προσπάθεια της έχει βραβευτεί στο πλαίσιο των «Νησίδων Ποιότητας» από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μότο της; «η επιστήμη είναι ο αγώνας λίγων να κατακτήσουν ένα κομμάτι της γνώσης που ανήκει σε όλους. Η δουλειά όσων ασχολούμαστε με την επιστήμη, είναι απλώς να επιστρέψουμε όποιο κομμάτι πέσει στα χέρια μας στον ιδιοκτήτη του: την ανθρωπότητα».
Η SciFY είναι ένα κέντρο καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, έχει σχηματίσει μια ισχυρή κοινότητα με τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα και Πανεπιστήμια της χώρας, με ΜΚΟ και εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα αλλά και από τις μοναδικές στον κόσμο που προσφέρει απλόχερα τεχνολογικά επιτεύγματα που ειδάλλως θα κοστολογούνταν σε εξαιρετικά υψηλές τιμές. Εκείνες όμως οι εφαρμογές και τα τεχνολογικά προϊόντα που πραγματικά με εντυπωσιάζουν είναι οι βοηθητικές τεχνολογίες για τα άτομα με αναπηρία.
Οι άνθρωποι με αναπηρίες αγωνίζονται καθημερινά για να ζήσουν ελεύθερα, ανεξάρτητα και ποιοτικά.
Η SciFY μέσα από την επαφή με άτομα με αναπηρία έχει προβεί στη δημιουργία μιας σειράς τεχνολογιών ειδικά για αυτά, με στόχο να διευκολύνει την καθημερινότητα και την ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο. Τα προϊόντα αυτά διατίθενται εντελώς δωρεάν και αυτό είναι και το πιο σημαντικό δεδομένου ότι οι υποστηρικτικές τεχνολογίες που κυκλοφορούν στην αγορά είναι πολύ ακριβές, άρα δε μπορούν να τις αξιοποιήσουν όλοι. Η εξαιρετική πρωτοτυπία της SciFY στον τομέα αυτό είναι οι εφαρμογές και η σειρά ηλεκτρονικών παιχνιδιών για τα άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης.
Η SciFY έχει υλοποιήσει μια εξαιρετικά καινοτόμα ιδέα με αφορμή κάτι που φαντάζει απλό και όμως ποτέ ως τώρα δεν είχε σκεφτεί να υλοποιήσει και να προσφέρει δωρεάν κανείς. Μια εφαρμογή που δημιουργήθηκε από την ανάγκη των ατόμων με μειωμένη όραση να μπορέσουν να διαβάσουν κείμενα που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδύνατον, όπως ο κατάλογος ενός εστιατορίου, το όνομα σε ένα κουδούνι κ.ά. Το όνομα της; ICSee. Η χρήση της; απλή !
Ο χρήστης ακολουθώντας τις ηχητικές οδηγίες απλά στρέφει την κάμερα του smartphone/tablet του στο σημείο που θέλει να δει καλύτερα, και βλέπει στην οθόνη του μια καθαρότερη για αυτόν εικόνα την οποία μπορεί να φωτογραφήσει και μετά να εφαρμόσει μια σειρά από φίλτρα ώστε να του προβληθεί ένα αποτέλεσμα που είναι πιο εύκολο να διαβάσει. Το έργο χρηματοδοτήθηκε αρχικά από τη SciFY και ενισχύθηκε από τις «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για την Ανάπτυξη και Διάδοση του Ανοιχτού Λογισμικού», ενώ η νέα, ολοκληρωμένη έκδοση της εφαρμογής χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.
Δεν τελειώνουν όμως εδώ, η SciFY έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει τρία ηλεκτρονικά παιχνίδια για τυφλά παιδιά την Τρίλιζα, το Τένις και το Curve.
Τα τρία αυτά παιχνίδια αποτελούν κομμάτι μιας σειράς ηλεκτρονικών παιχνιδιών που ονομάζεται Leap (Listen-LEArn-Play) και έχει σκοπό να διευκολύνει τα τυφλά παιδιά όλων των ηλικιών να εξοικειωθούν με την τεχνολογία, αξιοποιώντας καινοτόμους τρόπους επικοινωνίας με τον υπoλογιστή (binaural sound). Αν σκεφτεί κανείς ότι τα τυφλά παιδιά δεν είχαν ποτέ την δυνατότητα να παίξουν με ένα υπολογιστή -αλλά και γενικότερα έχουν πολύ μειωμένες ευκαιρίες να παίξουν- καταλαβαίνει τη σημασία αυτού του εγχειρήματος Όπως μου είπε ο κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος, Partnership Development and Impact Manager της SciFY «όταν ρωτήσαμε τα τυφλά παιδιά: τι παιχνίδια παίζεις; η απάντησή που μου έδωσαν ήταν τι εννοείς;» και συνεχίζει «οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών όταν έμαθαν για την ύπαρξη του LEAP ήταν πραγματικά συγκλονιστικές καθώς ήταν πρώτη φορά που τους δόθηκε η δυνατότητα να παίξουν. Είμαστε τόσο ευτυχισμένοι που το ζούμε αυτό!».
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς η Τρίλιζα, μαθαίνει στα παιδιά να χρησιμοποιούν τα βασικά πλήκτρα του H/Y αλλά και να κινούνται σε έναν ηχητικό χώρο δύο διαστάσεων. Με το δεύτερο παιχνίδι το Τένις, τα παιδιά αντιλαμβάνονται την κίνηση και την ταχύτητα μέσω του ήχου τριών διαστάσεων και αλληλεπιδρούν μέσα σε αυτόν. Το τελευταίο παιχνίδι το Curve, έχει εκπαιδευτικό-μαθηματικό χαρακτήρα και σκοπό έχει να βοηθήσει στην κατανόηση των γραφικών παραστάσεων των συναρτήσεων. Τα παιδιά «ακούνε» μια γραφική παράσταση αξιοποιώντας μουσικές νότες και προσπαθούν να την αναπαράξουν. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα (EEA Grants). Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Ακόμη ένα θετικό των καινοτομιών της SciFY είναι ότι έχουν ένα παγκόσμιο χαρακτήρα. Ξεκίνησαν από την Ελλάδα, αλλά σχεδιάζονται και υλοποιούνται για να μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η SciFY μοιράζεται ελεύθερα όλη τη σχετική γνώση: οι εφαρμογές που δημιουργεί είναι ανοιχτού κώδικα ώστε να είναι δυνατόν να στηριχθούν επάνω τους νέες τεχνολογίες και προϊόντα.
Η SciFY αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι στην Ελλάδα της κρίσης, η συνεπής προσπάθεια επιτρέπει σε καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες να βρουν τον δρόμο τους και να αποτελέσουν αρωγούς της κοινωνίας.