Σε χρήση 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό

Οι 24 θέσεις βρίσκονται στο ΣΕΑ Αταλάντης Φθιώτιδας και οι 21 στο ΣΕΑ Επισκοπικού Ιωαννίνων.
|
Open Image Modal
.

Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους, έχουν τη δυνατότητα να ξεκουράζονται σε πρωτοποριακές εγκαταστάσεις. Τόσο στον Αυτοκινητόδρομο όσο και στη Νέα Οδό λειτουργούν ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων.

Οσον αφορά στη Νέα Οδό, εγκαινιάστηκαν, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, οι 4 νέοι Ασφαλείς και Προστατευόμενοι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων, οι οποίοι ξεκίνησαν την πιλοτική τους λειτουργία χωρίς κόστος για τους επαγγελματίες οδηγούς.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο αμφίπλευροι ασφαλείς και προστατευόμενοι χώροι, με 24 θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Αταλάντης Φθιώτιδας και επίσης δύο με 21 θέσεις στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Επισκοπικού Ιωαννίνων.

Και οι 4 χώροι (SSTPAs) διαθέτουν πιστοποίηση Silver σύμφωνα με την Μελέτη της Ε.Ε. για τους Ασφαλείς και Προστατευόμενους Χώρους Στάθμευσης Φορτηγών (MOVE/C1/2017-500).

Στα SSTPAs στην Αταλάντη και στο Επισκοπικό oι επαγγελματίες οδηγοί θα μπορούν να ξεκουραστούν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο ανάπαυσης, να απολαύσουν έναν καφέ ή κάποιο σνακ όλο το 24ωρο, όλη την εβδομάδα, να κάνουν ένα ζεστό μπάνιο, αλλά και να κοιμηθούν σε ένα απολύτως φυλασσόμενο περιβάλλον, χωρίς να ανησυχούν για την ασφάλεια των ιδίων ή των εμπορευμάτων που μεταφέρουν.

Οι χώροι είναι περιφραγμένοι, φωτιζόμενοι, διαθέτουν τηλέφωνο επικοινωνίας έκτακτων αναγκών και επιτηρούνται από εκπαιδευμένο προσωπικό όλο το 24ωρο, όλη την εβδομάδα. Η είσοδος είναι ελεγχόμενη με μπάρες, τουρνικέ και αναγνώριση πινακίδας, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα φόρτισης φορτηγών ψυγείων. Μελλοντικά, εξετάζεται η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροφόρτισης και μακροχρόνιας μίσθωσης θέσεων, καθώς και η επέκταση των χώρων με επιπλέον θέσεις στάθμευσης.

Το σύνολο της επένδυσης για τη δημιουργία, τον σχεδιασμό και την κατασκευή των SSTPA ξεπέρασε τα 3,3 εκατ. ευρώ και υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. H συμμετοχή της Νέας Οδού κάλυψε το 22,5% και ανήλθε σε 750.000 ευρώ.  

 

Open Image Modal
.

 

Ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Νέας Οδού και της Οδού Κεντρικής Ελλάδας δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Στη Νέα Οδό έχουμε θέσει στον πυρήνα της  λειτουργίας και της στρατηγικής μας, την υλοποίηση έργων που συμβάλουν στην προώθηση και αναβάθμιση της ασφάλειας! Ήταν συνεπώς για εμάς σαφής επιθυμία και «μονόδρομος» η συμμετοχή μας στο έργο του Υπουργείου Υποδομών που είχε ως στόχο να αντιμετωπιστεί η έλλειψη Ασφαλών και Προστατευόμεων Χώρων Στάθμευσης Φορτηγών στην Ελλάδα (SSTPA). Με αυτό το έργο συμβάλλουμε στην πράξη στη βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας και βελτιώνουμε την παροχή υπηρεσιών στους επαγγελματίες οδηγούς που καλούνται να αντιμετωπίσουν πλήθος προκλήσεων.

Ευχαριστώ το Υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες ΕΥΔΕ / ΚΣΕΠ και Δ17, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους συναδέλφους μου στη Νέα Οδό και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συνεργασία και την αφοσίωση σε ένα ακόμα σημαντικό έργο».